Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Måske opstart af krypto-invest-virksomhed, f.eks. ApS, med indskud af bitcoins/lignende - muligt? Metode?

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Mar 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Jeg tænker på måske at starte mit eget lille hobby-investerings-selskab (ApS) og så indskyde mine krypto-valutaer som jeg har tjent rimeligt på. Sagen er at jeg nu har trukket ca. 75.000 DKK ud på min bank-konto (privat) og jeg ved at danske myndigheder ikke aner hvordan man skal beskattes af fortjeneste på bitcoins mv. Så nu tør jeg ikke trække mere ud. Tilbage har jeg nu online krypto-valuta-værdier for ca. 115.000 DKK i skrivende stund. Og hvad skal jeg gøre med dem?

Jo, jeg tænker på at stifte et ApS - som fritids-investeringsselskab - og så skyde alle krypto-valuta-værdierne ind. Rent praktisk forestiller jeg mig dog lidt problemer, her kunne jeg godt tænke mig at høre jeres feedback:

1) Kan jeg godt stifte ApS'et billigt og kan jeg godt uden revision "indskyde" krypto-værdierne direkte som de er - uden først at risikere skattesmæk ved at være tvunget til at trække pengene ud på min private bankkonto og så senere skyde dem ind i ApS'et og så endnu engang "konvertere" til krypto-værdier?

2) Hvad er den billigste måde at komme i gang på, og kan jeg godt selv lave regnskab (jeg har haft regnskabslære fra min HD-uddannelse, men har ikke brugt det rigtigt) ?

3) Kan jeg godt hemmeligholde "omsætningen" eller hvad er "omsætningen" for et investeringsselskab?

4) Er det svært at få en firma (ApS) bank-konto til denne slags?

Ellers så er det min opfattelse at tab og gevindst er efter lagerbeskatningsprincippet - altså hvert år, så må jeg læse op på regnskab eller måske spørge her - eller evt købe hjælp. Kommer der f.eks. et stort overskud, kan jeg så trække penge ud i enten løn eller udbytte. Går det tilsidst nedenom og hjem, er det surt - men ingen katastrofe, da alle aktiverne er tidligere gevindst på krypto-investeringer...

Jeg ser rigtigt meget frem til at høre jeres erfaring/forslag/råd!

mvh

Martin

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 23:10

Du kan ikke få fradrag på tab af kryptovaluta som tingene er nu.

Hverken som privat eller firma/selskab.

Udover det der er en del banker som ikke tillader kryptovaluta , danske bank , Nordea osv.

Her snakker jeg at man sælger bitcoin på på en børs og træk dem ud til ens bank konto

Men der er andre banker der tillader det også.

Jeg tror nok du vil kunne brug bitcoin til at skyde ind i et aps.

Men der er en anden måde at handle med kryptovaluta som alle banker tillader det ( danske BANK,Nordea osv) og det er også mere sikkert for undgå hacking, glemte koder og glemte backup.

Der findes værdi papir som følger bitcoin kursen.

Og hvis du bliver hacket på din erhverv konto , kan du få det dækket af en netbank forsikring.

Jeg er selv gået fra at handle med kryptovaluta direkte til jeg handler værdipapir på børsen der følger kursen på eksempelvis bitcoin.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Skrevet kl. 00:17

Jeg vil også tilføje at afkastet på et værdipapir der følger kursen er 40% højere end hvis du investere direkte i valutaen

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 09
Skrevet kl. 00:23

Det er IKKE en option at konvertere alting til DKK gennem min private bank-konto og så oprette et ApS og sætte pengene derind, efter at der er betalt topskat og så handle normale værdipapirer. Årsagen er primært skattemæssigt: Jeg ønsker at skyde værdierne ind, direkte, uden at de først skal igennem min private bank-konto, da dette giver for mange skattemæssige problemer og iøvrigt er en besværlig "omvej". Jeg mener at dette er muligt, evt ved at en revisor kommer indover, se venligst de 4 stillede spørgsmål.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Skrevet kl. 00:28

Jeg har også læst dine spørgsmål og hvis du har læst hvad jeg skrev..

Så sagde jeg at det kan sagtens nå sig gøre.

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 09
Skrevet kl. 00:43

Du skrev "Jeg tror nok du vil kunne brug bitcin til at skyde ind i et aps". Men der blev vist ikke svaret ret meget på spørgsmålene og ihvertfald er jeg ikke blevet meget klogere på svarene endnu mht. f.eks. revision, omkostninger, procedure... Men jeg kan da godt præcisere lidt:

1) Kan jeg godt stifte ApS'et billigt og kan jeg godt uden revision "indskyde" krypto-værdierne direkte som de er - uden først at risikere skattesmæk ved at være tvunget til at trække pengene ud på min private bankkonto og så senere skyde dem ind i ApS'et og så endnu engang "konvertere" til krypto-værdier? Og hvis ja, hvordan gør jeg i praksis?

2) Hvad er den billigste måde at komme i gang på, og kan jeg godt selv lave regnskab (jeg har haft regnskabslære fra min HD-uddannelse, men har ikke brugt det rigtigt) ?

3) Kan jeg godt hemmeligholde "omsætningen" eller hvad er "omsætningen" for et investeringsselskab?

4) Er det svært at få en firma (ApS) bank-konto til et ApS-selskab (banken kan være fuldstændigt ligeglad med hvad der bliver udbetalt - der BLIVER netop betalt selskabsskat - og ikke indkomst-skat, hvis jeg gør dette her på den rigtige måde - og pengene kommer fra fuldt lovlige handler)?

Og hvis jeg så lige skal tilføje en enkelt ting mere - så kunne man jo overveje EFTER at aktiverne er skudt ind, at sælge dem til alm. DKK og så få dem direkte over på ApS'ets bank-konto. Herfra kan/kunne firmaet så evt fungere som et almindeligt investeringsselskab - men hvor der bliver betalt selskabsskat og ikke personlig indkomst-skab... Det ville være fint for mig, hvis denne konstruktion er anvendelig - evt. må jeg skrive om et bindende svar, hvis ikke det tager for lang tid - skattepligten må endeligt ikke ryge over på mig som privat-person (personlig indkomst), så hellere lade værdierne stå indtil jeg så finder ud af hvad der skal ske (de kan jo bruges til at købe private ting, hvis ikke jeg kan få lavet et ApS til det med selskabsskat...)...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47186
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:07

1 du bør faktisk overveje bindende svar fra skat. Hvis crypto er en del af selve erhvervsgrundlaget så kan det fungere men hvis skat ikke ser det som det, så er det meget vanskeligt http://finansiel.blogspot.dk/2017/11/beskatning-bitcoins-btc-og-anden.html  Området er nyt og præcedens ikke voldsomt kendt - så få bindende svar fra skat
Du forklarer heller ikke hvordan du vil indskyde cryptoværdierne - Du kan ikke bruge dem som stiftelseskapital vil jeg mene . uden revisorerklæring som minimum og selv det er jeg ikke sikker på er ret let, jeg tror ikke dagskurs bare vil række  men igen - der er ikke meget præcedens

2 stift og regn så med lidt faste omkostninger http://johnhannover.blogspot.dk/2015/09/hvadkosterfirma.html 

3 regnskab og hvad der offentligøres afhænger af flere tal, omsætning, balance og ansatte. Omsætning er salget og det kan op til ret høje grænser godt indholdes i bruttoavance men beholdninger aktiver og passiver = værdi af BTC som skal omregnes til DKK og lagerbeskattes hvert år skal være offentlige
Ud over lagerbeskatning med 22% af gevinster (eller udskud minus ved tab) vil der så være skat for dig selv som løn og du kan ende i topskat med det meste før eller siden - men jo i første omgang klare dig med selskabsskat- men IGEN få enten bindende svar fra skat eller råd fra en revisor der tør tage fuldt ansvar for hvad der er klogt for dig

Endeligt tror jeg ikke skattereglerne som de er idag for private med personlig skat af gevinst og ligningsmæssigt fradrag for tab, nødvendigvis gælder så lang tid, der ses på hele området i skatterådet

vh John Hannover

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Skrevet kl. 01:14

Okay.

Jeg vil komme med dybere svare nu.

Nej du kan ikke indskyde noget værdi ind i et selskab uden en revisor hvis du ikke bruger Ren kontanter.

Du skal have en revisor til at lave en aportindskud dokument fordi du ikke bruger Ren kontanter.

Du kan ikke skjule din omsætning/udbytte/udgifter og udgifter til lønninger hvis du har et selskab..

Du kan kun skjule din årsrapport for offentlighed hvis du har I/S eller enkelmandsfirma. Dog den skal stadigvæk sendes til skat eller lave en udvidet selvangivelse.

Du kan sagtens få erhverv konto til investeringsselskab ( jeg har det selv) dog er banken er bestemt ikke ligeglad hvor pengene kommer fra da de skal følge hvidvask lovgivning.

Hvis du læste hvad jeg skrev tidligere!!!!! Så skrev jeg at nogen banker tillader at handle med kryptovaluta direkte og andre tillader det ikke!!!!!

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Skrevet kl. 01:24

Jeg håber du har fået svar på tingene nu

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47186
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:29

Skygge Manden:
Du kan sagtens få erhverv konto til investeringsselskab ( jeg har det selv) dog er banken er bestemt ikke ligeglad hvor pengene kommer fra da de skal følge hvidvask lovgivning.
enig - den del kan være op ad bakke - og i alle fald vil der være meget stærke krav om selvskyldnerkaution med fuld sikkerhed personligt

vh John H

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)