Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online Kurser, må man det?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var så lidt, held og lykke.

Tilmeldt 21. Nov 14
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret! :-)

Det er ikke Microsoft jeg tænkte på men, andre programmer. Dog dejligt at vide, hvis det er.

Tak!

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også meget speciel tilfælde hvor bruger ofte har fået software gratis og udgave af software er kun beregnet for bestemt gruppe bruger.

Tilmeldt 21. Nov 14
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

De software jeg snakker om er blevet købt på deres hjemmeside og er ikke kun beregnet til en gruppe bruger, men til alle der køber de programmer :-)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 27. Sep 11
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Sorry Aminoer, jeg forklarede delen med at benytte programmet funktioner temmelig uforståeligt.

Ved at benytte programmets funktionier til at genere en indtjening menes der, at man eksempelvis laver et logo i Adobe Illustrator og sælger det.

Dit formål ville jo være at optage hvordan logoet laves i Adobe Illustrator, hvilket er lovligt i det fleste tilfælde. Men hvis du som sagt rammer en undtagelse kan det blive dyrt, så derfor rådet om at kontakte ejern og få det skriftlig for en sikkerheds skyld :)

Paul Julius Engel - Visually creating your complex thoughts & ideas. 

|Web-designer | It-programmer | Online Marketing & sales|

Tilmeldt 21. Nov 14
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt okay :-)

Jeg snakker personligt om skrivnings programmer og i dette tilfælde:

Scrivener

The Novel Factory

Ulysses

og måske en eller to mere, men det er dem jeg har tænkt på indtil videre.

Jeg forklarer hvordan jeg personligt planlægger i de programmer og hvordan i bruger deres funktioner bedst. 

Dog, jeg har liget et spørgsmål.

Så hvis jeg laver et logo i Photoshop og vælger at sælge dette loge som en PNG fil. Det kan man da godt. Har set det mange steder, hvor folk endda sælge PSD filen, så kunden kan ændre i det som de ønsker.

Men, udvikleren af programmet kan jo ikke vide om man har lavet logoet i deres program, hvis logoet kun sælges som PNG fil eller lign. 

Nu, er det så ikke det jeg vil men, har bare set mange sælge logoer og har på et tidspunkt tænkt selv at købe et logo fra dem - jeg valgte dog at lave et selv.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 27. Sep 11
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Perfekt, med de programmer du nævner burde der ingen problemer være.

OBS til de Aminoer der læser med: Med mit eksempel med Adobe Illustrator kom jeg også lige i tanke om rettigheder af det man anvender, så hvis du benytter et billede til logoet eller baggrundsmusik, så skal man eje rettighederne til filen.

Ved offentliggøring hos eksempelvis YouTube, så bliver video blot fjernet eller ejeren få reklameindtægten. Ved ens egen hjemmeside eller andre hosting services kan det have fatale konsekvenser.

Svarer på mobilen, så kan ikke citere din kommentar. Ved Adobe findes der 2 licenser, lad os kalde dem "normal" og "studerende, og ved begge må man benytte programmerne kommercielt/ tjene penge på eksempelvis et logo lavet i illustrator.

Med venlig hilsen
P. J. Engel

Paul Julius Engel - Visually creating your complex thoughts & ideas. 

|Web-designer | It-programmer | Online Marketing & sales|

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)