Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregistrering - ved omsætning over 50000

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved start af virksomhed har jeg ikke en forvetning på omsætning over 50000 - så jeg kan vælge ikke at momsregistrere virksomheden.

Men hvis jeg nu i løbet af 12 måneder kommer til at omsætte for mere end 50000, skal jeg så afregne moms af de første 50000 eller kun af den omsætning der overstiger 50000 og som jeg så har faktureret salgsmoms på?

/Keld

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 13:49

Hvis du ikke får registreret dig inden du overstiger de 50.000 kr, så kan SKAT komme efter dig og kræve moms af hele din omsætning, og ikke kun af det beløb der er over 50.000 kr.

Så hvis du i god tid kan se at du formentlig kommer over 50.000 kr så er det en god ide at blive moms registreret

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:53

hvis du kunne have set, at du åbenlyst ville komme over 50 t så er det moms af alt + bod på samme som klar risiko. Du skal registrere når det er åbenlyst du vil komme over de 50 t på enhver 12 mdr periode - og så er der ikke moms på det inden. Det vil normalt sige, når du rammer 4000 per måned og ser oms stige http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Feb 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:33

super - tak for forklaringen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)