Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken virksomhedstype?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra 7790 Thyholm, Hvidbjerg
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Iværksættere.

En ven og mig har planer om at etablere en virksomhed som lancerer og driver websites,

men vi er lidt i tvivl om hvilken virksomhedstype som er bedst, vi skal ha ½delen af virksomheden hver.

Den ene af os har en masse idee'r, og kan lave korrektur,

den anden kan programmere, og det mener vi begge 2 er lige vigtige for os begge 2.

så har vi planer om at lave hjemmesiderne og ha ½delen af hver hjemmeside hver.

Det skal lige siges at vi laver det her på frivillig basis, dvs ulønnet, før div indtægter. 

Udgifter som vi har:

Webhotel / Serverleje

Indtægter:

Indtægter i form af medlemsskaber på div websites

Reklameindtægter.

Den ene mener at I/S måske er det bedste, men jeg har ikke forstand på det, men ville det ikke være tåbeligt at bruge en masse resourcer på at lave et regnskab på Serverleje/Webhotel, og div indtægter, hvis det kan gøres på en anden og lige så god måde?

Håber at høre andres meninger

Fra Ulfborg
Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:44

Hejza

Jeg hedder Roman , og jeg har en hjemmeside, som jeg bygger på. 

men mit bedste råd til dig, er at man skal starte med at planlægge, hvor mange penge man har, og så kan det jo sige sig selv.

man kan eventuelt starte med at opbygge en hjemmeside du kan få en meget billig hjemmeside til 48 kr pr. år. for at få dit hjemmesidesnavn koster det 123.25kr.

den sted du køber dette hedder www.DomainDirect.dk og så følder du bare det der står..

anden råd. er at du snakker med din bankmand, og snakker med din konge eller kæreste eller ven, om hvordan du vil starte din virksomhed op.  

Du kan også gå ind på www.google.dk og læse om virksomhedsstart. og så kan man læse om det.

Du kan Kontakte mig på mail, argaar@postkasse.net eller du kan gå ind min hjemmeside som er www.argaar.dk

Hilsen Roman / Argaar

mimi-group:

Hej Iværksættere.

En ven og mig har planer om at etablere en virksomhed som lancerer og driver websites,

men vi er lidt i tvivl om hvilken virksomhedstype som er bedst, vi skal ha ½delen af virksomheden hver.

Den ene af os har en masse idee'r, og kan lave korrektur,

den anden kan programmere, og det mener vi begge 2 er lige vigtige for os begge 2.

så har vi planer om at lave hjemmesiderne og ha ½delen af hver hjemmeside hver.

Det skal lige siges at vi laver det her på frivillig basis, dvs ulønnet, før div indtægter. 

Udgifter som vi har:

Webhotel / Serverleje

Indtægter:

Indtægter i form af medlemsskaber på div websites

Reklameindtægter.

Den ene mener at I/S måske er det bedste, men jeg har ikke forstand på det, men ville det ikke være tåbeligt at bruge en masse resourcer på at lave et regnskab på Serverleje/Webhotel, og div indtægter, hvis det kan gøres på en anden og lige så god måde?

Håber at høre andres meninger

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 12:12

argaar:

anden råd. er at du snakker med din bankmand, og snakker med din konge eller kæreste eller ven, om hvordan du vil starte din virksomhed op.  

Og snakker med din konge? Undskyld kunne ikke lade vær' :-)

Du kan evt. prøve at kigge forbi www.100svar.dk og lade dig inspirere.

Held og lykke!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:24

Hej Michael Guldhammer,

Et selskab der ikke skal lave regnskab – det er der vist ingen som kan hjælpe dig med, så får man ørene i maskinen hos SKAT … men tanken er rigtig tiltalende. Smile

Når to iværksættere slår pjalterne sammen og vil bygge noget op i fællesskab – så er det en god idé og lave en skriftlig overenskomst om fordeling af opgaverne, investeringen samt fordelingen af et evt. overskud.

Et I/S er jo skab til den situation I står i – så det ville da være en overvejelse værd.

At I laver det frivilligt – ja, det vil jeg da håbe ellers så er det sgu’ for surt.  MEN du mener nok at I starter på hobbyplan og så ser hvad det kan/vil føre til.  Det er også en udmærket måde og gøre det på, I skal dog så tænke på at et evt. underskud ikke vil give nogen skattefordel – uden at jeg skal gøre mig kyndig på lige det område, det er der andre herinde der har betydelig større viden om end jeg.

I kan også kigge på iværksætterens 10 bud

Fra Odense C
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:56

Hej Michael

Din ven har ret. I/S'et er den virksomhedsform i skal starte ud med. Den er billigst i opstart og indebærer for jeres vedkommende flest fordele, herunder især fradragsret for eventuelt tab ved konkurs.

Som Bjarne Andersen skriver, så bør i få lavet en overenskomst (interessentskabskontrakt) jer to imellem, med bl.a. de punkter han nævner.

Jeg fandt dette link, hvis du vil læse lidt om I/S'et: http://da.wikipedia.org/wiki/I/S

Derudover kan i google lidt på I/S og interessentskab hvis i vil vide mere...

Vh

Amar 

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 10:34

Der ligger også en masse info på amino om de forskellige virksomhedstyper [wiki:I/S] og [wiki:ApS]

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:03

I bund og grund har I ikke noget valg medmindre det kun er den ene som skal stå for virksomheden. Lige så snart 2 personer eller flere går sammen og laver en virksomhed så er det pr. definition et I /S. En anden mulighed er et anpartsselskab men der ville jeg lige vente 1 år til 2 for at se det an, og når I så har tjent kapitalen ind (min. 125.000 kr.) vil I altid kunne omdanne virksomheden til anpartsselskab, hvis det er det I vil.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 20:46

Hmmm...står i den samme situation - her er det blot et I/S med min samlever....- nogen specielle overvejelser her?

Hvad vil det iøvrigt koste at omdanne fra I/S til ApS når de 1-2 år er gået? (inkl. Holding-konstruktion)

Mvh

Christian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:55

Jamen, der kan da godt omdannes, når i ejer I/S ´er personligt.

Alt efter hvor kompleks omdannelsen er/inkl. en skattefri anpartsombytning ifm. oprettelse af

holding, vil det nok ligge på omkring 10-15k.

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 21:45

Tak for yderst hurtigt svar, Peter! :)

Du skriver "..alt efter hvor komplekst det er".. - er det antal bilag eller?

Mvh

Christian

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)