Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejningsbureau - go/nogo

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 3. Jun 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg er og har aldrig været særlig god til at modtage kritik, så vær helst ikke for hård på min idé. :) 

Min nuværende kollega og jeg har gået og snakket en del om ídeen ved at købe en bolig, istandsætte og derefter udleje den. Hermed har vi først undersøgt de forskellige faldgrupper og regler bag hele proceduren, dog har vi ikke fundet noget som skriger 'LAD VÆRE'. Vi var faktisk meget tæt på at påbegynde det hele, da et familiemedlem fik sagt at det overhovedet ikke kan betale sig, og at det bliver dyrer end indkomsten. 

Mit spørgsmål ligger så på hvorvidt det kan anbefales eller ikke? Begrund gerne dit svar yderst grundigt :D

Vores fremtidige tanke ville være at købe flere boligere, og dermed fylde vores udlejningsmuligheder, i vores eget udlejningsbureau.

Tusind tak på forhånd.

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

har et par makkere der har lidt udlejning....

ham der har flest har 37 lejemål med en af hans venner... det kan kun betale sig for dem fordi de køber faldefærdigt lort som de sætter i stand han er tømrer og hans makker elektriker.... og så tjener de ikke en krone på det... pengene bruger de til at købe mere... mener de har været igang siden midt/slut 90´erne....

så vidt jeg har regnet ud så er udlejning kun for folk der har nogen penge de ikke aner hvad de skal bruge til og at de selv kan sætte dem i stand.....

Tilmeldt 11. Sep 12
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Her kommer lige et par tanker / estimater:

- Hvis I er meget dygtige til at sætte i stand - og det er jeres evne - kan det nok bedre betale sig at sælge, når boligen er færdig.

- Udlejning kommer meget an på hvor i landet. I kbh-området er priserne så høje, at det ofte ikke kan betale sig at købe en bolig og leje den ud.

- Er I i Jylland, sydsjælland ell. lign. kan man få en højere forrentning, men der vil også være større risiko for at det ligger tomt osv. Det skal også nævnes, at man skal gide det. Irriterende, krævende lejere, vedligeholdelse mv.

- Helt konkret tror jeg sådan ca. man i mellem by godt væk fra de store byer nok kan forvente et afkast på 15%. 5% kunne man nok have fået, hvis man havde sat pengene i aktier. Endnu 5% går nok til uforudsete omk./vedl. og vacancies. Og så skal man lige huske at betale skat. Så det er et svært regnestykke, som også svaret over mit også nævner.

Fra Marielyst
Tilmeldt 30. Apr 17
Indlæg ialt: 83
Fra  Partylys.dk Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Afkast kommer vel primært fra en stigning i værdien på boligen du køber, så du må jo gøre op med dig selv om du mener at boligpriserne vil stige og om du er dygtig nok til at vælge et objekt med et godt potentiale for værdistigning.

Personligt mener jeg ikke afkastet på udleje er højt nok til at det retfærdiggør risikoen og arbejdet. Tager du værdistigningen på boligen med i regnestykket bliver det i mange tilfælde selvfølgeligt et helt andet, men stadigvæk er det jo vigtigt at huske på at det ikke er risikofrit at investere i bolig. Kommer du lidt uden for de største byer, så er der vel få objekter som de sidste 20 år har givet et højere afkast end om du havde sat pengene i et gennemsnitligt aktiefond

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan ikke generelt sige om det er en god ide, når man ikke ved om det er andelslejlighed, ejerlejlighed eller fritliggende hus vi taler om.

Der kunne evt. være tale om at købe en hel udlejningsejendom med flere lejligheder, hvilket kræver en god kapital.

Uden at du skriver det, ser det ud til at der er tale om lejligheder.

Det første der skal undersøges er om vedtægterne i foreningen tillader fremleje og hvad den månedlige boligafgift udgør.

Så skal man være opmærksom på at alle steder i større byområder, hvor der huslejenævn, kan man ikke bare sætte huslejen som det passer en.

Hvis lejer klager over lejen til nævnet, går de ind og ser hvad den omkostningsbestemte husleje var da foreningen blev dannet, eller hvis dette ikke kan lade sig gøre, finder tilsvarende lejemål i området og ser hvad huslejen er der. Oveni kan man lægge værdien af de forbedringer og istandsættelser i udfører.

Ejerlejligheder kan belånes direkte. Det er lidt særere med andelsboliger. Med en god bank i ryggen og nogen kapital kan en financiering blive fornuftig.

Selve lejekontrakten er også for eksperter, der kan hentes nogen kapital hjem i form af forudbetalt leje og depositum, men der kan også laves fejl som i den grad kan være belastende.

Det kan ofte vise sig at være en rigtig god forretning, men der skal nok være en ekspert med til at foretage beregningerne og til at undersøge de nævnte forhold så noget ikke går galt. 

Hvis du kommer med et konkret eksempel på noget i evt. ville købe, evt. på en PB, kan jeg måske give nogle tips.

mvh Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Kolding
Tilmeldt 22. Mar 17
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har som sådan intet at tilføje vedr. råd o.lign., men vil dog nævne at jeg selv bor i en lejelejlighed, hvor jeg i foråret modtog årsregnskabet.

Jeg var chokeret.

Jeg flyttede ind i midten af 2016, her fik jeg at vide, at der var kommet nye ejere i 2015.

Ifølge regnskabet, så trækker ejerne 14% af anskaffelsessummen ud hvert år i afkast. Det betyder, at de i 2015 har betalt omkring 4,1 millioner for 51 lejligheder. Det lyder i min optik som noget af et røverkøb.

Jeg vil mene hvis man kan finde sådanne handler, så er der ganske god økonomi i det, omend jeg tvivler på det er tilfældet ret mange steder.

God vind

Tilmeldt 3. Jun 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du så siger de ikke tjener en krone på det, er det så ment som i at de ikke har noget overskud i de enkelte boligudlejninger, eller at ingen af pengene går i deres egen lommer. For hvis det sidste er tilfældet, kan de jo bare stoppe med at bygge flere når de rammer bolig nr. 40, og så have en voldsom indkomst fra de så 40 udlejede boligere. Hmm. 

Dog har ingen af os en håndværker uddannelse, men har istandsat den bolig som jeg nuværende er bosat i. Hvori resultatet var så godt, at ideen opstod. :) 

Tusind tak for svaret, da det beviser den potentielle realitet i vores idé :) 

Tilmeldt 3. Jun 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du så siger de ikke tjener en krone på det, er det så ment som i at de ikke har noget overskud i de enkelte boligudlejninger, eller at ingen af pengene går i deres egen lommer. For hvis det sidste er tilfældet, kan de jo bare stoppe med at bygge flere når de rammer bolig nr. 40, og så have en voldsom indkomst fra de så 40 udlejede boligere. Hmm. 

Dog har ingen af os en håndværker uddannelse, men har istandsat den bolig som jeg nuværende er bosat i. Hvori resultatet var så godt, at ideen opstod. :) 

Tusind tak for svaret, da det beviser den potentielle realitet i vores idé :)

Tilmeldt 3. Jun 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for alle de henvendelser, jeg vil tage alt i betragtning finde ud af hvad det bliver til - umiddelbart lige nu, starter vi nok ud med én bolig og så kan vi se hvordan det fungerer, og så tager vi den derfra. :) 


Lige et sidste spørgsmål, vil der være fordel i at starte en lille virksomhed (f.eks. et udlejningsbureau) - eller kan det ikke betale sig? Jeg tænker momsfritagelse og sådan. 

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

husk nu at passe på at du køber en lejlighed som koster dig og din makker 5000 om måneden fks, betyder ikke at du må udleje den for 5000 eller mere.  Der findes så mange skrækeksempler og i står for at blive næste hvis i ikke sætter jer ind i tingene på en seriøs måde.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)