Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp mig med at rette op - jeg har lavet lønsedler til mig selv i min enkeltmandsvirksomhed.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Apr 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har haft en ansat i min enkeltmandsvirksomhed, og har fejlagtigt valgt at køre løn gennem danløn til os begge, da jeg tænkte at det var lettere administrationsmæssigt.

Jeg har i alt kørt 2 lønsedler til mig selv, og bogført AM-bidrag, A-skat, ATP, barsel.dk osv, og betalt alt dette.

Nu er jeg blevet klar over at det at køre løn til sig selv er HELT forkert. Jeg har været fuldt ud klar over at man blot beskattes af overskuddet i en enkeltmandsvirksomhed, men jeg troede ikke der var noget i lovgivningen, der forhindrede mig i at ansatte mig selv, og blot bogføre det som en lønudgift i ens virksomhed - simpelthen fordi det var lettere for mig når jeg alligevel kørte og bogførte løn for en ansat.

Er det virkelig så stort et problem, at jeg skal forsøge at redde trådene ud igen, og er der nogen, der har en god idé til hvor man lige starter?

Måske jeg burde ringe til skat, men hvis straffen er en bøde i 100.000 kroners klassen eller en tvangslukning af virksomheden, så håber jeg der er andre muligheder? 

Jeg har 100 % handlet i god tro, og har ikke forsøgt at snyde nogen. Jeg kan endnu ikke se hvordan nogen skulle være blevet snydt, udover at det ikke er foregået "efter bogen", hvilket jeg gerne vil rette op på med det samme.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Du får ikke en 100.000 kr bøde - vel faktisk slet ikke 1 kr efter min bedste bedømmelse
Gå ind i e.indkomst hos skat og gå til punktet tilbagefør og før så de to lønsedler tilbage bare (eller få f.eks bluegarden / dataløn til lige at gøre det mod en lille betaling
Er ATP betalt (barsel osv) skal du have fat i ATP for evt tilbageførsel https://indberet.virk.dk/aendring-af-indberetning 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tillader mig lige at hoppe med ind her.
Må man så heller ikke lave løn til sig selv via danløn når man er "direktør" i sit eget ApS?

Fra Viborg
Tilmeldt 19. Nov 14
Indlæg ialt: 58
Fra  Viborg Løn & HR - Dataløn og VISMA PARTNER Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Mads!

Det er en kendt problemstilling, at man som selvstændig tror, at man kan køre lønsedler ud til sig selv.

Det er faktisk også en god idé, som jeg har arbejdet med længe, så vi kan lave en regulær og forståelig lønseddel for selvstændige.

Det eneste skattejuridiske problem i dette er, at SKAT ikke kan lide, at der kommer en A-indkomst ind via e-indkomstregisteret, som rettelig er overskud af virksomhed.

Det er ingen forbrydelse.

Ring til os i Viborg Løn, så skal vi nok få det på plads.

Mvh Magne

PS! Ring på hovednummeret tlf. 87270100

Fra Viborg
Tilmeldt 19. Nov 14
Indlæg ialt: 58
Fra  Viborg Løn & HR - Dataløn og VISMA PARTNER Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo. Det må man gerne. Vi anbefaler, at man bruger DATALØN...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

aheld:

Jeg tillader mig lige at hoppe med ind her.
Må man så heller ikke lave løn til sig selv via danløn når man er "direktør" i sit eget ApS?

jo det er som eneste lovlige måde at gøre det på i et selskab ganske enkelt - her SKAL man lave normal løn med skatteindberetning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Mange tak.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)