Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hardware Distributører

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Dette er mit første indlæg, men ikke mit første visit på siden - tak for et godt sted at finde nyttige informationer.

Jeg går med tankerne om at starte en forretning med hardware og pc-service - med pc-service som den primære indtjeningskilde, dog har jeg brug for at kunne sælge og have hardware liggende til reparationer af computere - det er her jeg er en anelse lost angående valg af distributør.

Jeg har prøvet at opstille en række "krav" til en distributør / leverandør:

- Mulighed for dropshipping

- Minimumskøb er forholdsvis lav

- Mulighed for konfiguration af pc og leverandør så samler pc og sender til os

- Priser som ikke er højere end hvad jeg kan finde på edbpriser og lignende

- En fornuftig sammensætning af kvalitetsprodukter

Er det muligt at finde sådan en leverandør af hardware til min butik? - nu leder jeg ikke over en liste leverandører, men mere om der er nogen der har nogle erfaringer med de diverse leverandører eller folk der kender til branchen.

Der kommer sikkert mange flere spørgsmål hen af vejen.

På forhånd tak for hjælpen :)

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 17:51
- Priser som ikke er højere end hvad jeg kan finde på edbpriser og lignende
Den der kan blive ret svær at få opfyldt, i sær hvis du ønsker lavt minimumskøb. Ved nogle produkter vil du måske kunne få noget billigere hos en distributør og noget billigere hos en anden, men samlet set ligger edbpriser ofte under mange af distributørerne pga. parallelimport og indkøb i meget store mængder.
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:57

Nu har jeg brugt lang tid på at undersøge den smarteste løsning - det er sådan lidt op og ned hvad jeg får af svar og råd - men det du mener er at det sådan set ikke kan betale sig at lave en aftale med en distributør, men derimod at blot købe det man skal bruge hos forhandlere rundt omkring til billigst pris og så sælge det videre ?

Man kan sige at man ikke er bundet på den måde og kan så købe mindre partier rundt omkring.

Jeg hører gerne flere råd :)

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 18:03

Du kan på samtlige fokusvare aldrig indkøbe hos importører til mindre end hvad konkurrende firmaer sælger til slutkunden for.

Derfor vil du typisk kunne købe hos andre f.eks. getmore eller komplett til en billigere penge end importørene tager.

Der er stort set ingen avance i hardware og de eneste som kan tjene på det er dem som kan aftage så store mængder ad gangen at de får rabat hos producenterne direkte eller hos importørene.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 18:04
DHD:

Nu har jeg brugt lang tid på at undersøge den smarteste løsning - det er sådan lidt op og ned hvad jeg får af svar og råd - men det du mener er at det sådan set ikke kan betale sig at lave en aftale med en distributør, men derimod at blot købe det man skal bruge hos forhandlere rundt omkring til billigst pris og så sælge det videre ?

Jeg vil anbefale et fast samarbejde med en god distributør - afhængig af dine kunder så er der trods alt ting der er vigtigere end prisen, såsom leveringstid, serviceniveau, produktkendskab etc.
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:12

Ja der er andre ting at tænke på en priser, det er heller ikke selve hardwaren jeg vil satse på - men service - dog er det nødvendigt for mig at have mulighed for at sælge en pc, et bundkort eller et kabel hvis kunden mangler det.

Jeg vil bare helst undgå at have alt for høje priser (hvem vil ikke det?) - og da jeg ikke har været i hardware branchen før ved jeg ikke hvad distributørerne ligger på af priser.

Kan du/i anbefale én eller flere distributør/e i mener ville passe mit behov?

Service er noget af det der skal være kernen i butikken..

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 18:15
Prøv evt. at kigge på Inter-Data eller Data Team, jeg tror de vil være et godt bud på dit behov, jeg ved dog ikke om de tilbyder dropshipping.
SMG er jeg ret sikre på at tilbyder det, de har vist også et fornuftigt udvalg og nogle acceptable priser.w
Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 23:34

DHD:

Ja der er andre ting at tænke på en priser, det er heller ikke selve hardwaren jeg vil satse på - men service - dog er det nødvendigt for mig at have mulighed for at sælge en pc, et bundkort eller et kabel hvis kunden mangler det.

Jeg vil bare helst undgå at have alt for høje priser (hvem vil ikke det?) - og da jeg ikke har været i hardware branchen før ved jeg ikke hvad distributørerne ligger på af priser.

Kan du/i anbefale én eller flere distributør/e i mener ville passe mit behov?

Service er noget af det der skal være kernen i butikken..

Techdata

Ingram Micro

Rosenmeier

Actebis

SMG

Det er alle de største, i både europa og i verden. De tilbyder alle sammen det du søger. Men de kan ikke tilbyde lille "peter pcbygger" særligt gode priser. Men de kan sende varene direkte til dine kunder. Men hvorfor er det vigtigt for dig når du siger at du egentlig helst vil have varene liggende for at kunne tilbyde det til kunder der lige mangler? Hvis du vil overleve i den branche, det er der ikke mange der kan iøvrigt, så skal du ikke ud og konkurrere på edbpriser.dk, glem det. Du kan ikke tjene penge der. Jeg har prøvet det, høj omsætning, men meget meget lav anance, 1-3 procent hvis du er heldig, og det er den lidt højere fragt du tjener den sidste procent på.

/Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:30

Weltström:

Det er alle de største, i både europa og i verden. De tilbyder alle sammen det du søger. Men de kan ikke tilbyde lille "peter pcbygger" særligt gode priser. Men de kan sende varene direkte til dine kunder. Men hvorfor er det vigtigt for dig når du siger at du egentlig helst vil have varene liggende for at kunne tilbyde det til kunder der lige mangler? Hvis du vil overleve i den branche, det er der ikke mange der kan iøvrigt, så skal du ikke ud og konkurrere på edbpriser.dk, glem det. Du kan ikke tjene penge der. Jeg har prøvet det, høj omsætning, men meget meget lav anance, 1-3 procent hvis du er heldig, og det er den lidt højere fragt du tjener den sidste procent på.

Jeg vil ikke ud og konkurrere på edbpriser.dk - det er slet ikke det jeg er interesseret i. Det jeg mener er at jeg skal have et bundkort liggende hvis en kunde kommer ind med en pc med defekt bundkort - så skal jeg kunne klare det. Derudover vil jeg have have tilbehør i butikken - printere, kabler, tastatur, mus osv.

Jeg skal ikke konkurrere mod andre hardware-butikker - der er massere der gør det godt i forvejen - dog skal jeg tilbyde pc-service i lokalområdet, da det er en mangelvare.

Jeg har én konkurrent som har vældig høje priser - vi snakker +1000kr på fx fladskærme og +300 på tilbehør (i forhold til edbpriser-priser) - hvilket jeg mener at kunne konkurrere med - selvom jeg er "peter pcbygger"..

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)