Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overdragelse af anparts selskab, hvordan?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:

BroncofanDK:

Kan der ikke bare laves et gældsbrev til broren hvor det nedbringes med årlige gaver?

Som der er nævnt ovenfor; en bror er ikke nærtstående og kan derfor ikke få en gave uden at skulle afregne afgift

og så ville det vel stadigt udløse skatten - når aktierne overdrages til værdi af 500.000 kr i alle fald - uanset pengene faldt kontant eller var et lån - selve fortjenesten der blev fra sælger (bror) ville vel stadigt udløse skatten ved overdragelsen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jesper_nl:

BroncofanDK:

Kan der ikke bare laves et gældsbrev til broren hvor det nedbringes med årlige gaver?

Som der er nævnt ovenfor; en bror er ikke nærtstående og kan derfor ikke få en gave uden at skulle afregne afgift

og så ville det vel stadigt udløse skatten - når aktierne overdrages til værdi af 500.000 kr i alle fald - uanset pengene faldt kontant eller var et lån - selve fortjenesten der blev fra sælger (bror) ville vel stadigt udløse skatten ved overdragelsen

vh John H

Det er helt korrekt. Overdragelsen mod gældsbrev vil udløse afståelsesbeskatning hos bror. Hvis gældsbrevet eftergives eller der gives gaver, vil gaverne / eftergivelsen blive skattepligtige for trådstarter.

Tilmeldt 6. Dec 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Min far er stadig ansat som direktør på papiret, men han går på pension nu her, så det er mig der står for alt arbejdet der bliver/skal laves. Og ja det er fuldtids studie jeg har, men da jeg har fået lavet alt om til udlejning de sidste 2 år, så der er "kun" vedligeholdelse osv tilbage som jeg klare i weekender og ferier
Det må du rigtigt gerne. Det ville være en kæmpe hjælp!
Cvr nummeret er 11557376
Mange tak

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)