Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Crypto valuta

Side 3 ud af 19 (184 indlæg)
Tilmeldt 8. Sep 17
Indlæg ialt: 104
Fra  Social Trading Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

virus:

Kan du forklar, hvor man køber dem henne? hvor skal man oprette konto mm?

Hvis du kun ville handle bitcoin, er der flere steder du kan handle udover Bitstamp, du kan handle ved Kraken.com, coinbase.com, 123bitcoin.dk.

Hvis du ville handle alle andre coins, skal du oprette dig ved coinbase først og finde en exchange at overføre dine bitcoins eller ethereum til, eks. poloniex.com, binance.com, bitfinex.com eller andre.

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 07:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med dig

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Martin Thorborg:

Jeg er hverken for eller imod Bitcoin, men jeg hører bare ikke rigtigt valide argumenter, for at det er anderledes end f.eks. guld. Begge dele er i sig selv ikke rigtigt noget værd, begge er der et begrænset udbud af, begge kan man ikke handle med i butikker, begge kan stjæles, begge kan bruges til hvidvask, betaling for lyssky ting osv. 

De bedste hilsner

Martin

Så får lige et par valide argumenter så. Guld er et råstof der har andre anvendelses muligheder en at være investeringsobjekt. Alene det at folk efterspørger smykker som fysisk pynt, driver prisen og forbruget op. Derudover bruges det i rumfart, af tandlæger, i elektronik osv.

Et råstof der har fysiske anvendelsesmuligheder er altså ret anderledes end en digital valuta, som reelt ikke rigtigt fungerer.

Man skal lige huske at crypto valuta er på babystadiet, hvorfor det jo dybest set ikke rigtigt fungerer:

  • Gebyrerne er meget høje, de er steget sammen med prisen på BTC.
  • En overførsel tager alt for lang tid. En overførsel kan kun klares hurtigt såfremt man betale endnu mere i gebyr.
  • En "valuta" hvor gebyret for at overføre er højere end den kop kaffe du vil købe, bliver svær rigtig svær at udbrede.
  • Et ekstremt samlet strømforbrug.


Grunden til der er nogle der taler om en boble, er pga. alle de ulemper der er ved valutaen. BTC får svært ved at blive udbredt som en egentlig valuta, da det ikke rigtigt giver mening at bruge den til betalinger, eftersom det er alt for dyrt. Hvis en valuta kun er et spekulations-objekt, så bliver det meget svært at vedblive med at overbevise investorer om at det er en god investering for fremtiden.

Dermed ikke sagt at cryptovaluta ikke er fremtiden generelt. Men det er ikke sikkert første udgave er den der vinder i det lange løb.

En fremtidig digital valuta, som udbredes som betalingsmiddel bør have lave gebyrer, være miljøvenlig og være hurtigt. Ellers bliver det svært at få den udbredt som betalingsmiddel, og ikke kun som spekulationsobjekt.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

God punkter du kommer med.

Man bliver nød til at se virkeligheden i øjnene.

En boble er på vej.

Tilmeldt 18. Nov 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Ingen af de 3 links virker, sidderne er nede.. ??

Tilmeldt 8. Sep 17
Indlæg ialt: 104
Fra  Social Trading Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

virus:

Hej Lars

Ingen af de 3 links virker, sidderne er nede.. ??

kun 123bitcoin.dk er oppe og kører. Tror ikke de kan følge med trafikken på deres sider. Det er den besked når jeg logger på coinbase appen. Men afvent til coinbase er oppe og kører.

Tilmeldt 6. Mar 15
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Youtube... Youtube... Youtube..

Og så vil jeg anbefale du opretter en konto hos en broker der tillader en virtuel konto hvor du kan øve dig i en uge eller måned inden du sætter rigtige penge på spil. Der er meget at lære og det tager tid. Do it right. Jeg bruger selv eToro, men det findes masser af den slags :)

eToro.com

AvaTrade.com

Cex.io

Zulutrade.com

Tradeo.com

Derudover synes jeg du skal tage et kig på Bitcoin-konkurrenter som Ripple, Litecoin osv. Der er større mulighed for afkast :)

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:
anderledes end f.eks. guld. Begge dele er i sig selv ikke rigtigt noget værd,
arghhg - det var vist noget af en Holberg´sk sammenligning - (med mindre du dækker alt andet vedr. guld ind under dit "osv" - du opfriske din viden omkring guld. https://da.wikipedia.org/wiki/Guld

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 06:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig er guld i sig selv lidt værd, men det var meget, meget mindre værd, hvis det ikke var udsat for spekulation.
Så jo, Bitcoin og guld har mange lighede.

De bedste hilsner

Martin

Side 3 ud af 19 (184 indlæg)