Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ingen fradrag på lønseddel efter oprettelse af virksomhed

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 46
Fra  AL-Media Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Da jeg fik min løn udbetalt her den 1. januar for mit fuldtidsarbejde, kan jeg se på min lønseddel at mit fradrag er sat til 0. Det betyder, at jeg ca. har fået 3.000 kr. mindre udbetalt end jeg plejer. Jeg har en virksomhed ved siden af, hvor jeg i min forskudsopgørelse har angivet, hvad jeg ca. forventer at tjene i 2017. Det er baseret på det jeg ca. tjener om måneden gange med 12. 

Jeg ved godt, at SKAT ofte går ind og sætter ens fradrag til 0 for at sikre, at man får betalt skat af sin virksomhed på den måde. Men jeg tjener ikke mere end ca. 3-4000 kr. om måneden i min virksomhed FØR skat, så det kan simpelthen ikke passe, at de sætter mit fradrag til 0 kr. så jeg får 3000 kr. mindre i løn udbetalt hver måned for mit fuldtidsarbejde. Det svarer jo til at jeg arbejder gratis min virksomhed så! For så tjener jeg jo ingen penge på det overhovedet. 

Er der nogen der kan forklare mig rimeligheden i det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kan som nok passe - og du tjener da noget  - Dit fradrag går i 0 men du har jo så nu f.eks 3-4000 kr i lommen fra virksomheden som der ER betalt skat af. 

Om du har fradrag på 3-4.000 kr giver dig jo ikke de penge, men kun skatteværdien af dem = ca 42% op til topskat - så du har lige netop bare betalt skat af dit overskud - og har så hele overskuddet i egen lomme uden mere skat

Du får ikke 3000 kr mindre ud - men skattens 42% af 3000 mindre ud - fradraget trækkes ikke fra den skat du skal af med - men fra det grundlag skatten beregnes på

god vind med firmaet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vejle
Tilmeldt 21. Oct 12
Fra  AL-Media Skrevet kl. 01:28

Det kan jeg altså ikke få til at passe.

Jeg har fået 3000 kr. mindre UDBETALT i løn fra mit fuldtidarbejde. 

Men jeg tjener ca. 3000 kr. om måneden i min egen virksomhed, som du så siger der ér betalt skat af. Fint nok.

Men så har jeg jo ikke tjent en skid? Så kunne jeg lige så godt lukke min virksomhed, tjene de 3000 kr. mindre i måneden som jeg tjener ved den, mod at få 3000 kr. mere udbetalt for mit fuldtidsarbejde. Kan du godt se, at det ikke giver nogen mening? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:33

hvis du har fået 3000 mindre ud - så er det ikke fordi dit fradrag tidl. var 3000 og nu er nul, men andre forhold - så enten mangler der noget oplysning om hvad der står i forskud som indtægt i virksomheden eller der er andre ting ændret. Du betaler med garanti "kun" de ca 42% op til topskat og du har hele dit fradrag med i beregningen samlet

Ud fra det du beskriver kan ingen sige hvorfor du har 3000 mindre udbetalt jo - check forskud - måske står der du tjener 100.000 i firmaet og ikke de ca 40-50.000 du selv forventer - og så ret det der

vh John Hannover

Fra Vejle
Tilmeldt 21. Oct 12
Fra  AL-Media Skrevet kl. 01:42

Jeg har lige sammenlignet mine lønseddel og den eneste forskel er, at mit fradrag står til 0 nu, hvor det før stod til 7.426, og det har så betydet at jeg får 3000,- mindre ubetalt. Det er - for mig - rigtig mange penge at få mindre hver måned. 

De penge jeg tjener i mit firma, er ikke nogen jeg går og bruger af. Det er blot en hobby. Jeg er bestemt ikke interesseret i, at skat begynder at ændre i min skat for mit fuldtidsarbejde - så kan jeg slet ikke finde ud af det. Jeg vil hellere bare betale skat hver måned, af de penge jeg tjener i mit firma. 

Jeg har lige prøvet at logge ind og se min forskudsopgørelse for at se om jeg skulle have tastet forkert, men siden er selvfølgelig nede nu.......

Under alle omstændigheder kan det ikke være rigtigt, at jeg skal have 3000,- kr. mindre udbetalt i løn for mit fuldtidsarbejde, fordi mit fradrag bliver sat til 0, fordi jeg tjener sølle 3000,- om måneden i min egen virksomhed. Det hænger simpelthen ikke sammen. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jacob:

Jeg har lige sammenlignet mine lønseddel og den eneste forskel er, at mit fradrag står til 0 nu, hvor det før stod til 7.426, og det har så betydet at jeg får 3000,- mindre ubetalt. Det er - for mig - rigtig mange penge at få mindre hver måned. 

De penge jeg tjener i mit firma, er ikke nogen jeg går og bruger af. Det er blot en hobby. Jeg er bestemt ikke interesseret i, at skat begynder at ændre i min skat for mit fuldtidsarbejde - så kan jeg slet ikke finde ud af det. Jeg vil hellere bare betale skat hver måned, af de penge jeg tjener i mit firma. 

Jeg har lige prøvet at logge ind og se min forskudsopgørelse for at se om jeg skulle have tastet forkert, men siden er selvfølgelig nede nu.......

Under alle omstændigheder kan det ikke være rigtigt, at jeg skal have 3000,- kr. mindre udbetalt i løn for mit fuldtidsarbejde, fordi mit fradrag bliver sat til 0, fordi jeg tjener sølle 3000,- om måneden i min egen virksomhed. Det hænger simpelthen ikke sammen. 

du synes ikke at læse svarene og nej det hænger ikke sådan sammen heller - men du kan jo ikke komme videre før du kan checke dit forskud for hvis fradrag er gået fra 7.426 til 0 - og der ikke er andre ændringer end du nu har firma så vil dit overskud i firmaet stå som ca 100.000 kr som jeg skriver. Du må jo checke det og ikke bare fastholde det ikke kan passe-  for det gør det heller ikke - der er en forklaring - som dit forskud vil vise

Tjener du 3.000 så koster det ca 1250 kr mere skat per måned - ganske enkelt - bare dit forskud er korrekt og der ikke er andre ændringer - renter osv  - og det kan vi da ikke sidde og gætte med om Smile

vh John H

Fra Vejle
Tilmeldt 21. Oct 12
Fra  AL-Media Skrevet kl. 02:12
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil se på min forskudsopgørelse i morgen tidlig, og se om jeg kan finde en fejl dér. Jeg giver lige en melding her, når jeg har kigget på den.

Ellers må jeg have fat i SKAT og høre dem ad. 

Fra Vejle
Tilmeldt 21. Oct 12
Fra  AL-Media Skrevet kl. 08:40

Hej igen

Så fik jeg kigget på min forskudsopgørelse, og her ser alt rigtigt ud. 

Jeg har angivet overskud af selvstændig virksomhed til 42.000 så det kan næsten ikke være dét. 

Der står ellers at mit fradrag er: Pr. md./14 dg.:3.507 kr. / 1.618 kr. men på min lønseddel står der 0. Og tidligere har mit fradrag været over 7.000. Mystisk. 

Under alle omstændigheder bør mit fradrag ikke være 0, da jeg både har befordring, bidrag til A-kasse, fagforening og hvad ved jeg...

Rettelse: Er det muligt, at gøre sådan, at jeg betaler skat af min b-indkost manuelt hver mdr. ca? Fremfor at det hele bare bliver "smasket" sammen? Jeg ville have det bedre med, at det hele var mere adskilt... Hvis jeg nu sætter overskuddet til 0, kunne det være en løsning? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:09

Jacob:

Hej igen

Så fik jeg kigget på min forskudsopgørelse, og her ser alt rigtigt ud. 

Jeg har angivet overskud af selvstændig virksomhed til 42.000 så det kan næsten ikke være dét. 

Der står ellers at mit fradrag er: Pr. md./14 dg.:3.507 kr. / 1.618 kr. men på min lønseddel står der 0. Og tidligere har mit fradrag været over 7.000. Mystisk. 

Under alle omstændigheder bør mit fradrag ikke være 0, da jeg både har befordring, bidrag til A-kasse, fagforening og hvad ved jeg...

Rettelse: Er det muligt, at gøre sådan, at jeg betaler skat af min b-indkost manuelt hver mdr. ca? Fremfor at det hele bare bliver "smasket" sammen? Jeg ville have det bedre med, at det hele var mere adskilt... Hvis jeg nu sætter overskuddet til 0, kunne det være en løsning? 

Kunne tyde på, at din arbejdsgiver har valgt at bruge bi-kort som er uden fradrag? Eller - at dit hovedkort ikke har været klart for 2017 da han lavede lønnen måske  så vil % også være høj (mener 56) Det kan din arbejdsgiver svare på - og du kan sige det skal være hovedkort der bruges

Dit fradrag burde, hvis hovedkortet anvendes være de 3.507 kr og det var jo tidl ca 7.000 så det er gået ca 3.500 ned og ville så give øget skat med ca kr 1400 svarende til skatten af de 3.500 kr per måned du har forskudsregistreret i firmaet. Helt korrekt

Ja du kan sætte overskud til 0 - Det er ikke efter reglen, for man skal sådan set forskudsregistrere ærligt, men i alle fald år 1 sker der normalt ikke noget. Fremover kan du risikere skat låser feltet- hvis de mener du tager skattekredit - men her og nu kan du godt gå på 0. Du kan også rette forskud til flere gange under året efterhånden som du har tallet mere præcist

vh John Hannover

Fra Vejle
Tilmeldt 21. Oct 12
Fra  AL-Media Skrevet kl. 12:16

Tak for svaret. 

Jeg tror ikke umiddelbart det skyldes, at min arbejdsgiver er begyndt at bruge mit bikort - det ville jeg synes var mærkeligt i hvert fald. 

Kan det have noget at gøre med, at mit tidligere fradrag på de ca. 7.000 kr. har været for højt, og man så har sat det til 0 for den sidste måned i 2016 (december) for at undgå at jeg får et skattesmæk for året? Jeg kan nemlig se, at det kun er december måned, at mit fradrag er sat til 0. De andre måneder står den til de 7.000, mens den for 2017 står til 3.500 ca. som umiddelbart lyder mere realistisk? 

Kan det være en mulighed?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)