Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investering i aktiv - ikke i virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Sep 16
Indlæg ialt: 105
Fra  GD online Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed. Herunder har jeg flere projekter og nu en app, der er på vej.

Nu vil en investor gerne være med i app-projektet og mener at vi SKAL oprette en ny virksomhed til denne app for at kunne fordele ejerskabet.

MEN er det muligt, at hun bare kan investere i aktivet (app'en) i stedet - så vi slipper for at skulle oprette ny virksomhed og anskaffe en bankkonto osv.

- det kan vi gøre, når vi ved om app'en får brugere, men lige nu gider jeg faktisk ikke spilde min tid på dette.

SÅ: kan man lave en kontrakt, hvor man investerer i aktivet frem for virksomheden?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

ja alt kan da gøres - også en kontrakt hvor indtjening på en app skal udløse en royalty eller tilsvarende til en person uden for virksomheden. Det kan være x kr per bruger eller y% af indtjening - og afgørende så er, at finde en måde der sikrer denne 3.part indsigt i antal brugere / penge.

Skat det være firma, så er det nok ApS eller IVS og ja så er der lovpligtig arbejdsskade forsikring og bank og måske regnskab mm som en fast omkostning.

Det vil nok i alle fald være smart med en advokat til opsætning af en kontrakt - også hvis I laver fælles selskab til det - i forhold til ejeraftale

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)