Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Avance hos detail ledet?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg søger noget info om avancen hos diverse detail led på non food vare - tilbehør til hunde.

Nogen af jer der kender deres avance? eks. hos Dansk Supermarked, Lidl, 7-Elleven, Coop, Dagrofa, og alle de andre.

Venlig hilsen

René

Venligst

René Buch

Fra Brønshøj
Tilmeldt 19. Dec 16
Indlæg ialt: 154
Fra  Winity Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror desværre ikke der er et endegyldigt svar, da de jo kan få forskellige indkøbspriser alt efter den mængde de køber hjem.

https://www.smartbanker.me/dk/ - Sammenlign lånemuligheder for 50+ lånepartnere på et sted.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej René

Jeg snakkede for ca. 2 års tid siden med en der har havde en forretning med hunde-artikler. Han havde 37,5% i avance i snit. Dvs. han tog indkøbsprisen x moms x 2 = vejl. salgspris.

Når du snakker supermarkeder, så aner jeg intet om deres avancer, men mon ikke de ligger på de typiske 30-40%?

Hilsen Morten

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er meget forskelligt med avancen på de enkelte varer, men den gennemsnitlige avance på f.eks. hundeprodukter ligger fortrinvist omkring de 35-40%

Der er meget stor forskel på de enkelte kategorier i et detailmarked.

Avancen er lavest på forbrugerelektronik (10-20%), lav på kolonialprodukter (12-25%), diverse (bind, bleer og tandpasta), mellem på grønt, frugt og mejeri(30-40%), høj på slagter og bager (40-60%) og megahøj på burgere og fritter (50-70%).

Bemærk dog, at de kategorier med højest avance også er dem med mest forarbejning, altså bemanding. Samtidig er der også lavere omsætning i disse kategorier.

Bageren kan godt omsætte for 10.000 på en god dag, men har 7 ansatte, der skal lønnes ud af 5.000,-

Kolonial kan omsætte for en million på en god dag og skal kun lønne 15 medarbejdere. Avancen er dog kun 150.000 på hele dagen, hvor bageren har hele 5.000. Så hvad vil du helst? Stor omsætning og lav avance eller lille omsætning og høj avance? Du kan desværre sjældent få begge dele, da vi lever i et konkurrencepræget samfund :) 

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej tak for alle jeres svar.

Som jeg forventede så passer jeres bud på avancen med mine egne tal, så ingen problemer der.

Med hensyn til min ide, så vil jeg langt heller have en lille avance pr produkt og sende en masse ud af døren, frem for en høj avance og lille salg, da jeg tror på det er den rette vej at gå.

Venligst

René Buch

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)