Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er miinto en god forretning for din butik ?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er heller ikke for at lukke de små butikker ude, det er for at komme af med de butikker, som ikke har overskud og som ikke vil med-investere i Miinto.
Hvis du kigger på Trustpilot, så handler næsten samtlige klager om en eller anden misforståelse fra butikkens side.
Om I bliver taget i r.. eller ej, det er svært at sige, men de investerer voldsomt i teknologi og sætter priser op, tyder på en udtynding af leverandører, eller nye forretningsmetoder.


Fra Skødstrup
Tilmeldt 20. Dec 08
Indlæg ialt: 24
Fra  borest ApS Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har sikkert ret - men jeg syntes blot det er synd at vi ikke kan tjene penge på deres koncept - for det bliver jeg som butik nød til at kikke på. Og lige præcis sådan en butik som vores som sender 98-99% af deres pakker, burde de passe på - for vi har været med til at give en god oplevelse til miinto´s kunder...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det synes jeg du skulle skrive til dem. Fordi det er fair snak.

Fra Skødstrup
Tilmeldt 20. Dec 08
Indlæg ialt: 24
Fra  borest ApS Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har jeg gjort - men jeg kan ikke trænge ind hos dem. Og mange som læser dette her indlæg, vil jo tro at dette indlæg er for at genere miinto - men det er ikke "kun" - det er mere et opråb til dem, for jeg vil gerne sælge flere varer og gerne på shopping portaler - men jeg vil også tjene penge :-)

Tilmeldt 19. Nov 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har solgt på miinto fra 2011-2017... og haft samme oplevelse som Karsten. de første to år tjente jeg på konceptet, men de udhulede konstant mine % af salget. Flere % til dem af hvert salg, gratis fragt og retur fragt betalt af mig, shopping spree events på ca 3000 dkk betalt af mig, månedligt gebyr på 1000 dkk.. selvom jeg havde betalt 10.000 dkk for at åbne i 2011. Konstant fejl til deres fordel på faktura - de kører med selv-fakturering så de kan egentlig betale dig det der passer dem, og ofte med store forsinkelser på udbetalinger. Utrolige undskyldninger og krumspring for at trække udbetalingen til mig.

Jeg oplevede at de kun havde fokus på slutbrugeren, men ikke på mig som deres kunde, det er jo reelt mit varelager som de lever af, mit varelager som jeg har investeret og risikeret for egen regning.. Miinto er nødt til at gøre det attraktivt for mig som deres kunde. Som I nævner herinde, at jeg skal være med til at løfte Miinto - ja klart - men jeg skal da tjene på hver ordre jeg sender ud? det er jo ikke børnehjælpsdagen det her.

En anden ting er at de fleste retur pakker kom fra kunder genereret af Miinto. Fordi deres koncept med bla Klarna tiltrækker en bestemt type kunder. Gratis returfragt gør det også risikofrit for kunden at bestille en masse. Og det er dyrt at få pakker retur, jeg kører med lager hotel der pakker og sender ud for mig.

Og det er svært, da de ofte sætter alle ens varer ned med fx 30% under et shopping spree. Kom Miinto tilbage til at køre med fast max 13% af salget og ingen andre gebyrer og ingen gratis fragt, ville jeg gerne prøve igen.

Fra Skødstrup
Tilmeldt 20. Dec 08
Indlæg ialt: 24
Fra  borest ApS Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lise

Tak for dit indblik - måske vi kan være med til at miinto får øjnene op for at de SKAL passe på deres levenradør - for der er dem de lever af. Eller som pbille skrev er miinto måske ved at gå direkte til vores (altså dine og mine) leverandør - også skal ALLE os små butikker godt nok tænke os om inden vi hopper på miinto. Hvis det er det miinto vil kan vi pø ingen måde være med da vi af gode grunde ikke har den samme avance som vores leverandør.

Hvis du vil prøve noget NYT kan jeg godt anbefale - VUUH.DK - de har det du efterlyser, et fast fee, gratis fragt som du bestemmer og ingen gratis retur som du skal betale. Der kommer IKKE så mange ordre endnu, men der er styr på dine omkostninger, og du kan tjene penge på det du sælger. Også er der kommet en NY invester i VUUH.DK - så der er kommet mere fart på deres udvikling, og jeg håber på at de kommer til at storme frem til efteråret - men nu må vi se... Smile

Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 180
Fra  Vuuh Group ApS Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu tænkte jeg lige at jeg ville kommentere med, nu når Karsten omtalte os.

Jeg hedder Steffen og var med til at stifte Vuuh.dk tilbage i 2013 sammen med Syddansk Innovation. Senest er Esben Gadsbøll, en af stifterne af Whiteaway, gået med i virksomheden og har lagt kapital i virksomheden sammen med Syddansk Innovation igen. Hos os prøver vi at adskille os markant fra eksisterende aktører ved at agere en service for forbrugerne frem for at lege butik. Det betyder at alle kunder hos os altid fremvises tydeligt med deres logo, har deres egen shop-in-shop med mulighed for større banner, mens at alle kunder undervejs i købsflowet altid informeres om hvem de handler med. Vi mener at det skaber tillid hos både kunden og butikken, da i bedre kan varetage dialog med kunden ved problemstillinger mm. uden at kunden er i tvivl om hvem de skal hive fat i. Derfor har i også altid adgang til kundens informationer og kan hive direkte fat i dem ved problemstillinger.

På samme tid bestemmes jeres handelsvilkår af jer selv. Ingen fast fragt pris, ingen krævet gratis fragt eller gratis retur - vi følger præcis de vilkår i selv sætter op - og tager selvfølgelig intet cut baseret på jeres fragtpriser. Dertil har vi intet start-up fee, ingen gebyrstruktur (udover ved misligholdelse - dog aldrig aktivt benyttet før) eller forceret kampagner.

Dertil fokuserer vi meget på udsolgtsituationer, da mange butikker ligger inde med samme varer - dog med forskellige størrelser til rådighed. Vi binder alle forhandlernes produkterne sammen omkring ét samlet produkt, således at kunden præsenteres for alle størrelser, som er tilgængelige af den pågældende vare. Det betyder at ingen butikker ligger gemt på side 3, 7, 14 eller videre, mens at kunden frit kan vælge den butik de har bedst erfaringer med eller som har den rette størrelse på lager.

Vi omsætter allerede idag for et fornuftigt millionbeløb årligt, så helt små er vi dog ikke - dog har vi et stykke til at nå Miinto niveau!

Faktisk er vi gået videre fra at være en fashion platform, til at åbne nye universer indenfor andre områder. Her har vi bl.a. www.woolspire.com (Strikkeunivers) og www.babyspire.com (Babyunivers) og mange flere på vej.

Vi byder alle velkommen til at give os en uforpligtende test :) - For vi har selvfølgelig heller ingen binding!

Kontakt endelig min kollega Jonas:

jonas@spiresunited.com

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SteffenM:
Hos os prøver vi at adskille os markant fra eksisterende aktører ved at agere en service for forbrugerne frem for at lege butik

Hvilken service tilbyder i udover at tage imod betaling?

Så vidt jeg husker startede miinto som en platform hvor fysiske butikker uden webshop kunne tilbyde sine produkter online. Det gav god mening dengang - både for butik og forbruger - hvor det ikke var så nemt at oprette en online butik. Butikken kunne nå ud til flere, mens forbrugeren fik et større udbud af varer. Det var også konceptet bag det hedengangne byeniskyen.

Meget er sket siden, og i dag er det blevet nemmere og billigere at gå online med sin butik. Med få klik kan man importere sit produktfeed i Google og Facebook og nå ud til hele verden.

Spørgsmålet er om tiden ikke er rendt fra de rene portal koncepter? Miinto er allerede begyndt at have eget varelager med NOOS produkter. Amazon tilbyder komplet fullfilment.

Hvis i ikke kan tilbyde andet end lead generering og betalingsløsning tror jeg i vil få det svært. 

Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 180
Fra  Vuuh Group ApS Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi tilbyder snarligt nogle nye tjenester rettet mod at optimere time to market for butikker såvel som at simplificere drift af webshop.

Dog er det værd at mærke at vi er mindre udgiftsbundet og derfor ikke kræver den samme indtjening for at varetage udgifter. Vores store sellingpoint overfor forbrugeren er jo at vi binder lageret fra alle butikker sammen således at du ikke går forgæves - herved kan vi realisere mere restlager mens vi sørger for større konvertering.

Dertil er vi begyndt at binde et socialt community op mod vores platforme således at der skabes et univers omkring privatpersoner, bloggere og butikker samlet ét sted.

Det er vigtigt at nævne at vi ikke ser os som en konkurrent til miinto - vi er en service hvor de derimod er butik med butikker. Forretningsmodellen er anderledes og udgiftsbasen markant anderledes! Vi fokuserer dog butikker som er på nettet eller som har kassesystemer som er. Automatik er key for også at undgå udsolgtsituationer.


Tilmeldt 8. Oct 13
Indlæg ialt: 180
Fra  Vuuh Group ApS Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er værd at nævne at vi arbejder godt 45 mand nu på vores markedspladser og nye produkter, så vi er efterhånden ved at have fart på tingene :-)

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)