- og den påstand vil jeg meget gerne have dokumenteret, for den holder vist ikke vand.
Jeg har set mange eksempler på, at det ikke har noget betydning.
Content og backlink er det der tæller, filnavet spiller ingen rolle ..... sålænge den ikke indeholder diverse querystrings.
|
Nu fatter jeg ikke en pind.....
Jeg kørte et mobildiskotek, primært igennem henvisninger fra andre, indtil jeg begyndte at søge lidt viden omkring det med søgemaskine optimering herinde på amino. Før det var status for siden: 1 job via hjemmesiden på 12 mdr (og han havde fundet siden igennem et adword). Efter ca. 15-20 timers arbejde med søgemaskineoptimering er status 5 jobs på 3 mdr. igennem siden, samt 10 forespørgsler jeg har måtte sende videre fordi der var andre der var bedre til at klare det end mig. For mig har 15-20 timers arbejde med søgemaskineoptimering (og lidt tid til research) altså betydet at jeg har fået væsentligt flere jobs, og da de faste udgifter er stort set uændret kræver det ikke et geni at regne ud at mit smil er lidt større i år, end sidste år, når snakken falder på forretningen. |
Mattias Skovhøj>> Hehe... Ja, det kunne da godt se ud som om at der måske ikke eksisterer en valgmulighed som den du nævner *LOL* Michael Oxkjær>> Det er jo et meget omdiskuteret emne. Det har en effekt, bare af MEGET ringe art. Det er klart content og backlink der styrer... Men NOGET betyder det. Dermed ikke sagt, at det er godt og en god start |
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
For lige at blande mig... nå ja.. jeg har jo startet det.. ooops! Det med stien osv. er "prikken over iet" "skummen i skumbananen" "eller fløden i flødebollen (er der egntlig fløde i en flødebolle??)
Nå men.. hvis du har lavet alt med Text, alternativ text til billder metatags etc etc.. og der stdaig er en der er foran dig så kan stien være det lille skub der er nødvendigt. Men i det store og hele er alt andet mere vigtigt.
Feks. har jeg set at en side "vinde" i google over en side med den rigtige sti ved bare at have det rigtige forhold af keyword til resten af texten. For meget text i forhold til keyword er skidt og for lidt text er også.... og nej.. jeg kan ikke bevise denne påstand
Fed debat btw... jeg føler mig 15 år yngre (damn tilbage i puberteten.. jeg kan mærke bumserne gror)
Hilsen
Markus |
Opdatering - som lovet. Hejsa
Så har jeg talt med det famøse firma igen - med en anelse mere positivt resultat. Først og fremmest var det en anden jeg talte med og han lagde ærligt ud med at fortælle at SEO ikke er noget de har særlig kendskab til, så de har et samarbejde med et andet firma, som de formidler kontakten til - han ville få en af dem til at kontakte mig. Fair nok - hvis man ikke har kompetancen vil jeg også hellere tale med nogen der har, frem for at få nogle svævende forklaringer jeg ikke kan bruge til noget som helst.
Videre forklarede han mig lidt om Adwords (som I også har gjort) og sagde at det generelt drejer sig om at have et godt indhold, at mange linker til siden og at der er meget trafik på siden. Men så kom den altså igen.....
Frit efter hukommelsen: "De firmaer der kommer først i søgningen er dem der betaler mange penge til Google for søgeoptimering" Mig : Til Google??????? , svar: Ja.
Så de fastholder altså historien! Jeg er spændt på om deres ekspert-samarbejdspartner har samme fortolkning.....
I mellemtiden læser jeg så flittigt på Mikkels og Marcels hjemmesider og forsøger at få lidt basal viden presset ind i de overbelastede hjerneceller.
![]() mvh
Helle
|
hehe... Ja, det er nogle spøjse gutter. Og de er et selskab, som er en del af portal2000.dk
Men du benytter dig bare af vores artikler, som du lyster. Og du er velkommen til at smide mig en mail, hvis du har spørgsmål til noget angående det samme, så skal jeg nok hjælpe |
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
> "De firmaer der kommer først i søgningen er dem der betaler mange penge til Google for søgeoptimering" Mig : Til Google??????? , svar: Ja. Der er ikke så meget at sige til det andet end at det er lodret løgn. Så enkelt er det :)
|
Løgn eller uvidenhed - jeg ved næsten ikke hvad der er værst, når de "udgiver" sig for at være professionelle rådgivere. Vi ikke-kyndige lægger jo vores skæbne i deres hænder, og havde jeg ikke fulgt Amino i et stykke tid havde jeg jo aldrig opdaget det,,, skræmmende! Mikkel, jeg ved godt du nok har svaret på det 1000 gange, men jeg orker simpelthen ikke læse alle dine 1389 indlæg igennem for at finde oplysningen. Du nævnte på et tidspunkt at "almindelige" mennesker kunne tilegne sig basal viden ved at læse et par gode bøger om emnet. Hvilke kan du anbefale ? Helst af typen "10 easy steps" som ikke er alt for indforståede.
mvh
Helle
|
|