Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Misbrug fra anden anpartshaver

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 26. Oct 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

jeg er kommet i den lidt ubehagelige situation, at jeg desværre ikke kan stole på min partner i vores fælles anpartsselskab mere.

Han har bl.a valgt at arbejde i smug som freelance hos en anden virksomhed - omend det ikke er i større omfang, er det dybt frustrerende, at tiden ikke bruges i vores fælles virksomhed. Vi har en klar aftale om, at dette er må finde sted, men dette er klart blevet ignoreret.

hvad værre er, at nu har jeg fundet ud af, at virksomhedens elektroniske udstyr Ipad og telefon, er blev anvendt - i øvrigt sammen med virksomhedens kontrakter. Disse kontrakter er færdiggjort og sendt videre til vores leverandør hvorpå vores unikke kundenummer hos leverandøren er fjernet. Min partner har så efterfølgende faktureret kunden for konsulentydelser og sendt pengene over til sit personlige IVS. Selskab.

Dette er naturligvis stærkt problematisk, da vores leverandør naturligvis ikke tillader dette og det dermed bringer virksomhedens kontrakt med leverandøren samt levegrundlag i fare.

Grunden til at vores hovedleverandør ikke har opdaget noget endnu (heldigvis), er at kontrakterne formentlig er indsendt via kundens mail og ikke min partners mail. Jeg er dog kommet i besiddelse af en kopi af en kundekontrakt og her kan jeg se, at det er vores kontrakter der er anvendt - dog er vores kundenummer fjernet alle steder pånær et..... derfor er jeg helt sikker i min sag og jeg er desværre bange for, der er mange flere af disse derude, da min partner stort set ingen omsætning eller kunder indlevere for øjeblikket.

Vi har mange ansatte i marken og der er ingen af disse der kunne have gjort det, det er jeg stort 100% sikker på. Det vil ikke give mening, da de desuden levere de kunder de skal til forretningen.

Mit spørgsmål er - hvad gør jeg mht. denne ubehagelige situation. Jeg overvejer bortvisning og inddragelse af alt elektronisk udstyr samt sætte vores advokat på sagen..... men det er ubehageligt og drastisk. Det skal til sagen nævnes, at jeg har talt med min partner om disse ting, fordi jeg på daværende tidspunkt, havde en mistanke og dermed advarede ham om, at dette ville være uacceptabelt. jeg har siden fået væsentlige beviser på disse ting og at de har fundet sted.

På forhånd tak for jeres hjælp.

Til orientering er jeg adm. direktør og sidder på 51% af anparterne samt 80% af stemmerettighederne (sidder med alle a-anparterne) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Gå til en advokat med det samme - Alt for stor risiko ved at træde forkert men er alt som du beskriver virker det, selv om I ikke skulle have en dækkende partner aftale/ejeraftale som om, du kan vise der er handlet illoyalt og så skal det stoppes, men få ordentlig rådgivning omg og glæd dig over majoriteten som vil gøre rejsen lettere her vil jeg formode. Kør den ikke selv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Oct 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har måske ikke den mest præcise ejeraftale, men uanset dette mener jeg dette må være at betragte som stærkt illoyalt grænsende til det ulovlige?

Tanken er at kontakte vores advokat og allerede bortvise min partner ASAP. Jeg forstår ikke handlingen men det er meget ubehageligt at opdage sådanne illoyale handlinger.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 02:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Husk også at få lukket for adgang til 

1. Bankkonti

2. Firma email som f.eks. salg@, Suppor@ osv

3. Lukket for adgang til CRM system, kontrakter m.m. (han har nok stjålet det han vil have men man kan jo være heldig)

4. Skift dørelåse

Jeg var ude for noget lignende, her blev en bankkonto tømt af en ligevægtig anpartshaver i et firma. Han endte med at måtte betale pengene tilbage men det kostede DKK 30,000 i advokat omkostninger at få det på plads (inklusiv hjælp med salg af mine anparter så jeg kunne komme ud af forholdet) 

Tilmeldt 16. Oct 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 02:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en meget ubehagelig situation. 

Jeg tænker det bedste er at bortvise vedkommende og kontakte en advokat. 

Husk de steps der er nævnt ovenfor ;-)

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 02:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig er det ulovligt, men du har bevisbyrden. 

Choose your battles. 

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 03:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 26. Oct 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 03:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må tale med vores advokat om tingene og se hvad han kommer frem til.

Bevisbyrden er ikke svær at løfte, da der ligger et klokkeklart bevis på misbrug og illoyal handling.

Tilmeldt 27. Sep 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 05:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 06:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ColombiaSpgs:
Bjarne S og trådstarter er vist samme person.

Ahh...wonder why :)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)