Hejsa - ja, sikke en "øvert" - den sag skal du altså bare anke.
Sælger har jo da solgt dig noget under falske forudsætninger, og burde vel normalt kunne drages til ansvar alene af den årsag.
I øvrigt så er det dig / og evt. fruen der personligt har købt huset - i selve handlen er dit / jeres firma / selskab jo ikke indblandet i købet, hva´faen du så skal bruge ejendommen til, rager altså ikke sælgeren en disse.
Hvis ejendommen er solgt som en kombineret privat / erhvervsejendom, så kan det da godt være at noget i retning af, at du så formodentligt vil benytte ejendommen til begge dele - hvilket så stadig ikke kommer sagen ved, da forudsætningerne for handlen var "skjulte / glemte" informationer, det må da stadig være sælgers ansvar. Så må sælger jo tøre sagen af på sine rådgivere, hans ejendomsmægler og advokat skal jo sætte sig ind i de faktiske omstændigheder, og de har produkt-ansvarsforsikring - til sådanne "kiksede sager" - jeg mener, sælger kender ejendommen og omkostningerne, han har jo form. betalt forbruget førhen - og kan derfor ikke være uvidende herom - finito.....
Han har ganske enkelt oplysningspligt overfor sin mægler - og mægler har pligt til at påse, at sådanne informationer er korrekte.
Jeg sidder selv og er ved at strikke en handel sammen - vi sælger en pisse-lækker kombineret liebhaver ejendom, og vores mægler (Nybolig) har inhentet alle relevante informationer såsom ovennævnte mht. forbrug (El og varme) samt BBR m.m. - og det manglede da også bare, han kan jo ikke tilbyde en vare han ikke kender fakta omkring - nu nævnte jeg lige flygtig din sag for ham, kommentar: den ligger da til højre-benet, det er helt klart sælgers / mæglers ansvar - da jeg så fortalte om dommen her, udbrød han - det kan ikke passe, så kan Vi jo skrotte vores dyre forsikring.
Så fat mod - og ank lortet, det ka´sguette passe at køber skal stå med regningen for sælgers "glemsomhed" - de der byrets dommere er vist heller ikke altid helt ufarvede - den lille mand "privat lønmodtager / bistands-klient / dømt drug-dealer eller alm. krimminelle" - ja uha, de skal da beskyttes mod de der frygtelige iværksættere - de "tjener jo kassen" (har set dette i en sag vi kørte mod en bist.klient om manglende husleje i ½år - dyrt iøvrigt at få en sådanne sat på gaden).
Nå - men jeg håber du finder en vej i "tunnel-systemet"
mvh
Beno