Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvornår skal jeg betale moms?

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46620
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan stole 100% på Jesper og mig - det er fuldt momspligtigt. Erhvervsblogger skriver faktisk samme - han skriver bare rent ud dårligt - Han skriver momsfrit og det svarer jo helt til det vi skriver. Momsfrit fordi du som MOMSPLIGTIG angiver det som reversecharge og angiver til moms i DK
Det er momspligtigt og har du ikke angivet dine 100.000 korrekt til skat/moms under google VAT nummer og i rubrik B fordi du ikke har momsregistreret dig, kan du dømmes i moms + bod for det helt + du jo så også var momspligtig for de 10.000 varer du sælger.

Han skriver dog lidt til undskyldning, at du jo skal angive det som her - men hans tekst om momsfrit er ikke god - der skulle stå UDEN MOMS:

For at kunne sælge momsfrit til Google skal du dog ifølge Skat følgende krav:

• Du skal dokumentere at Google er en virksomhed. Dette sker ved at Google ved sine udbetalinger angiver sit momsnummer.
  • Du skal tjekke om Googles momsnummer er gyldigt. Dette skal du gøre hver kvartal og kan gøres her.
  • Du skal på fakturaen skrive “omvendt betalingspligt” eller “reverse change” for at indikere at det er Google der har ansvaret for momsen. Du kan også vælge at henvise til momsdirektivet.

Det at det er køberen (Google) der har ansvaret for momsen kaldes for omvendt betalingspligt eller reverse change. Dette fremgår af momsdirektivet fra EU. Google forklarer også lidt om det her.

Man skal også indberette salget af momsfrit salg i systemet “EU salg uden moms” under tast-selv-service. Værdien af det samlede salg i perioden skal du oplyse i momsangivelsens rubrik B – ydelser. 

VH John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)