Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgmål om retur regler i ikke EU land

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 5. Sep 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino

jeg er ved at starte en webshop og jeg skal blandt andet sælge til USA og i den forbindelse er jeg i tvivl om et par ting

1. hvis en kunde i USA inden for 14 dage vil retunere en vare skal jeg så også betale for den told som kunden har betalt da varen er kommet ind i landet?

2. hvis en kunde i USA ikke modtager sin pakke og den sendes retur skal jeg så sende den til kunden igen for egen regning?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Møbjerg:
jeg er ved at starte en webshop og jeg skal blandt andet sælge til USA

Det lyder lidt utopisk at sælge til USA, hvordan forventer du være konkurrence dygtigt, på et ben hårdt amerikansk marked?  Hvorfor skulle amerikanere købe af nogen fra Danmark, som de med al sandsynlighed ikke en gang ved hvor er i verden? 

Fra Næstved
Tilmeldt 5. Sep 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg skal sælge Rollespils udstyr fra en producent i Danmark

min webshop kommer blandt andet til at tilbyde de vare som butikkerne i andre lande ikke selv har på lager.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ked af at sige det men tror altså det er meget op ad bakke. Har du overvejet om f.eks dine priser vil være attraktive for en Amerikaner? Gider de bøvle med import og betaling af told?. hvad vil du gøre ved de forholdsvis høje transportomkostninger?   Amerikanere har det jo med at sagsøge firmaer, hvordan vil du sikre dig mod det? 

Hvis du mener der er et marked i US for produkterne, vil jeg anbefale at du finder en grossist i USA der kan være lagerførende, det vil gøre det hele meget nemmere/ billigere.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Daniel Møbjerg:
jeg er ved at starte en webshop og jeg skal blandt andet sælge til USA

Det lyder lidt utopisk at sælge til USA, hvordan forventer du være konkurrence dygtigt, på et ben hårdt amerikansk marked?  Hvorfor skulle amerikanere købe af nogen fra Danmark, som de med al sandsynlighed ikke en gang ved hvor er i verden? 

Utopi eller ej så er det altså stadig muligt. Det afhænger bl.a. af hvilken vare du sælger.

Personligt har jeg jævnligt besøg fra USA på min webshop, og sågar også ordrer. Årsag - varen kan ikke købes lokalt.

Ravn, du skulle måske hellere forholde dig til trådstarters spørgsmål frem for at være forudtaget.

Fra Næstved
Tilmeldt 5. Sep 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke nogen forventninger om at min webshop kommer til at have særligt mange salg til USA men jeg vil gerne have at muligheden er der

men hvis det skal være en mulighed ville jeg gerne have styr på hvad reglerne er hvis de vil retunere en vare derfor stillede jeg de spørgsmål

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

arguins:
Ravn, du skulle måske hellere forholde dig til trådstarters spørgsmål frem for at være forudtaget.

Jeg er ikke forudindtaget bare realistist. Hvad hvad er det du selv bidrager med i denne debat?  Hvorfor øser du ikke selv ud af alle dine erfaringer når nu du jævnligt har US kunder?   ;-) 

Naturligvis er alt muligt alt afhængig af produkt, men  sandsynligheden er nok ikke ret stor for at de køber i DK.  Ud fra det trådstateren skriver er der jo tydeligt at han ingen erfaring har med det amerikanske marked eller for den sags skyld de juridiske problemstillinger der kan være ved at sælge til US.  Så det er jo meget naturligt at starte der, er du ikke enig i det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener der er både danske regler for retur at tage hensyn til, og nogle, som jeg husker det, ret tilsvarende regler i USA så hvis ikke du får præcist svar her, så regn med de danske og forvent at skulle tage mod retur 14 dg

Jeg har som Ravn stor betænkelighed ved USA salg, da du som sælger, også fra DK vil være omfattet af helt samme risiko som alle andre, hvis nogen sagsøger dig fordi de kom til skade med din vare. Der er RIGTIGT mange store der af samme årsag slet ikke tør sælge i USA. Bare min græsslåmaskine har direkte skilt på om, at den ikke må sælge til USA, Canada og Australien - netop grundet meget strenge krav på en række områder i de lande. (helt samme med selv salg af aktier, obligationer osv på mange områder - de håndteres ofte alene af USA handlere med fokus på krav og forsikring)

Pas på dig selv i alle fald, rollespil udstyr lyder lidt som noget man KUNNE komme til skade med, og det vil kunne være ruinerende, også for en dansk

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Næstved
Tilmeldt 5. Sep 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

*redigeret

Jeg er glad for at i vil hjælpe mig så jeg ikke brænder mig men jeg havde dog håbet at få et svar på mine sprørgsmål så må jeg jo så også herefter unsøge de problemstillinger som i er kommet op med

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

google consumer rigths internet purchases og du får en del - der er tydeligt skarpe regler helt som her - se after you buy her f.eks https://www.usa.gov/before-you-shop  og  https://www.usa.gov/consumer-complaints  - ofte vil der måske også ske betaling med kreditkort som så kan bruges til at trække penge retur ved evt dispute

Det jeg stadigt ikke ved, og som du må håbe andre så gør er, om du som dansk shop alene skal følge USA regler eller også danske

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)