Hej. Jeg håber nogle kan hjælpe med lidt råd og vejledning i en lidt "irriterende" sag. Historik. Jeg havde planer om at sælge min forretning og planlagde derfor at tage ud på markeder/messer mv. med rest produkterne. Jeg kontakter de forbindelser pr. sms (henvendelse kan KUN ske via sms eller email) og spørger til pladser, og vi fører en dialog via sms omkring beliggenhed osv, og dialogen forsætter igennem nogle dage ind over weekenden også, da vi hver især svarer når det passer ind. Jeg siger ja tak til nogle pladser og modtager faktura herfor MEN sælger springer fra at købe min butik og jeg kan derfor ikke tage på disse markeder/messer og må derfor melde fra, hvilket jeg gør med det samme. Betalingsbetingelser er 2 dage ellers sælges de til anden side. Herefter får jeg en sur email fra arrangøren om at hans tid ikke er til "sjov" og han sender mig efterfølgende en faktura på 6000 kr for "online-hjælp og diverse" i forbindelse med salget af hans pladser samt weekend tillæg for sms korrespondance osv. Der står ingen steder om at han tager betaling for at bruge tid på at "sælge" sine pladser og at man skal betale ved afmelding. Skal lige sige at det hele foregår indenfor 5-7 dage alt inkl. Jeg bestrider selvfølgelig fakturaen med det samme at jeg modtager den men han mener at der er sendt 90 smsér og ligeså mange emails, hvilket jeg slet ikke kan få til at hænge sammen før end at han sender historik. Her kan jeg se at han sender 3-6 emails af den samme ud til gamle email adresser som vi ikke har benyttet i mere end 6 år, og når han sender en sms så får han sendt den samme 3-4 gange. Jeg gør ham opmærksom på dette, at det er ham der har sendt emails og smsér ud i den mængde og ikke mig (selvfølgelig er der foregået en sms- korrespondance når man ikke kan ringe ham op) og forklarer ham at det må være hans system, og afslutter med at så må sagen være afklaret og løst. MEN så kommer der en rykker for betalingen. Jeg kontakter så en advokat som siger at han højest sandsynligt ikke går i fogedretten for 6000 kr og sålænge jeg har bestridt/modsat mig fakturaen skriftligt skal jeg bare lade ham være. Jeg modtager stadig massevis af emails fra ham om alt muligt for jeg tør næsten ikke bede ham slette vores data hvis jeg nu bringer hans temperament endnu mere i kog......... men syntes godt nok det er langt ude at hvis man lever af at sælge markedspladser og folk vælger at annullere at man så bare kan sende dem en faktura på et beløb og ting der slet ikke er hold i. det svare lidt til at hvis en kunde ringer til mig for råd og vejledning omkring en bluse også hun ender ud i at hun rent faktisk ikke kan passe den bluse jeg har, så sender jeg hende en faktura på tiden jeg har brugt på hende i telefonen.......... Jeg er rystet....... men hvordan ville i råde mig til at forholde mig? |
> Jeg modtager stadig massevis af emails fra ham om alt muligt for jeg tør næsten ikke bede ham slette vores data hvis jeg nu bringer hans temperament endnu mere i kog
Du er nød til at være hård og forklare ham at du ikke er interesseret i hans *spam*.
Efterfølgende kunne du evt. sætte et email filter op således hans mails "timer out" og kommer tilbage med "undelivered".