Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunden betaler ikke gebyrer efter rykker

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg jo IKKE SKREVET at man bliver tilkendt omkostninger. Jeg har skrevet at 'de betaler gildet' og det er retsafgift. Men under alle omstændigheder ved de fleste debitorer ikke, at det er tilfældet bortset fra I netop har offentliggjort det, hvorfor (den lovlige) trussel om det ukendte ofte bærer frugt. 

Man kan ikke tabe en sag om berettiget inddrivelse af et rykkergebyr. Man kan irritere en modpart og stævningen tager 10 minutter. Så er det heller ikke værre.. 

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvor mange timer vil du bruge på at få Kr. 410 i kassen?

Hvad er din timepris hvis du bruger tiden på andre opgaver?

Mit råd - Drop kunden og kom videre

 

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:

Nu har jeg jo IKKE SKREVET at man bliver tilkendt omkostninger. Jeg har skrevet at 'de betaler gildet' og det er retsafgift. Men under alle omstændigheder ved de fleste debitorer ikke, at det er tilfældet bortset fra I netop har offentliggjort det, hvorfor (den lovlige) trussel om det ukendte ofte bærer frugt. 

Man kan ikke tabe en sag om berettiget inddrivelse af et rykkergebyr. Man kan irritere en modpart og stævningen tager 10 minutter. Så er det heller ikke værre.. 

Du skrev, at de skal betale gildet, dermed stiller du også trådstarter i udsigte, at modparten skal betale omkostningerne ved sagen, og sådan forholder det sig ikke.

Faktisk er der stor risiko for, at hvis modparten allerede i svarskriftet eller på tlfmødet erkender, at skulle betale de 410 kr, så tilkender retten ingen af parterne omkostninger, og dermed står man med et minus på 90,- kr for en sag, hvor begge parter taber, og domstolene spilder en masse tid på ingenting.

Og jo du kan sagtens tabe sådan en sag, hvis du ikke er inde i juraen bag, faktisk kan du risikere, at der kommer advokatpålæg, hvis du ikke kan redegøre med henvisning til loven til, hvorfor du skal have pengene.

Alt ære og respekt for at du er advokat, men 9 ud af 10 på dette forum, ved så lidt om jura, at de ville kunne tabe en sikker vindersag, ene og alene, fordi de ikke forstår, hvad retten evt kræver. Og det er ikke fordi folk er dumme, deres viden ligger bare på andre områder.

Så at råde folk til at starte retssager, uden at vide, hvad det er om, det er meget farligt, jeg siger det bare...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Rødekro
Tilmeldt 23. Jan 19
Indlæg ialt: 5
Fra  e-inkasso Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lynette

Jeg kan se i hele denne tråd, at det handler om tid og hvad man kan gøre når man laver egen-inkasso. Vi har lavet et system til hele processen fra rykker til fogedretten. Det skal være nemt og hurtigt, at køre sine sager. Vores system håndterer loven og processen med og uden renter og gebyrer. Du bestemmer selv :-)
Man skal bruge tiden på det man er bedst til og samtidig få styr på sine debitorer, som ikke betaler til tiden. Ingen grund til at være bank for sine kunder. Se mere på e-inkasso.

Håber vores system, kan hjælpe dig i fremtiden.
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Indtil nu har det kostet dig en masse bøvl, så når man ser på beløbets størrelse, ville jeg taget tabet, og glemme sagen og komme videre.

:)

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville ikke bruge ET minut mere på den sag.

Jo, jeg ville rent mentalt sætte en "rød prik" ud for kundens navn, hvis han nogensinde skulle være så kæk at henvende sig igen, men de typer kommer sjældent tilbage til den samme igen, men fører sig frem et nyt sted hver gang.

Fra Virum
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 172
Fra  Brason.dk Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dine betragtninger. De vinder især ved beløbsstørrelser som er større end den af trådstarter anførte.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)