Hej, Da jeg fik min løn udbetalt her den 1. januar for mit fuldtidsarbejde, kan jeg se på min lønseddel at mit fradrag er sat til 0. Det betyder, at jeg ca. har fået 3.000 kr. mindre udbetalt end jeg plejer. Jeg har en virksomhed ved siden af, hvor jeg i min forskudsopgørelse har angivet, hvad jeg ca. forventer at tjene i 2017. Det er baseret på det jeg ca. tjener om måneden gange med 12. Jeg ved godt, at SKAT ofte går ind og sætter ens fradrag til 0 for at sikre, at man får betalt skat af sin virksomhed på den måde. Men jeg tjener ikke mere end ca. 3-4000 kr. om måneden i min virksomhed FØR skat, så det kan simpelthen ikke passe, at de sætter mit fradrag til 0 kr. så jeg får 3000 kr. mindre i løn udbetalt hver måned for mit fuldtidsarbejde. Det svarer jo til at jeg arbejder gratis min virksomhed så! For så tjener jeg jo ingen penge på det overhovedet. Er der nogen der kan forklare mig rimeligheden i det? |
Det kan som nok passe - og du tjener da noget - Dit fradrag går i 0 men du har jo så nu f.eks 3-4000 kr i lommen fra virksomheden som der ER betalt skat af.
Om du har fradrag på 3-4.000 kr giver dig jo ikke de penge, men kun skatteværdien af dem = ca 42% op til topskat - så du har lige netop bare betalt skat af dit overskud - og har så hele overskuddet i egen lomme uden mere skat
Du får ikke 3000 kr mindre ud - men skattens 42% af 3000 mindre ud - fradraget trækkes ikke fra den skat du skal af med - men fra det grundlag skatten beregnes på
god vind med firmaet
vh John Hannover