Vi må erkende, at salget i vores fysiske butik er begyndt at falde og personalet hører ofte fra kunderne, at de er begyndt at købe deres klassiske CD'er i England. Pundet er lavt og selv om vi tilbyder gratis forsendelse, kan vi ikke konkurrere på prisen. På grund af Post Nords langsommelighed, kan vi heller ikke konkurrere på leveringstiden, med mindre vi anskaffer en flåde af droner. Hvad kan vi gøre for at folk alligevel vælger at handle hos os? De kendte små tricks med en håndskrevet hilsen til kunden, en lille gave m.m. vil jo nok ikke have afgørende effekt og vil jo kun ramme de kunder der rent faktisk bestiller hos os. Og ja, vi ved det godt: at vores webshop jævnligt får kritik (også her), men alle forsøg på at strikke en løsning sammen der kan modernisere den, er strandet på prisen. Vi har ganske enkelt ikke pengene til det. Webshoppen (www.danacordbutik.dk) er kun (og har altid været) et supplement til salget i butikken, som er den næststørste af sin art i Europa, beliggende i centrum af København. Ud over dækningsbidraget fra webshoppen, bør denne primært tjene som "lokkedue" og udstillingsvindue for butikken; det er den vi skal leve af. Vi vil ikke kunne overleve på rent netsalg. Hvad gør vi? |
Under alle omstændigheder skal I skille jer usædvanelig meget ud. Tænk at I har et produkt, hvor der hver eneste dag bliver færre og færre købere til.
Mon ikke I bliver nødt til at tænke ud af boksen og finde andre produkter??