Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføringsloven / konflikt

Side 5 ud af 8 (80 indlæg)
Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper I. P:
Da spørgeskemaet indeholdt en introduktion med en ganske detaljeret og positiv beskrivelse af firmaet, som ikke var nødvendig for forståelsen af formålet med undersøgelsen, var mailen med spørgeskemaet efter Forbrugerombudsmandens opfattelse omfattet af forbuddet.

Jesper I. P:

Henrik i dit fjerde indlæg skriver du:

Den evt. Nye leverandør jeg omtaler for målgruppen...

Det er her du måske har et problem, også ifølge forbrugerombudsmanden:

Ja hvis en leverendør ville stå omtalt i en undersøgelse, ville det ikke være lovligt og det er heller ikke tiltænkt omtale af en leverendør i undersøgelsen. Jeg ved jo slet ikke om der vil komme en ny levereandør ind eller hvem det kunne være inden en undersøgelse.

Skulle der ledes efter en levererandør, ville det ske med samtykke telefonisk med forbrugeren.

Jeg har lagt flere oplysninger ud, omkring at udbrede kenskab til en virksomhed i en undersøgelse ikke er lovligt samt gøre reklame for en virksomheds produkter heller ikke er lovligt.

Men godt at høre at du er enig med mig, men også trist at du er den eneste der er enig med mig, omkring at neutrale undersøgelser ikke er spam og ikke kræver samtykke.

/ Henrik

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hr. Henrik Hansen:

Fashion-Seller:
Jo det gør loven nemlig, det kaldes retspraksis. Du vil bruge data kommercielt, ergo er det spam! End of story...

Jeg ved ikke hvor du har din tro fra om at en undersøgelse ikke må  bruges til noget kommercielt = forretningsmæssigt.

En f.eks. forbrugerundersøgelse vil ofte bruges til noget forretningsmæssigt ellers giver de indkommende oplysninger jo ingen mening at have.

Hvis en person påtænker at åbne en gril i et lokal område, så kunne det da være ganske rart at vide lidt om folks adfærd, vaner og ønsker.

F,eks

Ønsker om åbningstider

Hvor ofte købes der mad ude fra

Hvilke typer af drikkevarer ønsker der

Hvad er en rimelig pris på en hot dog

ect.

Ovennævnte er til forretningsmæssigt brug, hvilket er fuldt lovligt.

Det en undersøgelse IKKE må er at have til formål at udbrede kendskabet til en virksomhed eller reklamerer for en virksomheds produkter.

Så nu ved du det og alle andre som påstår at alle mails uden samtykke betegnes som spam og det er ganske enkelt ikke korrekt.

Nu har jeg gjort dit arbejde, og har ringet og snakket med en jurist/medarbejder ved forbrugerombudsmanden idag, og prøv at gætte, hvad de sagde, du får et gæt :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Nu har jeg gjort dit arbejde, og har ringet og snakket med en jurist/medarbejder ved forbrugerombudsmanden idag, og prøv at gætte, hvad de sagde, du får et gæt :)

Jeg aner jo ikke hvad du har spurgt om eller hvordan du har spurgt.

Hvis du har spurgt om at det er korrekt at en forbruger undersøgelse som udgangspunkt ikke betragtes som spam, så ville personen have sagt.

Hvis du har spurgt om det er korrekt, at det jeg lige har skrevet står på forbrugerombudsmandens hjemmeside -  så ville personen svarer ja.

[

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr. Henrik Hansen:

Fashion-Seller:
Nu har jeg gjort dit arbejde, og har ringet og snakket med en jurist/medarbejder ved forbrugerombudsmanden idag, og prøv at gætte, hvad de sagde, du får et gæt :)

Jeg aner jo ikke hvad du har spurgt om eller hvordan du har spurgt.

Hvis du har spurgt om at det er korrekt at en forbruger undersøgelse som udgangspunkt ikke betragtes som spam, så ville personen have sagt.

Hvis du har spurgt om det er korrekt, at det jeg lige har skrevet står på forbrugerombudsmandens hjemmeside -  så ville personen svarer ja.

Så snart du har intentioner omkring salg, er det spam! Du kan ikke komme uden omkring dette!

Skal du lave en undersøgelse, må der ikke nævnes firmaer eller andet, den skal være totalt anonym.

Men jeg giver op, du vil ikke have svaret, så pøj pøj med dit projekt!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:
Skal du lave en undersøgelse, må der ikke nævnes firmaer eller andet, den skal være totalt anonym

Dette har jeg oplyst dig om tidligere og i flere andre indlæg. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hr. Henrik Hansen:

Fashion-Seller:
Skal du lave en undersøgelse, må der ikke nævnes firmaer eller andet, den skal være totalt anonym

Dette har jeg oplyst dig om tidligere og i flere andre indlæg. 

Så kan du jo heller ikke tilbyde folk et billigere alternativ? Hvad vil du med en undersøgelse, når du efterfølgende ikke må kontakte personen med bedre priser? 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:
Så kan du jo heller ikke tilbyde folk et billigere alternativ? Hvad vil du med en undersøgelse, når du efterfølgende ikke må kontakte personen med bedre priser? 

I din forrige mail skrev du " Så snart du har intentioner omkring salg, er det spam! Du kan ikke komme uden omkring dette! "

Det kommer ikke til udtryk om dette er din egen tanke eller om det var noget du fik oplyst, Som jeg skrev så får man svar som man spørger.

Markedsundersøgelser m.v har i de langt de fleste tilfælde med "salg" at gøre. Nemlig At bruge data på sigt, til at forbedre salg, ved at få indsigt i forbrugernes ønsker og vaner. -  men selve undersøgelsen skal være neutral.

Jeg mener nu stadig at indkomne data, kan og må bruges efterfølgende forretningsmæssigt.

Min egen tanke om en evt. undersøgelse, betyder at jeg ved  mere om forbrugeren og om denne passer ind til mit koncept.

1. step er at tage telefonisk kontakt og forhører mig om det vil give mening for dem, at lade mig undersøge markedet for bedste pris, på en vare som de allerede køber i dag.

2. step .Efter accept, vil jeg vende tilbage med priser og på hvor disse kan opnås.

3. step. Efter levering af priser, vil jeg sige tak for deres tid. Om de vil bruge de nye priser er op til dem. -  jeg er blot en undersøger .

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvor morsomt

En del garvede Amino folk påberåber sig dominans, på viden om marketingloven.

Jeg påpeger efter lidt indsigt og logik, at det kan ikke forholde sig sådan, som de tænker -  men de garvede slippeer ikke taget.

Jeg finder senere en fortolkning omkring emnet på forbrugerombudsmandens side og denne passer ikke med det, de garvede oplyser om, men det som står taler for mine tanker.

Slutteligt finder jeg ud af at de garvede har fuldstændig fejl og jeg har ret.

Det jeg så finder morsomt er, at de garvede uddeler minus point på en sandhed...

Ingen af de garvede har vovet at stå frem og erkendt deres fejl....eller at de har opdaget noget nyt via min fortælling,

Men jeg tror at de garvede har lært noget og til andre vil jeg blot sige at i skal sgu ikke sluge alt, hvad som kommer til jer, fra dem som fremstår som vidende på Amino. Kritisk sans er en god evne at have.

Nice night

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden folk med alt for meget tid var Amino intet :)

Ganske underholdende at en tråd som denne kan bevæge sig så langt!

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Trusted Partner:
Ganske underholdende at en tråd som denne kan bevæge sig så langt!

Hvis jeg blot havde accepteret de kategoriske svar fra dem som typisk er menings danner herinde, så har der nok kun været 7 indlæg totalt.

Men deres retur svar med syns punkter, som jeg med min logiske tankegang,  ikke kunne forstå skulle give mening bag en lov. 

Personligt synes jeg det er ret vigtig viden,som kom frem her, F.eks. John og andre, har igennem flere år hårdt påpeget, at det altid er forbudt at henvende sig  via mail uden samtykke.

Johns og andres egen sandhed er ikke, længere en sandhed.

Men ja enig -  underligt at de  kører det ud på 46 indlæg, før de opgiver at fastholde en uvidenhed.

Side 5 ud af 8 (80 indlæg)