Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

NAV eller Uniconta?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Feb 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,
Vi har ramt en mur med vores nuværende økonomisystem E-conomic.
Derfor overvejer jeg primært Uniconta eller BC/NAV. Sidstnævnte har jeg en del erfaringer med.

Vores ERP skal tale med Magento.
Umiddelbart virker det som om, at Uniconta tilbyder nogenlunde samme funktionalitet som NAV, dog med mulighed for mere tilpasning, som man oveni købet selv kan lave relativt simpelt i Uniconta - samtidig er det væsentligt billigere licensmæssigt - derfor virker Uniconta som det oplagte valg.

Men er der noget jeg overser? Har nogle af jer stået i samme situation og valgt det ene frem for det andet? Hvorfor skulle man vælge NAV, som er væsentligt dyrere at komme i gang med, hvor man også betaler for hosting samt højere licens?

Mvh.

Fra Herning
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 79
Fra  Concept Data A/S Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har solgt C5 og Nav og har 25 års erfaring som ERP forhandler

C5 er udgået og NAV udgår 1. april og bliver fremover opdelt i 2 - Microsoft Dynamics 365 & Business Central

Hvis man vil lave sine egene felter eller tilpasning kan man det ikke i den lille version Microsoft Dynamics 365.

Uniconta kan man få de fleste funktioner, og det bedst ved Uniconta kan man selv tilpasse og oprettet egen felter

Uniconta er er helt ny teknologi og Microsoft Dynamics 365 er en "Skal" oven på en 25 år gammel NAV teknologi.

Jeg vil klart anbefalede Uniconta – vi har flytte mange C5 og NAV kunder over på den nye teknologiske platform.

Om Uniconta:

https://www.conceptdata.dk/index.php/produkter/uniconta

Webinar:

https://www.conceptdata.dk/index.php/uniconta-help-index

Oprettelse af felter:

Om Uniconta:

Big Smile



Tilmeldt 26. Sep 16
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse,

Vi er leverandør af både Uniconta og NAV/BC. Vi plejer gerne at tage en uforpligtende snak med virksomheder der skal vælge nyt ERP- / økonomisystem. Alt efter din virksomheds størrelse, branche og behov for funktionalitet, kan det ene system vælges frem for det andet.

Uniconta er dog for mange det naturlige skridt efter e-conomics. Uniconta har nemlig udarbejdet et værktøj der hjælper med konverteringen. Derfor kan de fleste meget nemt komme videre med Uniconta, uden de store konverteringsomkostninger. Personligt er jeg stor fan af hvordan NAV/BC arbejder sammen med O365, men igen, alt efter hvordan din it-infrastruktur er skruet sammen og hvilken funktionalitet du har behov for, så kan det være svært at rådgive det ene frem for det andet.

Vær forresten opmærksom på, at hvis du vælger Uniconta, så koster de forskellige moduler ekstra. Som standard er det dog billigere end NAV/BC.

Tilmeldt 5. Feb 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for jeres inputs.

Vores behov er egentlig relativt simple - Vi har hverken behov for produktionsstyring eller sagsstyring.

Vi køber og sælger produkter online uden eget lager - til gengæld har vi store transitlagre i DK, hvorfor vi har behov for simpel lagerstyring i den forstand, at vi skal kunne genere lagerværdirapporter on the fly, automatisk lagerregulering/vareforbrug m.v.

Vi har til gengæld et større integrationsbehov med andre systemer, idet vi har en ordremotor som kører Microsoft SQL, som genererer vores indkøbsordre og taler med leverandører og logistikpartnere. Samtidig har vi et Magento 2 CMS, som generer salgsordre, kreditnotaer og returvareordrer. I Magento 2 CMS bliver stamdata også vedligeholdt.

Så disse integrationer skal afføde stamdata på varer inkl. priser, debitorer, indkøbsordre, salgsordre og returvareordre i ERP.

1. Hvordan ser I Uniconta og NAV arbejde med ovenstående? Bør man foretrække det ene frem for det andet?
2. Kan man udvikle nye funktioner nemmere/billigere i Unoconta's .net ift. NAV's C/AL?
3. Hvor mange virksomheder vil I tro kører Uniconta i dag?
4. Forventer I at Uniconta kommer til at stjæle markedsandele fra NAV/BC? Eksisterer Uniconta om 5 år?
5. Der findes vel 25-30 leverandører af Uniconta i DK i dag - Forventer I at se flere spillere i de kommende år?

Jeg ved godt der er mange spørgsmål, men håber på jeres inputs :-)
Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 06:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også et sprøgsmål: Kan man benytte Uniconta fra en smartphone eller tablet?

Tilmeldt 26. Sep 16
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lasse, jeg skal nok lige få en til at svare på dine spørgsmål. Jeg kan også tilbyde et lille Skype-møde i næste uge, hvor du kan få stillet alle dine spørgsmål. Selvfølgelig uforpligtende.

Uniconta kan benyttes fra mobil og tablet ja.

Tilmeldt 21. Feb 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lasse,
NetSuite kunne også være et godt bud på et ERP system der ville passe til dine behov.
For at besvare nogle af dine spørgsmål er NetSuite en cloud ERP løsning og er derfor super fleksibel - og kan selvfølgelig også benyttes på både PC, tablet og smartphone. Platformen kan skalere efter jeres behov, men tankegangen er at starte med de basale finansielle processer, lagerstyring og CRM og automatisere processer som ordrestyring, fakturering etc. og derefter tilføje funktioner når behovet opstår.

NetSuite integrerer med Magento og en lang række andre systemer.

Endeligt kører over 16.000 virksomheder på NetSuite - store som små. NetSuite har 20 års erfaring og eksisterer også om 5 år :)

Håber det besvarer dine spørgsmål :)

Mvh
Camilla
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)