Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af I/S

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46626
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

kah:
Investeringsgode

Apropos sludder så er der IKKE tale om et investeringsgode i momsmæssig forstand.  Dertil er beløbet for lille. 

Men er det sludder - i det hele taget - at momsen er - 20% fra år et og ned - mens selve prisen er  - markedspris og at moms og pris derfor ikke hænger uløseligt sammen  - mon ikke det er det som kan hjælpe trådstarater at få opklaret - Eller whiskey - er det sludder som KHA mener?

kan vi ikke prøve at koge det ned til noget trådstarter kan bruge - og ER det sludder jeg kommer med - så skal det da frem - men det mener jeg nu ikke. Er det sludder at moms er som beskrevet og selve værdien ikke samme - eller ikke????? og ? 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:52

kah:

Det er noget sludder John Smile, det er af anskaffelsesprisen.

Nej - du sovser ting til - Prisen er EN ting - = markedsværdi
det har intet med Investereingode at gøre?????? og?

Momsen er en anden- sag og beregnes som beskrevet

vh.

Tilmeldt 27. Jan 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:15

Kan I sende mig et sted hen, hvor man kan se et eksempel på et avance regnskab i forbindelse med lukning af firma?

Vil det sige, at når man har solgt tingene, så bogfører man forskellen mellem salgsmoms og den afskrevne moms (den med -20%), og indbetaler denne difference til skat også?

Og når man afskriver momsen er det så pr. regnskabsår eller pr. faktisk gået år? Nogle af varerne er købt lige før regnskabsårs afslutning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:40

Du bogfører salget som et salg uden moms - for at kunne behandle momsen for sig

det kunne f.eks være du regner momsen ud efter 20% reglen - til at være 6.000 kr

Det kunne være du havde regnet prisen for selv tingene ud - efter at kunne dokumentere hvor du har fået den pris fra - enten fuld eller via f.eks DBA eller andre salg - til f-eks. 25.000 kr

Nu bogfører du så i eksemplet 25.000 kr på alm salg UDEN moms og så bogfører du de 6.000 kr moms direkte på salgsmoms konto - begge i kredit (minus) og så i eksemplet 31.000 kr på bank hvor du sætter pengene ind

Her taler vi aktiver du har købt til firmaet.

Er det varer indkøbt til salg - så er det helt enkelt bare indkøbsprisen med moms du bruger til at tage varene ud

Du laver en forklaring eller faktura fra firmaet til dig selv som bilag bare

vh John H

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 12:48
Tilmeldt 27. Jan 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:11

Er det fra pdf'en ikke noget anderledes end, det vi har snakket om?

Tilmeldt 9. Dec 10
Skrevet kl. 13:26

Når du privat beholder maskiner eller andre driftsmidler, som har været i virksomheden, skal du betale 25 procent moms af købsprisen. Du beregner din købspris ved at reducere anskaffelsesprisen med 20 procent pr. påbegyndt regnskabsår efter købsåret. Din beregnede købspris oplyser du i rubrik 5b.

Købsprisen er lig din anskaffelsespris uden moms, den nedsætter du 20% pr år her 2 år som du så tillægger moms som bliver din pris ved privat overtagelse.

Du behøver ikke at forstå det, du skal bare gøre det.Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:56

kah:
Du beregner din købspris ved at reducere anskaffelsesprisen med 20 procent pr. påbegyndt regnskabsår efter købsåret. Din beregnede købspris oplyser du i rubrik 5b.

Her der tale om en beregningsmetode til opgørelse af momsen ved udtagning af aktivet. Det er så nødvendigvis ikke den samme pris som accepteres skattemæssigt, hvor salget skatteretligt skal gennemføres til markedsprisen. 

Det er i et i/s også rimeligt, da trådstarter jo i princippet kun ejer en del af hver enkelt aktiv.

Tilmeldt 9. Dec 10
Skrevet kl. 14:27

Læs hvad de skriver og lad være med at tolke selvSmile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:43

kah:
Købsprisen er lig din anskaffelsespris uden moms, den nedsætter du 20% pr år her 2 år som du så tillægger moms som bliver din pris ved privat overtagelse.
det er altså uanset hvor mange gange du skriver det GALT . De 20% er ALENE momsen - selve prisen er markedspris som dokumenteres. OM der er sammenfald er muligt - men loven siger KUN 20% i forhold til moms - IKKE til selve prisen som er markedspris. Hvis du mener andet bedes du dokumentere med lovhenvisning som jeg gjorde med momsen 

Din metode ville også betyder at alle aktiver efter 6 år kunne beholdes uden skat og moms - dyr bil, kameraer, fine kontormøbler, guldkuglepennen osv - og det er altså IKKE tilfældet

Mange aktiver kan falde mere end 20% fra året efter anskaffelse - kan også være slidt delvist ned - og andre holder en langt højere værdi (faktisk samme som kan afspejles i forskel mellem skattemæssige og regnskabsmæssige værdier). Det er den faktiske værdi de skal tage ud til - de 20% er alene momsens beregning

vh John H

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)