Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kæmpe erstatning kræves for brug af lille del-billede

Side 6 ud af 6 (56 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Michael:

Da jeg ingen gang kan få erstatning for misbrug af mit billede her i Danmark ( åbenbart fordi det netop er købt på et stock site og kun ændret lidt ) Kan du tage den helt med ro. Det vil være umuligt for dem at gennemføre den sag. Og må man have lov at spørge hvorfor du ikke bare er gået ind på siden og købt billedet ?. Så var sagen jo lukket med det samme.

Man kan ikke få vederlag eller godtgørelse for et foto, som man ikke ejer. Så når et foto "købes" på et stockphoto site, så erhverver man sig kun en brugsret, ingen yderligere rettigheder, med mindre man betaler meget ekstra for det. 

Så du kan ikke sammenligne de to sager, hvis trådstarter er blevet kontaktet af ophavsmanden til fotoet. 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
hvorfor du ikke bare er gået ind på siden og købt billedet ?. Så var sagen jo lukket med det samme.

Som jeg skrev er det bare en del af et større billede. Det illustrerer virkningen af nogle nat-kørebriller med modlys. Ja, at få et brev fra sådan en kanon-advokat, kan få mange til at betale uden videre. Men at han lader sagen gå videre, er måske ikke rentabelt.

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Arvid Jacobsen:

Hvad kan man gøre? 

Du kan betale de penge. Svarer lidt til en parkeringsbøde; du har parkeret, hvor du ikke må, hvorfor du skal betale. Her har du brugt et billede, du ikke må, hvorfor det er fair, du betaler. 

Du kan vel godt foreslå en lavere pris - det kan der formentlig ikke ske noget ved (???).

Dette er en dum fælde at falde i; jeg bruger selv hundredevis af pressefotos, hvorfor jeg er ALDELES opmærksom på, hvilke billeder jeg må bruge... og er jeg i tvivl, så giver jeg fotografen et kald.

Det kan ikke være rigtigt, at fotografer skal tage billeder, og folk blot bruger dem til alverdens uden tilladelse; så kan fotografen jo sjældent tjene penge. Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kasper bare pas lidt på med pressefotos. De må brugeS i pressesammenhæng - presseomtale osv men generelt ikke bare bruges kommerciel, ex hente foto af iPhone hos Apple pressebilleder, og bruge i en webshop der reparerer eller sælger. De fleste sider vil også indikere at brugen kun er til presse, og midlertidigt mm

vh Johh Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Der er ikke meget de kan gøre. Jeg håber ikke at du har betalt!

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, snart ikke så sikker på at høre mere i den sag, ikke ligefrem overlagt (pre meditated) kriminalitet, det betaler sig vist ikke for dem at følge op på det. 

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Side 6 ud af 6 (56 indlæg)