|
Sunbao:Igen ser vi nej hatten, vi skal tjene pengene først, det ved vi jo alle ikke kommer til at ske ?
Nåeh, det ved jeg nu ikke. Det har "vi" praktiseret i 37 år nu. Det kaldes "godt gammeldags købmandsskab".
|
Nåeh, det ved jeg nu ikke. Det har "vi" praktiseret i 37 år nu. Det kaldes "godt gammeldags købmandsskab". |
Ja og nej. De butikker der er forsvundet var alle kædeforretninger (Fona, Stereo Studio, Axel Music, TP o.a.) At de lukker har intet at gøre med salget af klassisk musik, da dette udgjorde en brøkdel af deres omsætning. CD-salg for pop/rock er død, men det er det bestemt ikke for klassisk musik. Se min redegørelse herom længere oppe i tråden. |
Men det gør det. |
Okay, jeg gentager (i overskrifter): Udgivelsen af nye klassiske indspilninger har stort set aldrig været højere end nu. De store selskaber sprøjter nyheder ud og da en klassisk produktion med dyre solister, stort symfoniorkester m.v. er hårrejsende dyre, så mener de altså at der stadig er et marked. De puster altså ikke noget op bare for at give indtryk af et marked der ikke eksisterer i virkeligheden. Deutsche Grammophon, Sony, Universal, EMI og andre tager ikke fejl, det er jeg helt sikker på! Salget er altså ikke gået ned, men det har forskubbet sig fra den fysiske butik til internet i et vist omfang og det er dét vi skal og vil reagere på! |
Jeg får hele tiden revet i næsen, at vi har nej-hatten på. Jeg føler derfor trang til at udbrede mig lidt filosofisk omkring vores måde at drive forretning på. Vi har i 37 år været selvfinansierende og har altid geninvesteret alt overskud i nye pladeudgivelser, køb og overtagelser af en butik m.m. Vores eneste gæld er derfor kun de løbende kreditter hos leverandører, opsigelsesfrist på vort lejemål m.m. Mange vil mene at denne måde at drive virksomhed på er dybt forældet og hører til i en skummel fortid. Nå ja, men det er altså vores måde at gøre tingene på. Som det er nu om dage, hvor man gladeligt investerer svimlende summer for lånte penge på forventet efterbevilling, harmonerer det altså ikke med vores opfattelse af hvordan man driver en sund forretning. |
Bare ikke før der på magisk vis er faldet 100-200k ud af det blå ind på kontoen til en moderne webshop. Hvilket næppe sker når salg går ned og investeringer på over 5000 kroner er utopi. |
Hej med dig. Der er ingen tvivl om at din webshop er forældet, og ikke særlig brugervenlig, men det har du jo ligesom fået af vide 100 gange :-) Og hvis du ikke har penge til at købe en ny shop, hvorfor prøver du så ikke at lave et samarbejde med en ung gut eller kvinde som måske har styr på det med webshop, mod at vedkommende får antal % af hvert salg. Dvs. du får en shop og vedkommende får en løbende indtjening. Det kan være at den samme person har forstand på SEO og sociale medier. Så lave en aftale alt salg som kommer via shop får vedkommende X % af. Og det kunne også være en idé (jeg har ikke tjekket om du har det) men at man kan bestille på shoppen, men afhente gratis i butik Du kunne måske også lave en "live" koncert eller lign. i forbindelse med en udgive af en kunster - eller lave en klassisk aften med musik og rødvin. Du kunne måske også udleje et hjørne af din butik til en "koncert arrangør" som tilbyder koncerter i udlandet. Så der er banner og brochure i et hjørne, og du får en lille "husleje" på det. Men først og fremmest må det være at finde en løsning på at få lavet en ny shop :-) |
Denne artikel har lidt med emnet at gøre https://www.bt.dk/danmark/ekspert-efter-ny-konkurs-du-kommer-til-at-se-langt-efter-saadan-en-butik-i |