Momsregistreret, men omsætning under 50.000 kr - hvad gør jeg med fakturaer.
Tilmeldt 1. Apr 17
Hej!
Jeg har en enkeltmandsvirksomhed og har momsregistreret mig frivilligt. Jeg har netop sendt en faktura afsted, men har ikke fået noteret momsen , da det var en fastaftalt pris.
Jeg bliver nu pludselig i tvivl om jeg skulle have noteret momsen, da jeg jo (?) skal betale moms af indtægten..?
Jeg forventer ikke at komme over 50.000 kr i år, men da jeg jo er momsregistreret én gang, så kan jeg vel ikke trække den tilbage?
Mvh Daniel
Svar
Tilmeldt 27. Dec 13
Hvis du er momsregistreret, skal du altid betale moms. Den kan du ikke komme uden om.
Den med fakturaen , må en anden svare på.
- Kim -
Svar
Tilmeldt 3. Feb 06
Ravn
Skrevet
01-04-2017 kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Svar
Jeg forventer ikke at komme over 50.000 kr i år
Reglen et det 50.000 DKK er indenfor en periode på 12 måneder. Man følger ikke kalenderåret.
Er du moms reg . så skal du naturligvis opkræve moms af alt hvad du fakturere.
Send kunden en kreditnota på beløbet. Lav en nu faktura hvor du specificere momsen. momsbeløbet skal fremgår af fakturaen.
Svar
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
du skriver du har frivilligt momsregistreret og den binder i 2 år. I alle fald NÅR du er momsregistreret så skal du fakturere med moms helt uanset hvad din omsætning er eller ikke er. Send kunden en kreditnota og så en ny faktura med moms.
vh John Hannover
Svar
Tilmeldt 1. Apr 17
Tusind tak for jeres svar! Det er skønt med respons og med andres inputs, så man kan få bedre overblik over rammerne og reglerne for skat og moms.
Ha' en god dag! :)
De bedste hilsner,
Daniel
Svar