Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføringsloven / konflikt

Side 8 ud af 8 (80 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hr. Henrik Hansen:

Fashion-Seller:
Så nej du læser hverken svarerne her i tråden, ligesom du ikke læser den sag, som du selv henviser til. Og så kalder du os andre en masse, når det er dig, som er helt forkert på den.

Du henviser selv til et link med dette indhold " Forbrugerombudsmanden oplyste, at markedsføringslovens forbud mod spam ikke er til hinder for, at erhvervsdrivende kan udsende e-mails med markedsundersøgelser, medmindre e-mailen eller undersøgelsen har til hensigt at ”brande” en erhvervsdrivende eller reklamere for en erhvervsdrivendes produkter over for modtageren."

Jeg tror at jeg i 20 indlæg har noteret dette og jeg tror sgu også at de personer jeg har det bedst med har en IQ på over 115,,,istedet for gennemsnittet,,,

Som jeg nævnte er du det, som i poker verdenen kaldes en fish,,, og de vinder aldrig en turnering, men de er pisse irriterende for andre, når de er tilstede, da de spiller uden den normale logik,

Hold lige det op mod det, som du selv skriver i dit første indlæg. Hvori er anonymiteten og den manglende branding? 

Jeg har snakket med en jurist hos forbrugerombudsmanden, og det du skriver vil aldrig kunne gå uden om loven omkring spam. Utroligt du ikke læser, hvad du selv skriver og andre skriver...

Din første tråd lyder således, og det er det, der svares på her i tråden!

Hr. Henrik Hansen:

Tanken er at kontakte en bestemt gruppe ( mail eller telefonisk ), som jeg på forhånd ved tilkøber sig et produkt, flere gange om året. Gruppen vil normalt være moms fritaget.

Henvendelsen går på at tilbyde disse grupper at undersøge markedet for om deres køb kan gøres markant billigere andetsteds.

Henvendelsen er en 100 % gratis service og der vil aldrig komme økonomi mellem dem og jeg, uanset om de vælger at skifte leverendør, hvor de typisk vil spare et sted mellem 20 % til 35 %, flere gange om året.

Hvordan kan du undersøge om indkøb kan gøres billigere, når du skal behandle informationerne anonymt? :) 

Ligeledes laves der ikke en markedsundersøgelse, men derimod en meget konkret prisundersøgelse af den enkeltes indkøb og priser. 

Men jeg giver op, du kan fortolke loven, som du vil, og kalde mig fish alle de gange du vil. Jeg arbejder kun med det her mange timer om ugen, så selvfølgelig ved jeg intet omkring det...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Hvordan kan du undersøge om indkøb kan gøres billigere, når du skal behandle informationerne anonymt? :) 

Om hvordan jeg vil undersøge efter følgende, er emnet uvedkommende

Det som er vigtigt i denne sammenhæng er om en neutral og anonym markeds undersøgelse er lovlig.  -  og det er en sådan,  udtaler ombudsmanden.

/ Henrik

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hr. Henrik Hansen:
de kloge har indset at de har oplyst forkert og har stoppet indlæg...

haha .. eller ogsaa gider de bare ikke at blive ved at skrive i din traad.

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 01:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Anders S:
haha .. eller ogsaa gider de bare ikke at blive ved at skrive i din traad.

Måske... men de plejer ikke ar give op...men nu har jeg taget dem i en løgn,,, så klart at de lukker i.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 02:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr. Henrik Hansen:
markedsføringsloven er rettet mod erhvervsdrivende

Hvis de indsamler oplysninger med hensigt på videresalg, så er dette et erhverv. Og dette er beskrevet i Markedsføringsloven § 2 stk. 2. under liberalt erhverv, og/eller handlen på en erhvervsdrivendes vegne.

Hr. Henrik Hansen:
hvis projektet og ´kontakten startes ud med / udføres af en frivillig person, som ikke har et CVR eller er ansat

Lige gyldigt om de ikke har et registret CVR nummer, fordi de evt. ikke regner med at tjene over 50.000 kr, eller at de ikke er ansatte, så er dette stadigt et erhverv.

Erhverv = beskæftigelse for at tjene til sine leveomkostninger; en næringsvej eller livsstilling. Og dermed vil de være omhandlet af denne lov.

Jo, teoretisk set, så kunne nok f.eks. studerende henvende sig til dig og mig, på tlf og email, som privat borger til privat borger/firma, og dermed lave en forbrugs analyse med henblik på deres studie.. Men her de bryder sikkert Persondataloven, samt Markedsføringsloven, hvis de da videre sælger oplysninger, omkring folks forbrugs vaner til en tredje part, med mindre personen har givet sit sammenstykke.

Men hvem ville også give disse oplysninger samt samtykke over tlf. eller email. Tror næppe du vil kunne få kortlagt en undersøgelse på denne måde.

Hr. Henrik Hansen:
Tanken er at kontakte en bestemt gruppe ( mail eller telefonisk ), som jeg på forhånd ved tilkøber sig et produkt, flere gange om året.

Hvordan har du skaffet disse oplysninger? Jeg tror du enten bevidst/ubevidst bryder diverse love her, ved at bruge disse oplysninger, som du har fået tilskaffet dig, men som sagt, så siger jeg det med et spørgsmåls tegn, da jeg ikke ved, hvordan du har fået oplysningerne.

Bare pas på, at du her ikke bryder Markedsføringsloven § 19

Mvh Allan

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 05:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Møller Rantaniemi:

Hvordan har du skaffet disse oplysninger? Jeg tror du enten bevidst/ubevidst bryder diverse love her, ved at bruge disse oplysninger, som du har fået tilskaffet dig, men som sagt, så siger jeg det med et spørgsmåls tegn, da jeg ikke ved, hvordan du har fået oplysningerne.

Bare pas på, at du her ikke bryder Markedsføringsloven § 19

Hej Allan, du hiver lidt frem fra starten af min tråd, som har ændret sig fra uvidenhed til fakta viden.

Faktisk har min tanke om en markedsundersøgelse reelt set, samme værdi om denne bliver foretaget eller ikke bliver foretaget.

Det som er vigtigt er at det er lovligt at udføre en sådan undersøgelse - og det er det  

Jeg kan bruge en reference til en markedsundersøgelse uanset om den er lavet eller ikke lavet....

Kryptisk ja... ulovligt nej

Hilsen fra Henrik

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

 det er bare med at komme igang saa

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Denne tråd er ved at udvikle sig i en uheldig retning. Henrik en af grundende til at du får de svar du får, og som du altså er uenig i, er at det fra start har været meget uklart hvad du egentlig vil/spørger ind til.

Seneste eksempel nedenfor, skal det forstås således at du ikke vil lave en markedsundersøgelse, men mener det er lovligt at sende emails hvor du henviser til en undersøgelse, selvom denne aldrig er lavet?

Jeg bliver sgu mere og mere forvirret....

citat:

Faktisk har min tanke om en markedsundersøgelse reelt set, samme værdi om denne bliver foretaget eller ikke bliver foretaget.

Jeg kan bruge en reference til en markedsundersøgelse uanset om den er lavet eller ikke lavet....

Kryptisk ja... ulovligt nej

citat slut.

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

gweb:

Hvordan vil du skabe kontakt efter en _anonym_ markedsundersøgelse?

Kan du, rent objektivt og uden værdiladning, beskrive fremgangsmåden fra du sender din mail til modtageren sparer penge?

Hr. Henrik Hansen hvis du kan svare på ovenstående vil det formentlig være med til at kaste lys over hvad det er du har i tankerne, og formentlig være med til at køre os allesammen klogere. Jeg har svært ved at samle trådene på tværs af alle indlæggene her, og det lader det til at andre også har. 

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Det tænkte jeg nok.

Side 8 ud af 8 (80 indlæg)