Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spar 125.000 til et ApS og få et 100% lovligt selskab og de samme rettigheder som i et ApS

Side 13 ud af 15 (146 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:36 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Thorbjørn:
SMBA-selskaber i kombination med K/S-selskaber

Det lyder interessant.

Kan du uddybe det lidt mere?

Hvor står K/S selskaber selskabsretligt og i relation til P/S selskaber?

MVH fra Ejler Ottesen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:06 | Låst

Skattekonsulenterne:
ofte får fagforeningerne på nakken

Det er jo helt almindeligt, at fagforeninger hurtigt indgiver konkursbegæringer mod små virksomheder.

Lukning og slagtning af virksomheder er faktisk en meget stor og givtig industri for dem, der deltager og for de mange, som indirekte lukrerer herpå.

Man kan som iværksætter eller virksomhedsejer jo ikke forsikre sig mod skadesvirkningerne heraf.

En enkelt fagforening annoncerer for tiden med, at den det sidste år har skaffet over 1.000.000.000 kroner hjem til deres medlemmer ved at køre sager mod arbejdsgivere

Det afgørende er  at sikre sig med begrænsning af mulige exstraordinære tab og at redde så mange aktiver som muligt, hvis der kommer at stormløb mod en virksomhed.

Skattekonsulenterne:
Det er godt nok seriøse kunder du beskæftiger dig med

At sikre sig mod unødvendige tab er da hvad meget store firmaer også gør, og jeg har selv oplevet sådanne tiltag i en industrivirksomhed med mere end 2000 ansatte, som blev splittet op i XXX Industri A/S med de fleste medarbejdere overflyttet som ansatte, et udenlandsk holding selskab og et dansk A/S, som ejer af de fleste aktiver med ret få ansatte.

Det må da siges at være en meget seriøs kunde for de fleste revisorer og skatterådgivere og en sådan opdeling er helt legitim.

Hr. Møller har organiseret sit imperium i næsten tusinde virksomheder med begrænset ansvar. Han er vel ubestridt en seriøs erhvervsmand. 

Jeg argumenterer hermed for, at Thorbjørn jo bare  laver seriøs rådgivning for mindre virksomheder, som også principielt bør have de samme fordele som de store virksomheder.

Den unavngivne fagforening har formentlig hentet de fleste af den meget store sum penge fra mindre virksomheder og næppe ret meget fra de store virksomheder.

Garantiordninger fra den danske stat motiverer stormløb af fagforeninger mod små danske virksomheder, da de jo sagt med egne ord "kan banke modstanderen" i modsætning til Hr. Møller.

Det er min oplevelse af de forfærdende forhold og vilkår for små virksomheder i Danmark efter 17 år i USA, som har fået mig til at genopfinde og promovere (om man vil) SMBA selskaber samt midlertidigt at stille relevant assistance til rådighed for KR 6/per minut.

Vi har også forberedt en bogføringsfabrik med billig udenlandsk arbejdskraft, hvor vi formentlig kan tage næsten ubegrænset mængder af opgaver ind for det, jeg kalder skattebogføring som det mest effektive forsvar mod skattevæsenet og herved undgå at betale for meget i skat. Den planlagte leveringstid for bogføring af 3-5 års kasser med ukonterede bilag er 6-9 uger med alle mellemregningskonti afstemt.

I USA har summen af alle de små virksomheder en forholdsmæssigt langt større økonomisk betydning end i Danmark.

Med venlig hilsen
1Base Skattetransaktioner SMBA

Ejler Ottesen
Prokurist

Kontakt information:

IP #    : +45-36-965921 direkte IP telefon/telefonsvarer
    IP #US: +1-337-935-0211
    E-mail : eo@1base.com
    E-mail : ejler.ottesen@gmail.com (reserve)
    Skype  : ejlerottesen (VoIP og telefonsvarer)

NB: En forhåndsundskyldning til Bendt Bendtsen med flere: Det ER blevet meget bedre de senere år og begrænset ansvar er i SMBA selskaber nu blevet en reel mulighed for de mindre og nystartede virksomheder. I gør FAKTISK meget for at forbedre mulighederne for de små virksomheder som en nødvendig forudsætning for, at velfærdsstaten kan overleve.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:23 | Låst

Til Hans

Status: Det VAR nu et godt tilbud du kom med og du skulle prises herfor.

Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 13:28 | Låst

Hej,

Jeg har ikke gennemlæst alle svar, så hvis dette er nævnt før må I lige bære over med mig.

Bladet "Iværksætteren" bragte i sidste udgave en rigtig glimrende artikel, skrevet af to advokater, der på saglig vis belyser de vigtigste aspekter omkring den sagnomspundne S.M.B.A. form. Det kan afgjort anbefales at læse den artikel hvis man ønsker et nuanceret billede af fordele og ulemper.

Med venlig hilsen,

Mads

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:37 | Låst

Ja...Mads...har også læst den!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:40 | Låst

Mads Løntoft:
Bladet "Iværksætteren" bragte i sidste udgave en rigtig glimrende artikel, skrevet af to advokater, der på saglig vis belyser de vigtigste aspekter omkring den sagnomspundne S.M.B.A. form.

Tak for oplysningen. Jeg fik straks fat i artiklen, og mestendels enig skrev jeg derefter dette indlæg:

www.amino.dk/forums/p/46658/277023.aspx#277023

Artiklen kan rekvireres på 70-224460.

Iværksætteren ser ud til at være et temmelig relevant magasin for den lille gruppe af aktive virksomhedsejere.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:06 | Låst

Ja Ejler....er dog næppe relevant for de fleste iværksættere herinde.

Har fra flere sider fået at vide, at du fejlinformerer og underkender EogS!

Alt den her SMBA snak fylder alt for meget herinde på Amino.

Jeg vil lige i den forbindelse takke for de mange PM´er og mails jeg har fået angående

mine contra-holdninger i forbindelse med SMBA.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 13:17 | Låst

Peter - Revisor:

Ja Ejler....er dog næppe relevant for de fleste iværksættere herinde.

Har fra flere sider fået at vide, at du fejlinformerer og underkender EogS!

Alt den her SMBA snak fylder alt for meget herinde på Amino.

Jeg vil lige i den forbindelse takke for de mange PM´er og mails jeg har fået angående

mine contra-holdninger i forbindelse med SMBA.

Hvem bestemmer når et emne fylder for meget her på Amino? Du får det til at lyde som om det er dig. En debat kører vel så længe der er noget og skulle siges.

Kan du ikke takke de folk der har givet deres hyldest til dig privat (pr. email eller PM) ?

Skal du absolut hæderskrones herinde fordi du bliver kontaktet af de der ikke selv tør stå frem med deres meninger?

Man siger at frækhed belønner sig - er det rigtigt Peter :)?

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:01 | Låst

Jørgen Olsen...klap lige hesten ikke........din flabethed er ved at gå over gevind.

Gider ikke spilde min tid på dine angreb på advokater, EDB-folk, min person+andre.

Med hensyn om et emne fylder for meget her på Amino, er det absolut ikke kun min

holdning, men mange andres. Er både skrevet offentligt her samt andre steder.

Jeg ved ikke om du har disse problemstillinger med hensyn til SMBA lige så tæt

inde på livet næsten dagligt som jeg har, hvor SMBA sælgere prøver at prakke studerende, små

erhvervsdrivende samt andre deres produkter på. Hvis ja, så må du jo komme med dine

saglige argumenter, som jeg ofte savner i dine angreb mod andre.

Du skal såmænd ikke bestemme, hvordan jeg takker. Jeg har valgt at gøre det her offentligt!

Jeg ved ikke om frækhed belønner sig,det bør du jo bedst vide!

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 14:26 | Låst

Hej Peter.

Jeg har selv haft nogle af disse "supersælgere" tæt ind på livet. Dem ser jeg gerne afklapset. Jeg kan dog ikke se at Ejler har gjort noget forkert (endnu) så hans rygte skal vel ikke ødelægges af svindlere der sælger samme produkt.

Du er heller ikke interesseret i at få dit rygte ødelagt af inkompetente kollegaer/konkurrenter - så du taler for dig selv.

Jeg forsøger heller ikke at bestemme hvordan du takker. Jeg er dog af den opfattelse at du står meget dårligt når du virkelig er nødt til at ty til og demonstrere hvilken opbakning du har bag dig i stedet for at forholde dig til emnet.

Beklager jeg ikke har noget sagligt at bidrage med i denne omgang.

VH Jørgen Olsen

Side 13 ud af 15 (146 indlæg)