Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Crypto valuta

Side 9 ud af 15 (149 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cecilie:
Hold øje med det de kommende uger - det vil ALTID gå både op og ned og det meste er på vej ned lige nu = tilbud!! 

Der er ikke tilbud. Prisen på BTC er bare faldet rigtigt meget. Men det betyder ikke du får noget til nuværende pris som egentlig er mere værd.

Cecilie:
Hvis du vil købe dig ind - så meld dig ind i Facebookgruppen Bitcoin Talk - Denmark.

Problemet med den gruppe er at 95% af dem der deltager har penge i diverse cryptoer og generelt ses det helst ikke at man skriver noget negativt da det betragtes som FUD. Der er helt sikkert brugbare informationer derinde, men det kan på ingen måde stå alene.

Et generelt problem både derinde og mange andre steder er at folk tror de investerer i en teknologi når de køber en coin fra en eller anden ICO. Man skal bare lige husket at det er firmaet bag der ejer teknologien, og du ejer intet af det firma selvom du har købt nogle mønter firmaet har udstedt.

Det er tydeligt at mange skribenter på Bitcoin Talk  - Danmark ikke helt forstår den forskel, da man gang på gang ser hvordan de skriver om at investere i teknologien bag. Det gør de jo bare ikke.

Derudover er der meget lidt fokus på hele den politiske side af crypto derinde. Jeg har skrevet en del herinde omkring hvorfor jeg tror f.eks. bitcoin ikke bliver stort i længden, da de eksisterende magthavere aldrig vil tillade dette. Men jeg kunne ikke finde på at skrive det inde i gruppen, heller ikke med masser af referencer og paralleller til de seneste 300 års finanshistorie, for folk sviner jo en til hvis man er "unødvendig negativ" og spreder FUD.

På dit opslag herinde lyder det som om du har brugt meget tid derinde, og har meget af din information og dine holdninger derinde fra, og det er farligt hvis du gerne vil tjene penge på crypto, da man jo ikke kan tage råd fra en gruppe af mennesker der er farvede af deres egne investeringer og forhåbninger, og som samtidig ofte lukker ned for "negative" indslag, ved at svine folk til.

Tilmeldt 19. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 13:40

no brain:

Jeg forudsiger Bitcoin pris på under 8000 usd inden fredag i næste uge. (2 feb 2018)

Prisen er i skrivende stund $7.850,- og under $8000,- for første gang.

Overstående forudsigelse blev lavet tidligere i denne tråd tirsdag d.24 for 10 dage siden da prisen på Bitcoin var ca $11.300,-

Min forudsigelse ramte plet præcis på dagen jeg forudså.

Prisen vil fortsætte med at falde. Jeg ser support omkring $7000,- og igen omkring $4500,- og til slut omkring $1000,-

Min næste forudsigelse er at Bitcoin inden sommeren er slut går under $5000,- og inden år 2018 er slut går under $1000,-

Vi ser nu også en ny boble i aktiemarkedet, og S&P500 kursen begynder efterhånden at ligne Bitcoin kurven da den ramte $20k.

Den nuværende boble i aktiemarkedet er den største i verdenshistorien. Større end dot com, og større end 2008. Når den brister vil prisen på guld eksploderer til over $2000,- per ounce og muligvis langt langt mere. Det er en meget mere attraktiv investering end kryptovaluta.

En bristet aktie boble kan dog have en MIDLERTIDIG positiv effekt på bitcoin og andre kryptovalutaer.

Fra Herler
Tilmeldt 19. Jan 18
Indlæg ialt: 86
Fra  Secomea A/S Skrevet kl. 14:02

Hey No Brain,

Hvad laver du til hverdag egentlig? :) Sådan helt ærligt?

Andreas

Tilmeldt 19. Dec 17
Skrevet kl. 14:34

Du velkommen til at sende mig pm

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:02

Selve det at aktier ligger all time high er jo ikke i sig selv en boble. Det er klart at per normale billeder, så skal der komme en bølgedal, men det er værd at have med, at de underliggende resultater i virksomheder jo faktisk er rigtigt flotte - også afspejlet i antal beskæftigede mm

Meget er givet rente afhængigt - OM det er en egentlig bobbel det aktiemarked, er nok svært at vide, men ja, der komme en bølgedal på et tidspunkt. Det er dog ikke sikkert, langt fra, at det BLIVER i år

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Dec 17
Skrevet kl. 16:41
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Cookie - John Hannover:

Selve det at aktier ligger all time high er jo ikke i sig selv en boble. Det er klart at per normale billeder, så skal der komme en bølgedal, men det er værd at have med, at de underliggende resultater i virksomheder jo faktisk er rigtigt flotte - også afspejlet i antal beskæftigede mm

Jeg er bestemt ikke enig. Jeg mener det vi ser nu er en dokumenteret boble større og værre en både 00 og 08, og at de høje priser ikke er relateret til gode regnskabsresultater, men til nationalbanker der opkøber aktier for unaturligt at styrke illusionen af fortsat global vækst. Samt til diverse buyback fra virksomhederne selv.

Jeg mener heller ikke det fald der kommer bliver en bøljedal, men en finansiel krise med et aktiefald på 50% og konsikvenser der strækker sig langt ud over aktiemarkedet præcis som i 08.

Cookie - John Hannover:

Det er dog ikke sikkert, langt fra, at det BLIVER i år

Dette er korrekt, og her er jeg enig. Nationalbankerne og politikkerne kan i værste tilfælde godt holde dette vanvid i live frem til sommeren 2019. Men så går den heller ikke længere.

Problemet er at jo længere vi udskyder det, jo større bliver faldet, og jo værre bliver de effekter der følger med.

Det vi ser nu er ikke naturligt, og det er ikke baseret på hverken vækst, profit eller tilførsel af investor kapital.

Det er 100% fake marked, og der er næsten ingen likviditet i S&P500 lige pt. Folk tør ikke, for de ved det er en boble

Jeg vil ikke blive overrasket hvis vi begynder at se et kolaps allerede inden for de næste 3 måneder. jeg er dog helt klar på der kan gå 1 år og 3 måneder. Men det vil ikke være af naturlige årsager hvis der går så lang tid.

Og hvis du ikke mener dette er en boble, så tag et kig på aktie prisen til nationalbanken i sweits over en periode på 5 år og sammenlign den med bitcoin eller en hvilken som helst anden pump and dump. Den er værre end bitcoin og direkte forbundet til S&P500. De ejer flere facebook aktier end mark zuckerberg.

Det amerikanske aktie marked vi ser nu er ren vanvid, og ender værre end bitcoin. Sidste gang der var bare en lille pris regulering var for 2 år siden. Dette kommer under ingen omstændigheder til at ende på en pæn måde for nogen som helst andre end de banker der for at overleve kommer til at modtage nødpakker fra staten betalt af dine skattepenge.

Mit personlige gæt er at S&P500 når at ramme $3000, og måske mere, men at den efterfølgende krise (uanset hvornår den måtte komme) presser prisen helt ned under $1500

Tilmeldt 19. Dec 17
Skrevet kl. 16:51

Her har du en graf der sammenligner aktieprisen på nationalbanken i sweits og Bitcoin.

Det som er vigtigt at forstå her er at aktieprisen på nationalbanken i sweits er direkte forbundet til S&P500

Ingen bobler her....

Tilmeldt 19. Dec 17
Skrevet kl. 16:54

Her har du en graf der viser S&P500 dot com boblem for år 2000 og finanskrise boblen fra 2008

Og så år 2017/18 som..... ikke er en boble ? men helt naturlig.

På trods af vi har mindre penge, mindre vækst, og mere gæld end nogensinde før.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:01

Var nok mere nyttigt at tage SP500 som jo i alle fald er klarere og så se på 5 år siden seneste fald - hvis du mener det er boblen. De er sikkert lidt ens men trækker man mange år sammen bliver grafer let manipulative - Ca 80% over 5 år - ca 16% rimeligt jævnt og ikke en eksplosiv ændring er højt men om det er boble er svært at vide. Heller ikke enig i at nationalbanker og selskabers egne køb udgør det store og heller ikke i at der i historisk perspektiv ikke faktisk er gode underliggende regnskaber bag modsat dpt.com og subprime + meget bedre styr af nationalbanker. Der komme en bølge ned - bliver den 20% er den for mig overraskende  - men slet ikke umuligt - men jeg gør ikke i absolutte forudsigelser   vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Dec 17
Skrevet kl. 17:16
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Nationalbankernes budget for opkøb af aktier er offentlig data, så der er ikke noget jeg gætter på, og de er MEGET store. Det er fakta. Hvis du vælger ikke at forholde dig til fakta, så bliver det problematisk at have en voksen dialog.

På nedestående foto kan du se aktie opkøbs budgetten for den amerikanske nationalbank sammenlignet med S&P500. Som du kan se er der en direkte forbindelse som gør det nemt at se at priserne er styret af nationalbankens opkøb og ikke af naturlige markedskræfter.

Som det tydeligt fremgår begyndte de at opkøbe aktier efter 08 krisen for at stabiliserer markedet, og har gjort det lige siden hvilket er den eneste grund til at vi har haft optur lige siden. Dette er gjort som en del af QE som desuden også laves i Europa.

Boblen består i at prisen går op af kunstige årsager. Det som er spændene nu, er at den amerikasnke nationalbank er begyndt at stoppe med deres aktieopkøb hvilket er hvad som har skubet prisen op i 10 år.

Og hva vil det betyde ? efter min mening et seriøst fald og en ny krise.

Vedr det foto som du har vedhæftet så kan man nemt få en boble til at se flad ud ved at zoome ind. Jeg kan få bitcoin til at se ud på samme måde. Så dit argument går begge veje.

Side 9 ud af 15 (149 indlæg)