Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP - Uddeling af procenter til mit startup

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Apr 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle herinde! 
Jeg har virkelig brug for gode råd.

Jeg står i situationen, at mit startup skal have lavet en APP til 250.000kr., hvor at udviklerne er interesseret i en andel af mit firma.

Lige siden, har jeg forsøgt mig ad med at værdisætte mit firma og det har ikke lykkedes, da jeg lige er started ud.

Jeg har varemærke patent, samlet investering på 70.000kr, en hjemmeside og den første kunde. 

Jeg ved, at det er et kompliceret spørgsmål, men hvordan gør jeg det her?

De selv ville forhandle til 30-35% hvilket i min optik er for meget. Og dette er for udvikling af APP og vedligeholdse, og til lidt hjælp af udvikle/vedligeholse af hjemmeside. 

IT er kernen i mit projekt, og jeg har derfor brug for nogle dygtige engagerede folk.

En lille detalje er, at den ene investor allerede ejer 15%

Håber i kan hjælpe...

Tilmeldt 12. Sep 16
Indlæg ialt: 105
Fra  GD online Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis den nuværende investor har lagt 70.000 kroner for 15% - så har I værdisat din virksomhed til omkring 470.000 kroner :)

Tilmeldt 21. Apr 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Han fik 15% for 50.000 - og dette var da mit projekt var på forretningsplan stadie.

Tilmeldt 12. Sep 16
Indlæg ialt: 105
Fra  GD online Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Så værdisatte I den til omkring 350.000.

Nu er din opgave så at finde ud af, hvor meget mere værd din forretning er i dag. Ikke hvad du mener (hvor følelser er indblandet), men baseret på tal.

Forventede omsætning i år, næste år etc. :)

Fra Haderslev
Tilmeldt 10. Sep 15
Indlæg ialt: 28
Fra  Justlearn ApS Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken app vil du lave? Måske du kan lave din app for 10.000-20.000 kr. med udviklere fra udlandet. Du kan forbedre appen løbende i stedet for at lave den perfekte app fra begyndelsen.

Bliv bedre til at snakke et sprog ved at booke sprogundervisning gennem https://www.justlearn.com. Book en prøvelektion til et billigere pris for at afprøve læringsformen!

Tilmeldt 21. Apr 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hvis vi eks. siger at på de første 12 måneder vil virksomheden lave en omsætning på 800.000 kr. - er det så hvad virksomheden er værd? eller er det 800.000 + alt det indtil videre er blevet indskudt i virksomheden?

og tak for dine svar!!

Tilmeldt 21. Apr 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

En kompliceret en af slagsen.

Min nuværende hjemmeside programmør er fra udlandet og det har ikke givet andet end problemer.

Jeg derfor meget interesseret i danske udviklere hvor jeg ved at kommunikation og service er i orden.

Fra Haderslev
Tilmeldt 10. Sep 15
Indlæg ialt: 28
Fra  Justlearn ApS Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan jeg godt forstå. Det tager oftest lang tid at tjene pengene ind igen. Måske du kan tilføje enkle funktioner senere. Appen skal vedligeholdes. Når kunder begynder at bruge dit produkt, skal det rettes til tit. Det vil koste at optimere appen efter, at den er udgivet.

Bliv bedre til at snakke et sprog ved at booke sprogundervisning gennem https://www.justlearn.com. Book en prøvelektion til et billigere pris for at afprøve læringsformen!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)