Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skift af domænenavn på 4 årig gammel webshop. Hjælp!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Feb 17
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg og min partner har drevet en webshop i 4 år ved siden af vores studie. Til sommer går vi fuld tid på shoppen, og i den anledning er vi blevet enige om at få skiftet webshop navnet (Domænenavnet) af strategiske årsager.

Vores største trafikkilde er via de organiske søgeresultater, derfor vil det have stor konsekvenser for vores omsætning, hvis flytningen ikke sker korrekt.

Jeg er indforstået med at det ikke bliver en helt nem og smertefri opgave, men jeg er meget nysgerrig om at høre fra jer.

Er der nogle der har erfaring med skift af domænenavn og hvad skal man især være opmærksom på? og hvordan foregik jeres overgang ift mail, facebook, trustpilot osv.

Er der nogle der kan anbefale et firma til at klare sådan en opgave?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa med jer,

i kan lave et nyt domæne, men beholde det gamle, fjern indholdet fra den gamle side, så i undgår dobbeltcontent,
og så lave en permanent 301 redirect, til den nye side. derved mister i ikke SEO værdien.

Husk også "anbefaling" at få SSL på jeres nye domæne, det er ikke et krav endnu fra Google, men lur mig det bliver det i nær fremtid,
rigtig mange hosting udbydere tilbyder gratis SSL (Let´s encrypt) 

I forhold til e-mail skal i være opmærksomme på hvorvidt i henter mail ned lokalt, eller de udelukkende lægger på,
den server i er nu, og såfremt så få downloaded disse mails lokalt, inden i lukker ned for den gl. server

Igen her kan i lave forwarding mails, fra den gl. til de nye mails. 

Held og lykke med det, og jeres nye domæne.
Håber i finder et godt Firma der kan hjælpe jer med opgaven.

Mvh. Per

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 13
Indlæg ialt: 688
Fra  www.sedia.dk Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det er aldrig muligt at spå omkring Googles reaktioner. Men til gengæld hvis i laver 301 redirects og beholder alle tags osv., bør der ikke ske det store.

- Jeg har gjort det et par gange før for kunder, som har valgt at skifte navn af ren strategiske årsager ift. Google.

Held og lykke med det ;o)

Vh. Kasper
SEDIA.DK

Tilmeldt 16. Feb 17
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Per

Tak for svar. :)

Tilmeldt 16. Feb 17
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Jeg sender dig lige en mail her om lidt.

Tilmeldt 16. Feb 17
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidder der andre herinde som selv har har stået i samme situation og har klaret sig smertefrit igennem? :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)