Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faldende salg - hvad kan vi gøre?

Side 5 ud af 7 (62 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders B.:
Du har ret Sunbao, synes det er til grin, at man kan bruge 40.000 om måneden på husleje, men ikke kan finde pengene eller tiden til at få lavet en seriøs webshop - som i burde have fået gjort for mange år siden.

Vi (= jeg) har altid lavet vores IT selv, men erkender at tiden er løbet fra os. Det er oplagt at vi skal have en ny og moderne webshop, men som forklaret ovenstående (om selvfinansiering) skal vi altså tjene pengene før vi kan give dem ud. At kaste 100.000 ud i et vildt sats er, for os, det rene galimatias, hvis ikke vi har klare indikationer af at det kan betale sig.
Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nok mere kalde det en investering. Synes det er lidt syndt at jeres potentiale går til spilde her, eftersom i har været i branchen gennem så mange år, og hurtigt kan få en god del omtale i medierne. Om I så kan tjene penge på CD'er, undrer jeg mig stadigvæk over.. Men som andre også har været inde på, så kan I også begynde at sælge højtalere, headsets osv..

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

KlaMus:

Sunbao:

KlaMus:

Sunbao:

Så længe nej hatten findes frem, ligesom for et år eller to siden da der sidst var omtale af jeres webshop herinde, så forsætter spiralen nedad.
Den med nej-hatten er jeg lidt ked af. Vi skyder ikke alt ned bare fordi vi er konservative og ikke vil forandre os. Vi må bare konstatere, at investeringer på 50 eller 100k ikke er en realistisk mulighed for os.
[

Men så kan i jo godt droppe en seriøs webshop for det er hvad det minimum koster med mindre i selv skal gøre alt selv, og pt orker i end ikke at skrive tekster til jeres produkter ?.

Men hvis forretningen køre så dårligt at man end ikke tør bruge 50k så køre det jo næppe godt vel ? det er en måneds husleje for jer?

Og jo i tager nej hatten på og går i defensiven.

Sunbao:
Intet må koste noget, men sandheden er jo at alt koster noget. Men troen på egen virksomhed må jo være ikke eksisterende, eller også lever man i sin egen lukkede verden hvor man sidder med fingrene i ørene siger la la la alt imens, hullet bliver dybere og dybere.

Hvis man virkeligt vil så finder man pengene, til at lave de nødvendige forbedringer, men man vil det jo ikke for det skydes nej med nej hatten for det må intet koste.

Det er simpelthen ikke rigtigt. Vi siger ikke at intet må koste noget, men dels kigger vi på kontoen om pengene er til stede og dels forsøger vi at vurdere om investeringen kan tjene sig hjem inden for overskuelig tid.

Virksomheden har i 37 år været selvfinansierende og derfor har "vi" ingen lang relation til en bank og dermed en opbygget goodwill. Altså: Hvis vi ikke har +50k i kassen, så må vi afstå fra en sådan omkostning. Hvis budgettet viser at vi kan spare sammen hen over et års tid, så er det fint - ellers ikke.

Det må jo ikke koste noget, altså i vil end ikke investere en måneds husleje i noget, ergo må forbedringer intet koste, og være at tvivlsom karakter.
Det koster penge at tjene penge, men det du siger er så at biksen pt tjener langt under 50k om året ?.
Og tidligere oppe kan der læses at man har sparet sig til at kunne havde samme resultat.
Det er da muligt at man aldrig har været ude og måtte låne penge,
Men nu formoder jeg at der i sin tid har været langt større overskud som ejeren over de mange år har trukket ud til sig selv i løn, disse kan jo investeres eller ejeren kan sætte sig selv ned i løn for at muliggøre de nødvendige investeringer, eller man må skære n medarbejder og ejer må selv jobbe mere.
Der er mange muligheder for at frigøre ressourcer.
Men istedet kommer nej hatten frem hver gang.
Det står jo klart for enhver at man ikke ønsker fremtiden, ikke ønsker at satse noget, men blot ønsker at bibeholde status q for det er hvad man har det bedst med.
Alt imens tømmerflåden bliver mindre og mindre år for år.
Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

KlaMus:

Anders B.:
Du har ret Sunbao, synes det er til grin, at man kan bruge 40.000 om måneden på husleje, men ikke kan finde pengene eller tiden til at få lavet en seriøs webshop - som i burde have fået gjort for mange år siden.

Vi (= jeg) har altid lavet vores IT selv, men erkender at tiden er løbet fra os. Det er oplagt at vi skal have en ny og moderne webshop, men som forklaret ovenstående (om selvfinansiering) skal vi altså tjene pengene før vi kan give dem ud. At kaste 100.000 ud i et vildt sats er, for os, det rene galimatias, hvis ikke vi har klare indikationer af at det kan betale sig.

Igen ser vi nej hatten, vi skal tjene pengene først, det ved vi jo alle ikke kommer til at ske ? hvad er udsigten til at spare 100k op som ikke bruges på andet ? hvis biksen laver peanuts hvert år og mindre og mindre for hvert år vel at mærke ?.

I tjener jo ikke penge, andet end lige til dagen og vejen sådan som man læser det du skriver,  fair nok man ikke ønsker at satse, men så må man jo blot forsætte som hidtil indtil man drejer nøglen om. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders B.:

Jeg ville nok mere kalde det en investering. Synes det er lidt syndt at jeres potentiale går til spilde her, eftersom i har været i branchen gennem så mange år, og hurtigt kan få en god del omtale i medierne.

Det vidner om at du ikke kender vores branche. Vi har naturligvis gode kontakter hos alle relevante medier, men de er helt resistente over for forsøg på at få redaktionel omtale, selv om vi jo er et oplagt emne til en artikel. Vi er kæmpe store og er den eneste tilbageværende butik med klassisk musik, men gider de at skrive om det? Nej Sad

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Fortæller det jer ikke noget at I er den eneste tilbageværende butik? Og du har ret, jeg kender ikke meget til CD branchen, da den efter min mening er død.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Sunbao:

Det må jo ikke koste noget, altså i vil end ikke investere en måneds husleje i noget, ergo må forbedringer intet koste, og være at tvivlsom karakter.

Det koster penge at tjene penge, men det du siger er så at biksen pt tjener langt under 50k om året ?.
Det siger jeg ikke, alene fordi jeg ikke ved det.
Sunbao:
Og tidligere oppe kan der læses at man har sparet sig til at kunne havde samme resultat.
Andre steder i tråden blev jeg angrebet for ikke at følge med tiden. At strømline og indskrænke på visse punkter er vel netop at vise omhu i takt med udviklingen?
Sunbao:
Men nu formoder jeg at der i sin tid har været langt større overskud som ejeren over de mange år har trukket ud til sig selv i løn, disse kan jo investeres eller ejeren kan sætte sig selv ned i løn for at muliggøre de nødvendige investeringer, eller man må skære n medarbejder og ejer må selv jobbe mere.
Der er mange muligheder for at frigøre ressourcer.
Alt overskud i firmaets historie er straks blevet geninvesteret. Du skulle bare vide hvor beskeden livsførelse chefen har.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Sunbao:

Igen ser vi nej hatten, vi skal tjene pengene først, det ved vi jo alle ikke kommer til at ske ?

Nåeh, det ved jeg nu ikke. Det har "vi" praktiseret i 37 år nu. Det kaldes "godt gammeldags købmandsskab".

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders B.:

Fortæller det jer ikke noget at I er den eneste tilbageværende butik? Og du har ret, jeg kender ikke meget til CD branchen, da den efter min mening er død.

Ja og nej. De butikker der er forsvundet var alle kædeforretninger (Fona, Stereo Studio, Axel Music, TP o.a.) At de lukker har intet at gøre med salget af klassisk musik, da dette udgjorde en brøkdel af deres omsætning.

CD-salg for pop/rock er død, men det er det bestemt ikke for klassisk musik. Se min redegørelse herom længere oppe i tråden.

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

KlaMus:
CD-salg for pop/rock er død, men det er det bestemt ikke for klassisk musik

Men det gør det.

Spørgsmålet er om butikken (ejeren) dør før CD-salget for klassisk musik dør.


Side 5 ud af 7 (62 indlæg)