Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugtmoms regler hjælp!

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 17. Jul 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har helt ret i, at jeg ikke har forstået brugtmoms.. Ellers havde jeg ikke lavet denne post i første omgang...

Og naturligvis laver jeg en indledende gratis research inden jeg betaler +500 i timen for at få vejledningen - det giver da sig selv. Når det så er sagt, så har jeg fået vejledning af virksomheden Azets regnskab, som fortalte mig det stik modsatte af hvad du fortæller mig.. Det er blandt andet derfor jeg bliver ved med at gentage mig selv, da det undre mig utrolig meget, at Azets's momsekspert kan vejlede mig så forkert! 

Men tak for dine inputs. 

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jeg da godt forstå - men jeg har jo ikke set konkret hvad de har svaret. Der er ikke tale om samlet avance - men salg minus køb og andre omk til evt revservedele lever deres eget omsliv og stadigt tror jeg måske du tilmed regner med egen indsats osv med i istandsættelsen - hvor det kun er efter faktura og- momsfradrag hvis der er moms på den og ellers ikke med alt jeg ved. Vent gerne på andre

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jul 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Deres momsekspert sagde kort fortalt, at jeg skulle indregne mine direkte omkostninger til min indkøbspris, såsom f. eks levering som sker via ekstern virksomhed

Naturligvis har min egen indsats intet at gøre med moms

Men jeg må tilkendegive, at synes det virker klart mest logisk, at jeg indregner mine omkostninger i indkøbsprisen. Derved betaler jeg moms af den faktiske avance. At det så ikke er tilfældet iflg. gældende reglerne er så det jeg må rette ind efter, men det giver ikke mening i forhold til, at skat skriver det er avancen. Så har skat ikke forstået med avance betyder ;) 

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

skat skriver ikke avancen - den er jo alt muligt - du har vel husleje og lønninger varme - brændstof og og - Det handler om salgspris minus direkte købsomk 

Jeg tror skat virker til at fatte det lidt bedre end du gør for nu at være ærlig - avance?? du kan vel ikke vise ET sted skat skrive at det er den rene avance her handel - det vil altid være som jeg beskriver
stadig synes jeg du lever livet farligt for brugtmoms og biler og den rent praktiske sag - faktureringen og bogføringen - samlemetode eller enkeltvis og meget andet tror jeg let du farer vild i, og så bliver det dyrt

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jul 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

John du skal have stor tak for diskussion, men du er hurtigt til at drage dine konklusioner. Jeg lever på ingen måder livet farligt. Jeg er stadig i mine indledende takter i forhold til min virksomhed, og prøver blot at stille mig kritisk i forhold til det jeg læser.. 

Jeg har aldrig talt om hverken huslige, lønninger eller noget i den duer. Ved ikke hvor du har det fra. Jeg har hele tiden refereret til direkte omkostninger, som du nu også selv benytter, hvor du førhen blot har skrevet indkøbspris.

OG skat skriver avancen... Jeg sidder ikke bare og finder på diverse ting.. Det er meget muligt jeg mistolker en masse, men skat skriver avance... Direkte fra skats hjemme side: "Ordningen går i store træk ud på, at den virksomhed, der videreforhandler brugte varer, kun skal beregne moms af avancen og ikke af hele salgsprisen."

Mvh 

Tilmeldt 22. Jun 14
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Brugte biler købes normalt fra privatpersoner, der ikke kan udstede en faktura med moms. Hvis brugtvognsforhandleren ikke kan trække moms af købet, men skal lægge fuld moms på salget, vil det reelt medføre, at der betales moms 2 gange af bilens pris. Formålet med ordningen er at eliminere den dobbelt moms.

Derfor er det kun selve indkøbet af bilen, som du kan trække fra i opgørelsen af brugtmomsgrundlaget.

De øvrige omkostninger har du jo allerede fået fradrag for via den almindelige købsmoms. Du kan IKKE få dobbeltfradrag for dine omkostninger, ved både at fratrække dem i købsmomsen og igen i brugtmomsgrundlaget.

Husk at du ved fakturering skal overholde de særlige fakturakrav for brugtmoms - ellers skal du betale fuld moms af din salgspris.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)