Du skal registreres så snart det er "åbenlyst" at din MOMSPLIGTIGE omsætning (ikke total men momspligtig alene med mindre jeg misser noget her) vil overstige 50.000 kr på en hver 12 mdr periode - jeg plejer at sige nå du rammer 4000 om måneden
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det er lidt svært at forklare. Lad mig komme med et eksempel:
Lad os sige at jeg har følgende omsætning i løbet af 1 år:
- 100.000kr (google adsense indtægter) som ikke er momspligt
- 10.000kr fra salg af produkter
skal jeg så betale moms af de 10.000kr, eller skal jeg først betale moms når omsætningen fra salg af produkter når 50.000kr?
Omsætning fra Google adsense er momspligtig og hvis du omsætter for mere end 50.000 kr på et rullende år SKAL du momsregistreres.
Der hvor misforståelsen ofte opstår er at når man ikke skal afregne momsen (på grund af omvendt betalingspligt) så tæller det heller ikke med i forhold til grænsen for registreringspligten.
Den omsætning som ikke tæller med i forhold til hvornår man skal registreres er det hvad der kommer fra aktiviteter i momslovens §13.
Uh ja- læste ikke at google adsence var med. Jeg læste kun indgangsspørgsmålet og ikke det med google som kom senere i tråde - men JA det er skam momspligtig aktivitet og kan give 20% af indtjeningen plus samme i bod når der ikke er momsregistreret tide (så snart det var åbenlyst det ville komme op på 50 t på en hver 12 mdr periode
Der skal registreres og efterangives moms for ikke at risikere bod - det koster ikke noget som Jesper forklarer men det skal skam angives både på sælger (googles moms nr - vel Irsk) hver måned og samlet i rubrik B og dermed er salg af produkter også momspligtigt alt sammen og skal efterangives til moms som 20% af det i salgsmoms som udgangspunkt
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Uh ja- læste ikke at google adsence var med. Jeg læste kun indgangsspørgsmålet og ikke det med google som kom senere i tråde - men JA det er skam momspligtig aktivitet og kan give 20% af indtjeningen plus samme i bod når der ikke er momsregistreret tide (så snart det var åbenlyst det ville komme op på 50 t på en hver 12 mdr periode
Der skal registreres og efterangives moms for ikke at risikere bod - det koster ikke noget som Jesper forklarer men det skal skam angives både på sælger (googles moms nr - vel Irsk) hver måned og samlet i rubrik B og dermed er salg af produkter også momspligtigt alt sammen og skal efterangives til moms som 20% af det i salgsmoms som udgangspunkt
vh John Hannover
Jeg har læst en masse om det rundt omkring og folk siger mange forskellige ting om google adsense.