Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgmål om retur regler i ikke EU land

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel

Du kan altid få gratis hjælp hos eksportrådet under udenrigsministeriet. Deres eksport teknikere vil med all sandsynlighed kunne svare dig mere eksakt på dine spørgsmål.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 11:34

Daniel, her er hvad jeg som sælger ville gøre i det førnævnte tilfælde.

1) Nej, jeg ville ikke returnere kundens toldomkostninger, da varen er købt i min shop excl afgifter. Det må være kundens opgave at søge at få evt told mv returneret.

2) Hvis varen kommer retur grundet manglende afhentning ville jeg tiibyde kunden at lave ny levering mod at vedkommende betaler fragtomkostningerne.

Hvis kunden fortryder købet ville jeg handle i overensstemmelse med de salgs- og leveringsbetingelser der fremgår af min shop. Dvs at jeg her ville have fastsat om kunden får 100% dækning for vare + fragtomkostninger, eller kun vare når varen ikke ønskes modtaget.

Med hensyn til risiko med samhandel med USA, er det så ikke lidt en myte med alle erstatningssagerne. Er det ikke snarere nogle færre voldsomt eksponerede sager der bliver hævet frem igen og igen.

Hvad er gennemsnits størrelsen på de erstatninger der udbetales, og hvilke betingelser skal sædvanligvis være opfyldt for at et erstatningskrav normalt får medhold.

Kunne være interessant såfremt der var nogle der havde kolde fakta omkring dette!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:45

Jeg kan ikke gi dig statistik, tror ikke det findes faktisk. Det er givet få - men de som er, er ruinerende. Det kan være alt som et batteri der sluges af en baby - til noget der brækker og skader en arm osv

Der hvor jeg var CEO var lang tid om at gå ind i USA - med noget så simpelt som labels and branding (vi var i 9 EU lande+Kina+Indien+Bangladesh og Tyrkiet) og det var efter råd fra bestyrelsen via advokat, ud fra så simple betragtninger som at hvis ex en person (barn vel) suttede på noget tøj med en vævet etiket, og den indeholdt farve eller formaldehyd - så kunne erstatnings ansvaret være uoverskueligt.

Ingen tvivl om at der er ganske langt mellem sagerne - men heller ikke om de meget store konsekvenser og at der i USA klart dømmes til store erstatninger på områder vi ikke ville se i Danmark - men der er da mange der trods alt net-sælger i USA og tager den risiko der kan være (nok fordi de har størrelse til det)

Rollespil udstyr lyder lidt til risiko område som kan være lidt stor i forhold til fordel ved at sælge i USA frem for EU som første prioritet i mine øjne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Fra  Arguins Skrevet kl. 11:59
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 12:05

arguins:
varer der kan være skadevoldende kan udgøre et problem.

Det kan rollespilds udstyr vel også godt være.

Tilmeldt 20. Jun 14
Fra  Arguins Skrevet kl. 12:07

Godt fanget! Ja, det er også det som John Hannover tidligere fremhæver.

Fra Næstved
Tilmeldt 5. Sep 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:31

Mange tak for de fine svar jeg har nu en masse overvejelser jeg må gøre mig

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)