Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken virksomhedstype?

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit svar er på linje med Klovns. Dog skal man huske at indskuddet af lånet (hævningen) først skal fragå i evt. opsparede overskud som derved kommer til beskatning. Skal man omdanne til selskab som skattefri omdannelse skal en negativ indskudskonto være udlignet inden stiftelsen.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 11:03

Tak til Henrik og Bent.

Så lærte jeg også noget idag! Yes

Jeg forstår dog, at gælden skal være udlignet inden omdannelsen - ville det da ellers have karakter af ulovligt anpartshaverlån, hvis det ikke var?

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 15:45

Nej Flemming. Det er jo ikke gæld til anpartshaveren selv men eks. et banklån som blot overflyttes til virksomheden og senere selskabet (med kaution fra anpartshaveren).

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 00:01

Det er yderst fedt at læse jeres svar!

Jeg er dog stadig lidt forvirret....:) 

Betyder det at jeg kan bruge mit boliglån (eller fx et hvilket som helst lån) til at modregne i et overskud i en PEV??  Inden jeg betaler skatten....?

Det er næsten for godt til at være sandt....

mvh

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 10:36

Er det ?. Det er jo kun renteudgifterne du kan modregne i resultatet og eneste virkning af manøvren er at renteudgifterne flyttes til fradrag i den personlige indkomst fremfor kapitalindkomsten. Det er så her rentekorrektionen sætter ind. I gamle dage (10-20 år siden) var det en fordel fordi rentekorrektionssatsen var betydeligt lavere end udlånsrenten men sådan er det ikke længere.

Der er så også den lille tillægsgevinst at afdrag på lån m.v. ikke betragtes som hævninger i relation til virksomhedsordningen.   

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)