Det lyder interessant. Kan du uddybe det lidt mere? Hvor står K/S selskaber selskabsretligt og i relation til P/S selskaber? MVH fra Ejler Ottesen |
Skattekonsulenterne:ofte får fagforeningerne på nakken
Det er jo helt almindeligt, at fagforeninger hurtigt indgiver konkursbegæringer mod små virksomheder.
Lukning og slagtning af virksomheder er faktisk en meget stor og givtig industri for dem, der deltager og for de mange, som indirekte lukrerer herpå.
Man kan som iværksætter eller virksomhedsejer jo ikke forsikre sig mod skadesvirkningerne heraf.
En enkelt fagforening annoncerer for tiden med, at den det sidste år har skaffet over 1.000.000.000 kroner hjem til deres medlemmer ved at køre sager mod arbejdsgivere
Det afgørende er at sikre sig med begrænsning af mulige exstraordinære tab og at redde så mange aktiver som muligt, hvis der kommer at stormløb mod en virksomhed.
Skattekonsulenterne:Det er godt nok seriøse kunder du beskæftiger dig med
At
sikre sig mod unødvendige tab er da hvad meget store firmaer også gør,
og jeg har selv oplevet sådanne tiltag i en industrivirksomhed med mere
end 2000 ansatte, som blev splittet op i XXX Industri A/S med de fleste
medarbejdere overflyttet som ansatte, et udenlandsk holding selskab og
et dansk A/S, som ejer af de fleste aktiver med ret få ansatte.
Det må da siges at være en meget seriøs kunde for de fleste revisorer og skatterådgivere og en sådan opdeling er helt legitim.
Hr. Møller har organiseret sit imperium i næsten tusinde virksomheder med begrænset ansvar. Han er vel ubestridt en seriøs erhvervsmand.
Jeg argumenterer hermed for, at Thorbjørn jo bare laver seriøs rådgivning for mindre virksomheder, som også principielt bør have de samme fordele som de store virksomheder.
Den unavngivne fagforening har formentlig hentet de fleste af den meget store sum penge fra mindre virksomheder og næppe ret meget fra de store virksomheder.
Garantiordninger fra den danske stat motiverer stormløb af fagforeninger mod små danske virksomheder, da de jo sagt med egne ord "kan banke modstanderen" i modsætning til Hr. Møller.
Det er min oplevelse af de forfærdende forhold og vilkår for små virksomheder i Danmark efter 17 år i USA, som har fået mig til at genopfinde og promovere (om man vil) SMBA selskaber samt midlertidigt at stille relevant assistance til rådighed for KR 6/per minut.
Vi har også forberedt en bogføringsfabrik med billig udenlandsk arbejdskraft, hvor vi formentlig kan tage næsten ubegrænset mængder af opgaver ind for det, jeg kalder skattebogføring som det mest effektive forsvar mod skattevæsenet og herved undgå at betale for meget i skat. Den planlagte leveringstid for bogføring af 3-5 års kasser med ukonterede bilag er 6-9 uger med alle mellemregningskonti afstemt.
I USA har summen af alle de små virksomheder en forholdsmæssigt langt større økonomisk betydning end i Danmark.
Med venlig hilsen
1Base Skattetransaktioner SMBA
Ejler Ottesen
Prokurist
Kontakt information:
IP # : +45-36-965921 direkte IP telefon/telefonsvarer
IP #US: +1-337-935-0211
E-mail : eo@1base.com
E-mail : ejler.ottesen@gmail.com (reserve)
NB: En forhåndsundskyldning til Bendt Bendtsen med flere: Det ER blevet
meget bedre de senere år og begrænset ansvar er i SMBA selskaber nu
blevet en reel mulighed for de mindre og nystartede virksomheder. I gør
FAKTISK meget for at forbedre mulighederne for de små virksomheder som
en nødvendig forudsætning for, at velfærdsstaten kan overleve.