Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Chosting... kører af helvedes til... er jeg den eneste?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Billund
Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 29
Fra  Unik-Web Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj,

Jeg har lige været inde på din hjmmeside, jeg syntes den har været hurtig til at loade webshoppen, bedre end gennemsnittet jeg har set. Men prøv at kontakte dem, så de kan give dig redegørelse så de kan komme sagen til bunds. Dette kan skyldes mange parametre såsom opdatering, ddos angreb osv.

Med venlig hilsen

Zlatan Smajic  

Fra Esbjerg
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 351
Fra  Hype Media Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil da gerne komme med mine oplevelser med cHosting også :-)

Synes det er en fremragende support - ja der er ingen telefonisk support, hvilket til tider kan være lidt problematisk hvis man er kommet i en knibe, men det ved man jo når man vælger dem som hostingløsning.
Jeg får altid stor hjælp af supporten, selv på spørgsmål der nok ikke helt falder indenfor kategorien af hosting.

Min ene server har oppetid på 171 dage.
Den anden har en oppetid 3 dage grundet skemalagt opdatering heraf.

Anders Jytzler fra Yugana Ushi damaskus kokkeknive

Fra Vinderupvej 1
Tilmeldt 2. May 12
Indlæg ialt: 235
Fra  Powercube.dk SurfSmart ApS Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er interessant at du skriver det var en skemalagt opdatering. Fordi lige præcis for 3 dage siden, opadagede jeg også at siden var nede i omkring 11 minutter lige tæt på midnat. Det fik jeg først afvide EFTER jeg opdagede det var nede, og oppe igen, i en service mail. Så får mig var den ikke planlagt. Jo måske, bare først efter det var oppe igen.

Jeg har også været vild med deres support, og har oplevet præcis det samme som du har med spørgsmål der falder udenfor hosting kategorien. 
Jeg er en af dem der er kommet fra Proudwing, hvor tingene faktisk bare har kørt! Overgangen var lidt problematisk i starten, men efterhånden fandt vi en rigtig god løsning og jeg var i princippet glad. Men så har tingene bare gået ned af lige siden :-(

Jeg har noteret mig at der har været 5 perioder med nedetid i en 2 måneders periode.


Den her var så den slemmeste, hvor tingene har været nede mellem 10.06 og 11.00 en fredag.

Anders Jytzler:

Jeg vil da gerne komme med mine oplevelser med cHosting også :-)

Synes det er en fremragende support - ja der er ingen telefonisk support, hvilket til tider kan være lidt problematisk hvis man er kommet i en knibe, men det ved man jo når man vælger dem som hostingløsning.
Jeg får altid stor hjælp af supporten, selv på spørgsmål der nok ikke helt falder indenfor kategorien af hosting.

Min ene server har oppetid på 171 dage.
Den anden har en oppetid 3 dage grundet skemalagt opdatering heraf.

Få en gratis analyse fra SurfSmart

Tilmeldt 3. Dec 14
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Nikolai, 

Vi havde samme problem, vi fik dog at vide at det var vores CPU og hukommelse som blev overbelastet hver 30 minut og ramte sit limit. Efter at have opgraderet til større hotel tre gange, lykkedes det ikke at komme problemet til livs. Vi flyttede derefter sitet til unoeuro lige siden har vi ikke været nede og vores CPU ligger på 8 - 12% og hukommelsen på 86mb i snit. Vi har ikke foretaget nogen ændringer og trafikken er kun blevet større. 

Ved ikke om det er et generelt problem, eller om vi bare har været virkelig uheldige :o). 

Tilmeldt 24. Mar 15
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

De er igang med at flytte deres servere fra Holland til DK har jeg ladet mig fortælle... Så nok derfor der er lidt knas i maskineriet.

Tilmeldt 13. Oct 17
Indlæg ialt: 8
Fra  cHosting ApS Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,
Jeg blev gjort opmærksom på indlægget af en af vore kunder, og jeg tænkte, at jeg lige ville bruge et par minutter på at besvare - også selvom det er et par måneder for sent :-)
Det er korrekt, at vi på et tidspunkt havde store problemer med en enkelt server. På det tidspunkt stod alle vores servere i Holland, og det var altså ikke vores eget hardware, så vi var afhængige af, at vores udbyder kunne sende en tekniker ud og kigge på problemet. Vi havde lavet flere tests, og vi fandt hurtigt ud af, at det var den ene disk i vores RAID array, der var stået af - så vores udbyder skulle blot have skiftet denne. De var dog ikke helt så samarbejdsvillige, som vi havde håbet, så i stedet valgte vi at få kørt en helt ny server op (men dette tager selvfølgelig også noget tid). Alt kørte herefter helt fint.
Lidt efter overtog vi en anden virksomhed, der havde eget hardware, som kunne bruges til at hoste fra, så vi fik rykket virksomhedens servere ud i et nyt datacenter, og langsomt begyndte vi at flytte kunder fra vores hollandske servere til dem i Danmark. Her var der kortvarigt et problem, der krævede en genstart af en af de nye maskiner, og dette skulle have været meldt ud til alle berørte kunder, men af en eller anden årsag kan vi se efterfølgende, at nogle mails ikke blev afsendt pga. fejl, på trods af vores systemer meldte OK. Normen hos os er, at hvis en nedetid er planlagt, så varsler vi altid om dette - det har været ren uheld, at nogle kunder ikke modtog varsling herom.

Michael Bay Sørensen:
Det er umuligt at komme til deres support

Jeg beklager, hvis du mener, det er tilfældet. Vores statistikker siger, at der ikke går en time, før der i gennemsnit er lavet et svar - dette gennemsnit dækker over både weekender, helligdage og også udenfor arbejdstiderne. Som regel går der ikke meget mere end et par minutter :-)
Hvis systemerne har været nede, så er årsagen til forlænget svartid muligvis, at vi har arbejdet på at få systemet op at køre igen.
I netop dit tilfælde kan jeg se, at du skrev ind klokken 10:20, og 10:49 havde jeg løst problemet og sendt en opdatering tilbage til dig :-)

Vi havde lige en træls periode, men tingene kører nu bedre end før. Systemerne er blevet sikret bedre, og vi har lavet nogle småoptimeringer hist og her, der giver bedre loadtider - og så har alle vores pakker fået øget de tildelte ressourcer :-)

Med venlig hilsen
Dennis Hermannsen
cHosting ApS

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

cHosting:

Hej,
Jeg blev gjort opmærksom på indlægget af en af vore kunder, og jeg tænkte, at jeg lige ville bruge et par minutter på at besvare - også selvom det er et par måneder for sent :-)
Det er korrekt, at vi på et tidspunkt havde store problemer med en enkelt server. På det tidspunkt stod alle vores servere i Holland, og det var altså ikke vores eget hardware, så vi var afhængige af, at vores udbyder kunne sende en tekniker ud og kigge på problemet. Vi havde lavet flere tests, og vi fandt hurtigt ud af, at det var den ene disk i vores RAID array, der var stået af - så vores udbyder skulle blot have skiftet denne. De var dog ikke helt så samarbejdsvillige, som vi havde håbet, så i stedet valgte vi at få kørt en helt ny server op (men dette tager selvfølgelig også noget tid). Alt kørte herefter helt fint.
Lidt efter overtog vi en anden virksomhed, der havde eget hardware, som kunne bruges til at hoste fra, så vi fik rykket virksomhedens servere ud i et nyt datacenter, og langsomt begyndte vi at flytte kunder fra vores hollandske servere til dem i Danmark. Her var der kortvarigt et problem, der krævede en genstart af en af de nye maskiner, og dette skulle have været meldt ud til alle berørte kunder, men af en eller anden årsag kan vi se efterfølgende, at nogle mails ikke blev afsendt pga. fejl, på trods af vores systemer meldte OK. Normen hos os er, at hvis en nedetid er planlagt, så varsler vi altid om dette - det har været ren uheld, at nogle kunder ikke modtog varsling herom.

Michael Bay Sørensen:
Det er umuligt at komme til deres support

Jeg beklager, hvis du mener, det er tilfældet. Vores statistikker siger, at der ikke går en time, før der i gennemsnit er lavet et svar - dette gennemsnit dækker over både weekender, helligdage og også udenfor arbejdstiderne. Som regel går der ikke meget mere end et par minutter :-)
Hvis systemerne har været nede, så er årsagen til forlænget svartid muligvis, at vi har arbejdet på at få systemet op at køre igen.
I netop dit tilfælde kan jeg se, at du skrev ind klokken 10:20, og 10:49 havde jeg løst problemet og sendt en opdatering tilbage til dig :-)

Vi havde lige en træls periode, men tingene kører nu bedre end før. Systemerne er blevet sikret bedre, og vi har lavet nogle småoptimeringer hist og her, der giver bedre loadtider - og så har alle vores pakker fået øget de tildelte ressourcer :-)

Med venlig hilsen
Dennis Hermannsen
cHosting ApS



Ret skal være ret... det har kørt rigtigt godt i lang tid og gør det stadigt og jeres support har jeg personligt aldrig haft problemer med at få fat i!

men det ændrer ikke på at i klokkede gevaldigt i det dengang over en længere periode alt alt alt for lang en periode... det var ikke en kort overgang!

her er de gange jeg selv har opdaget siden være nede :

24/03/2017 12:25

31/03/2017 07:45

02/04/2017 21:21

12/04/2017 19:18

22/04/2017 09:07

03/05/2017 00:23

16/05/2017 00:24

19/05/2017 22:33

21/05/2017 23:11

men som sagt... det har kørt godt, hurtigt og stabilt lige siden jeg kom på en dansk server.

mvh.

Nikolai R. Jensen
Altimobiler.dk

Tilmeldt 13. Oct 17
Indlæg ialt: 8
Fra  cHosting ApS Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig Nikolai! Vi prøvede at gøre, hvad vi kunne for at løse problemet, men da disken stod af i et andet land, var vi afhængige af vores daværende udbyder - og de ville selv være helt sikre på, at disken var helt kaput, før de gad erstatte den. Denne oplevelse var med til, at vi fik vores eget hardware - det råder vi selv over, og skulle noget gå galt, så kan vi selv erstatte det relativt hurtigt. :-)


Side 2 ud af 2 (18 indlæg)