Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ingen fradrag på lønseddel efter oprettelse af virksomhed

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

ja hvis du har forskuds ændret noget sent i 2016 kan det sagtens være grunden - og ja så lyder 2017 jo helt korrekt med 3.500 ned som er helt lig det du nu har i overskud i forskud egen virksomhed som dermed vil være beskattet med ca 42% af de 3.500

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vejle
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 46
Fra  AL-Media Skrevet kl. 12:30

Ja, jeg ændrede noget sent i 2016, men jeg fik tilgengæld også et girokort fra SKAT omkring en frivillig indbetaling på 1300 kr. ca. som jeg betalte. Jeg troede egentlig det ville dække det. Jeg synes det virker om om, jeg har betalt alt for meget skat alt i alt. Jeg kan ikke umiddelbart få det til at gå op i hvert fald. 

Men er det ikke muligt, at lave en ordning således at jeg bare betaler skat manuelt hver måned af min b-indkomst? Jeg vil nemlig gerne, at den skat jeg betaler af de penge jeg tjener i min egen virksomhed, også bliver trukket på min erhvervskonto. Og det gør de jo ikke nu. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:35

Jacob:
Men er det ikke muligt, at lave en ordning således at jeg bare betaler skat manuelt hver måned af min b-indkomst? Jeg vil nemlig gerne, at den skat jeg betaler af de penge jeg tjener i min egen virksomhed, også bliver trukket på min erhvervskonto. Og det gør de jo ikke nu
du kan som tidl svaret bruge 0 i forskud - men lovmæssigt skal du forskudsregistrere korrekt og så trækkes B indkomsten som du ser nu. Det er ikke muligt regelret at vælge at betale B indkomst selv manuelt nej - men år 1 sker der næppe spor

Hvorfor du vil have den betalt over erhvervskonto ved jeg ikke - da det må være en personlig virksomhed du har - og så giver det ikke som sådan fordel - det er jo så i alle fald en personlig hævning af din personlige skat (ikke firmaets men din i virkeligheden) og det giver blot lidt mere adm at bogføre den over status - den er jo ikke en udgift i din virksomhed - 

vh John Hannover

Fra Vejle
Tilmeldt 21. Oct 12
Fra  AL-Media Skrevet kl. 12:41

Jeg ved godt, at det ikke er en fordel og at det ikke er en udgift for virksomheden og alt det der. Det er simpelthen bare for min egen skyld, da jeg gerne vil adskille den løn jeg tjener på mit "rigtige" job, og de penge jeg tjener ved siden af i min virksomhed. De penge jeg tjener i min virksomhed er nemlig blot en hobby - ekstra "lommepenge" om man vil, og jeg helst ikke have tingene blandet for meget sammen. Men det kan man tilsyneladende ikke undgå kan jeg se. Uanset hvad dog, synes jeg det er lidt mystisk, at jeg har haft et fradrag på omkring 7.000 i al den tid, men at det nu blot er 3500. Der må være en eller anden fejl der. Spørgsmålet er vel hvor meget det her overhovedet har med min virksomhed at gøre....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jacob:
Uanset hvad dog, synes jeg det er lidt mystisk, at jeg har haft et fradrag på omkring 7.000 i al den tid, men at det nu blot er 3500
det er da naturligt. Du har angivet indtægt på 3500 om måneden i selvstændig. Så går fradraget ned og dú betaler dermed skat af de 3.500 = ca 40% af beløbet  det stemmer da helt exact når du har angivet lige præcis 3500 * 12 = 42.000 i overskud - så skal dit fradrag jo netop gå 42.000 (eller 3500 per måned) ned. Det betyder jo ikke 3.500 mere i skat men ca 40% af beløbet 

Tag og brug lidt penge og tid med en revisor så du bliver klar. 

vh John H

Fra Vejle
Tilmeldt 21. Oct 12
Fra  AL-Media Skrevet kl. 19:03

Et kursus kunne jeg sikkert godt have brug for, men en revisor til min lille økonomi virker lidt overdrevet. 

Du skal have tak for din hjælp og tålmodighed dog. :-) 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)