Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problem med webshop

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jun 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg handlede For 1 md. Siden en ny cykel og brugte mit LO-Plus mastercard, som giver 12% i rabat ( det er det fulde beløb der bliver betalt, men rabatten bliver fratrukket af mastercard således at cykelforretningen får 12% mindre 

jeg fik cyklen leveret efter et par dage, sammen med en kvittering på at cyklen var betalt ( jeg handlede online)

nu ringer cykelforretningen til mig og siger at de ingen penge har fået fordi jeg har annulleret betalingen, eller den er fejlet, og beder mig betale pengene via mobilpay

jeg har snakket med mastercard og de siger at de ikke kan annullere en betaling, og at den ikke er fejlet, men har stået reserveret i 5 dage, så det er cykelforretningen der har valgt ikke at hæve pengene.

Det Virker faktisk som om at cykelforretningen bevist ikke har hævet pengene, for at kunne sende mig en regning efterfølgende som jeg så skal betale via mobilpay, bankoverførsel eller lignede netop for at slippe for at give de 12 % i rabat

Men jeg har jo en fysisk faktura der fulgte med cyklen hvor der står at pengene er modtaget med online betaling.

vi er enige om at cykelforretningen ingen penge har fået, og det skal han selvfølgelig have, men han er meget agretiv pt. Og sender mig SMS om at hvis pengene ikke bliver betalt så vil de lave en politianmeldelse på mig, og så er det jo at jeg bliver noget sur

Hvad er cykelforretningens rettigheder ?

hvad er mine rettigheder ?

hvad ville i gøre ?

mvh

hamselv1

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg gætter på at du betalte det fulde beløb på webshoppen (beløb trækkes på dit LO Mastercard kreditkort) og at LO-plus modtager en salgsprovision fra webshoppen som de helt eller delvist overfører til dit LO-plus mastercard som en indtægt hvorved du får 12% rabat.

Du skal selvfølgelig betale for cyklen når du faktureres af Mastercard for købet, men eftersom rabat setup'et er skabt af LO-plus i samarbejde med cykelbutikken, så bør det være dem som kommer på banen med en løsning på problemet.

Det er muligt at cykelbutikken er i sin ret til at hæve købet, men mon ikke at de hellere vil have problemet løst end at få en brugt cykel i retur?

Ps. En forenklet løsning, kan naturligvis være, at du foretager en bankoverførsel af beløbet (-12% rabat), hvis det er en for webbshoppen acceptabel løsning.

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke aftale med dem at købe den samme cykel igen med dit MasterCard? 

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 24. Jul 15
Indlæg ialt: 106
Fra  entremobel.dk Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe pengene står reserveret på din konto til dem, kan jeg ikke se at de har noget at komme efter?

Det må vel være deres problem at de ikke kan hæves (Med deres problem, mener jeg at de må tage fat i deres indløser / betalings gateway, og få dem til at komme med en forklaring på problemet, hvorfor de ikke kan hæves)

Hvis du overfører penge til dem igen, kan de i teorien bare hæve begge betalinger, så længe den første stadig er reserveret. 

Så hvis det var mig, ville jeg sige til dem at den reservation først skal fjernes, og det kan det kun (mener jeg) hvis de retter henvendelse til din bank, og bekræfter overfor dem at beløbet ikke vil blive hævet, og reservationen kan fjernes.

Syntes også det virker meget mystisk at pengene kun har været reserveret i 5 dage, og der allerede er snakket om politianmeldelse.. 

Der er selvfølgelig altid to sider af en sag, men hvis det er korrekt det som du skriver, kan jeg ikke umiddelbart se de har noget at have det i.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe at pengene er reserveret, så er det ikke dit ansvar.

Hvis de ikke kan hæve dem, så må de annullere betalingen.

Det virker ret vildt at de truer med politianmeldelse - Jeg ved i hvertfald at min stædige røv, havde bedt dem om at gøre det.

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Tilmeldt 11. Jun 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Betalingen er ikke reserveret længere da cykelforretningen ikke hævede pengene inden for 5 hverdage, men de leverede cyklen efter 2 hverdage

Jeg har aftalt med cykelforretningen at jeg lægger en ny ordre på en cykel magen til,og så må vi jo se om jeg får yderligere en cykel eller om de når at hæve pengene inden for de 5 hverdage

Men ja man bliver sku lidt sur når de efter 2. Henvendelse truer med politiet

Tilmeldt 24. Jul 15
Indlæg ialt: 106
Fra  entremobel.dk Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Forsvandt reserveringen efter 5 dage? Ved ikke så meget om det, men er det ikke normalt 2-3 uger det er reserveret?

Hos mig er det normalt at vi først sender varer ud efter 3-4 uger det er bestilt, og har aldrig haft problemer med at hæve pengene, også selvom de ikke længere er reserveret hos kunden. Selv når sommerferien er kommet i vejen, og der kan gå op til 2 måneder fra bestilling til pengene bliver hævet, har der heller aldrig været et problem. Jeg har altid kunne hæve pengene.

Er det et større firma? Hvordan ser deres trustpilot ud osv.? 

Det virker stadig meget mærkeligt det hele. Man skal selvfølgelig aldrig afvise at det kan være en teknisk fejl, men det er godt nok aldrig en jeg har oplevet. Jeg havde ikke lavet endnu en overførsel til dem, før jeg var helt sikker på de ikke kunne hæve den første betaling.

Vil heller ikke mene de har noget at have den politianmeldelse i. Du har kvittering på at pengene er betalt, og at de ikke har kunne hæve dem kan jeg ikke se kan være dit problem. Det må altså være et de tager med deres indløser, og hvis der er sket en fejl, må det være indløseren der kontakter dig og verificerer at der er sket en fejl.

Tilmeldt 11. Jun 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har snakket med Mastercard, og de siger at de altid annullerer reservationer på kortet hvis de ikke er brugt efter 5 hverdage, fordi pengene jo optager kundens kredit, og de således ikke kan bruge kortet hvis der ligger for mange reservationer

Den gamle reservation er slettet, så pengene kan ikke hæves

jeg har snakket med cykelforretningen, og han sagde at jeg kunne komme forbi og betale pengene i deres forretning, eller gå ind og købe cyklen igen på nettet

det gjorde jeg så i går aftes, og til mit held var den samme cykel nedsat med 10%, så jeg sparede Lige pludselig ca. Kr. 500

nå men nu går der nok ikke så lang tid før han ringer og siger han mangler kr. 500, men så kan han jo bare tage den gamle( og dyrere ) cykel med retur når han leverer den nye ( billigere )

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)