Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette Aps til køb af ejendomme

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg overvejer at købe en ejendom til udlejning og i den forbindelse har jeg tænkt om jeg samtidig skulle oprette et selvskab

Jeg driver til daglig et tømrerfirma, som er enkeltmandsejet

Men er i tvivl om ulemper og fordele ved at lave et særskilt selvskab, og skal det være et Aps eller et Ivs ?

Mvh Lars

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Forhør dig i banken først vedr. om de overhovedet vil låne dit fremtidige selskab penge til investeringen.

En anden ting er også hvor mange penge du kan smide på bordet i udbetaling.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for link

Men er dog stadig i tvivl om det er en fordel eller ulempe i den her situation 

Hvis jeg køber ejendommen over mit enkeltmandsfirma, ryger det hele i samme pulje

hvis jeg laver et selvskab til ejendommen (på sigt skal der gerne komme flere ejendomme til) skal der laves særskilt regnsskab m.m. og hvad med skat

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Der betales 22% af overskud i et selskab.

Du kan sagtens købe privat. Det er der rigtig mange, som gør. Det er også nemmere at få kørt igennem i banken.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænker bare det ville være nemmere at holde det adskilt og bankkonto

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er, som du selv påpeger, en ekstra administrationsbyrde ved at lave selvstændige selskaber for hver ejendom. En fordel er, at dårlige ejendomme ikke direkte kan påvirke gode ejendomme. Såfremt du forventer at skulle sælge ejendommen igen, har det også den fordel, at du kan sælge selskabet, der ejer ejendommen, i stedet for ejendommen, og dermed undgå tinglysningsafgifter m.v.. I forhold til finansiering burde der ikke være den store forskel, du vil sandsynligvis komme til at hæfte personligt uanset hvad, og det er en normal måde at gøre det på.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe du kun har 1 ejendom, vil jeg mene at du blot skal lade den indgå i din virksomhed.

Dit eget tømrerfirma er jo oplagt til at forestå forbedringer af de enkelte lejemål med for eks. nye køkkener, nye badeværelser, dørtelefoner, nye el-installationer m.v.

Jeg går ud fra at du vil gøre ejendommen i stand og forbedre den og derved kræve højere husleje. Der til skal du nok bruge en professionel, som kan beregne den rigtige og højeste husleje efter forbedringerne og samtidig kan hjælpe dig hvis en lejer klager til huslejenævnet og / eller boligretten.

Evt. kan ny husleje beregnes til en lejer som for eks. ønsker nyt køkken inden igangsætning.

Når du har gjort hvad der kan gøres ved den første ejendom, vil det være den højere husleje for hele ejendommen som vil medføre at du kan tjene på den.

Du skal også sørge for at have en ekspert med når du køber ejendommen til at vurdere de enkelte lejemål og til at være med til at se på hvor du kan lave forbedringer som kan medføre huslejestigninger.

Det giver i første omgang kun unødige udgifter at oprette ApS og lign. Når først banken har set at du kan håndtere køb, forbedringer, vedligeholdelse og et godt salg med fortjeneste, vil de være mere villige til at hjælpe dig, hvis du så foretager videre indkøb af ejendomme i et særligt ejendomsselskab.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Du ved det givet trådstarter, men husk, at der jo ikke bare er fradrag for forbedringer kun for vedligehodelse, og skats krav her er ret skarpe 
Mere du ikke regner fuldt frarag for at skfite alle vinduer og nye toiletter osv som udgangspunkt

Enig EN ejendom, med mindre risiko du ikke kan overskue - hvor ud i alle fald får personilg hæftelse mod kreditforening, overvej VSO/Kapitalafkastorningen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle svarene

Men på sigt skulle der komme flere ejendomme til, jeg har ikke planer om at købe den ene ejendom for at sætte i stand og sælge igen

Stategien er at købe en ejendom om året, og derfor tænker jeg det ville være nemmere at oprette særskilt ejendoms selvsskab fra start

Men det kan måske også gøre senere uden alt for meget besvær?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)