Hejsa Jeg er igang med at lave online undervisningsvideo som er tiltænkt at skulle sælges online til hele kloden. I den forbindelse skal jeg udregne min fortjeneste. Fordelingen af indkomsten foregår sådan her Jeg vælger 100% hvad salgsprisen uden moms er. Det udenlandske selsskab tager så 50% og de forpligter sig til at levere min video undervisning samt at afregne one-stop moms overfor EU. Dette udenlandske selsskab har så mulighed for at man kan købe google reklamer, det koster 25% af salgsprisen. Hvad er min skattepligtige avance? og hvilke fradrag kan jeg faktisk benytte? Og kan jeg overhovedet lave dette privat uden at skulle have et CVR nummer, for jeg regner med at mit salg vil overstige 50.000 kroner? Årsagen til dette spørgsmål er at jeg vil undersøge om ovenstående er muligt, for hvis ellers skal jeg spørge min arbejdsgiver om lov, ellers kan jeg blive bortvist(dvs ingen opsigelsesfrist og lønnen stopper med det samme) fra min nuværende arbejdsplads. |
Umiddelbare må dit koncept være momspligtig omsætning og er den over 50.000 kr skal du være momsregistreret - uanset dit salg til det udenlandske selskab er med reverse charge moms eller uden moms som jeg ser det. Dermed skal du jo have et CVR nummer
Med forbehold for at jeg ikke synes det er helt klart hvordan det foregør med at du vælger salgsprisen og det udenlandske selskab tager 50% og sørger for onestopshop moms - det må vel så ende med at det er udlændingen der i princip sælger og så laver afregningsbilag til dig (eller du faktura til dem) på 50% af salgpris ex EU onestopshop moms
Du fører regnskab og så har du alle dine indtægter minus alle dine udgifter i form af det omk du har for at skabe indtægterne = dit resultat som du beskattes af
Om konkret fradrag og regnskab mere her http://jh-e-books.blogspot.dk/2016/01/fradrag-og-introduktion-til-regnskab.html
vh John Hannover