Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad betyder det når ejendomsmægler siger:Giv et bud!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Nov 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad vil det sige, når en ejendomsmægler siger: Giv et bud? i dag har jeg været i københavn for at se et lokale, som er erhvervs andels lejlighed. prisen er ok, men ejendomsmægleren gentog flere gange "giv et bud, så er det din". og nu tænker jeg, hvad betyder det egentlig? betyder det, at jeg skal byde flere penge end lejligheden er sat til salg, så jeg kan få den?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Coffeefirst1973:
som er erhvervs andels lejlighed. prisen er ok,

Det kan man da ikke umiddelbart vurdere uden at have set foreningen regnskab, lånetyper samt vedligeholdelse plan.

Tilmeldt 4. Nov 17
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det lyder til at du kan komme med et lavere bud. Hvis det er en budrunde, forholder det sig modsat. Ved du hvor længe det har stået tomt, og om der er andre der overvejer et bud ?

Fra København
Tilmeldt 15. Nov 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har du ret i, men det er en 30 år gammel andels forening, så jeg regner ikke med deres økonomi er så dårlig. Og jeg venter på papirerne fra mægleren nu; men bare mere mig hvad han mente

Fra København
Tilmeldt 15. Nov 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus, lokalet er ikke tomt endnu og sagen er ny. Ellers ville jeg også tænke, at man kunne tilbyde et lavere beløb. Men jeg kan jo altid prøve :-)

Tilmeldt 20. Feb 15
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Coffeefirst1973:

Rasmus, lokalet er ikke tomt endnu og sagen er ny. Ellers ville jeg også tænke, at man kunne tilbyde et lavere beløb. Men jeg kan jo altid prøve :-)

Det lyder som en lavere pris, men det er sværere at opnå ved noget nyt på markedet.

Du står stærkere, hvis du har argumenter for din pris, f.eks. at du kan finde noget tilsvarende billigere eller at du skal bruge penge på istandsættelse/ombygning, da den ikke helt opfylder dine behov.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Jul 17
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit bud er også, at du kan byde under prisen.

Ejer af temptations.dk.

Fra København
Tilmeldt 15. Nov 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Super! Jeg prøver! Tak til alle for hjælåen

Fra Skovlunde
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil tro formålet med at opfordre til bud er, at ikke udelukke de potentielle købere der ikke umiddelbart ønsker at give den fulde pris. Ved at få et bud opstarter man en dialog som giver ejendomsmægleren noget at arbejde med.

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sådan at en andelslejlighed til bolig, kun kan sælges til den ved foreningens generalforsamling fastsatte andelsværdi med tillæg for forbedringer eller fradrag for ringe stand.

For andel til erhverv, er der derimod frit spil. man kan dels opnå andelsværdien og derudover kan man beregne forbedringer og beliggenhedsgoodwill som man selv eller mægleren fastsætter.

Når mægler siger at du skal komme med et bud, er det fordi han selv mener at prisen er sat lidt for højt af sælger, så den kan forhandles ned.

Når du ser på prisen, skal du også se på huslejen (som i en andelsforening kaldes boligafgift). Til boligafgiften skal du lægge en forrentning af den kontante købesum på 5 - 6% sammen med boligafgiften.

Boligafgiften for 1 år lagt sammen med den årlige forrentning af den kontante købesum, giver din samlede årlige udgift = din husleje, som du kan sammenligne med huslejen for tilsvarende lejemål i området.

Optager du lån i i en bank for at betale den kontante købesum, er det den årlige ydelse du skal betale på lånet, som skal lægges sammen med den årlige boligafgift og sammenlignes med rene erhvervslejemål.

Mvh Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)