Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed: Kørsel mellem Landskrona og København - bil eller tog?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Landskrona
Tilmeldt 4. Nov 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Som overskriften antyder er jeg bosat i Landskrona, og driver en enkeltmandsvirksomhed i Danmark, med værkstedsplads og firmaadresse i København. Pt er jeg ved at finde ud af om det økonomisk kan betale sig for mig at køre i bil til/fra arbejde. Jeg regner med at kunne nøjes med at køre t/r 4 dage om ugen. Der er 87 km hver vej.  Uden ferier vil det rundt regnet blive  ca. 36300 km om året

. Er der nogen der har erfaring med dette? Jeg ved, at jeg vel kan udbetale kørepenge til mig selv. Men der skal vel være en balance i forhold til indtjening i virksomheden. Pt er jeg på barsel, så der kommer til at være en lidt sløv opstartsfase.

Jeg mener at have læst et sted at kørslen fra min hjemmeadresse-kontor skal trækkes fra over min personlige indkomst? Er dette korrekt? I så fald, hvordan beregner man den reelle gevinst ved at køre i bil kontra køre i tog?

Der er jo en tidsmæssig besparelse ved at køre i bilen, men jeg er i tvivl om der også er en økonomisk gevinst. 

Jeg håber meget at nogle kloge hoveder kan hjælpe mig!

Sara

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Må starte med at sige, at jeg ikke ved om km i udlandet faktisk hører med eller kun i DK, vent lige på andre
Kørsel fra privat til ens firmaadresse/værksted som jo må være adresse for din enkeltmands går jeg ud fra - i det hele taget, hjem til fast arbejdsplads er befordringsfradrag som jo tages via selvangivelsen og er helt ens uanset hvordan man transporteres sig - du kan læse om takster her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/11/befordringsfradrag.html 

Jeg kan ikke se hjem til fast arbejdsplads kan falde ind under andet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Landskrona
Tilmeldt 4. Nov 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for super hurtigt svar. Ud fra ovenstående, hvordan forholder det sig så, hvis jeg f.eks. i forbindelse med et job for en kunde, kører  fra København til Hørsholm. Kan jeg så udbetale kilometerpenge til mig selv for disse kilometer? 

Kh

Sara

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Befordringsfradrag fra hjem til firmaadresse. Kørsel fra firmaadresse til kunde giver kørselsgodtgørelse.

Kører du hjemmefra og til kunde typisk kørselsgodtgørelse for den del der ligger over normal afstand til virksomhedsadresse.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)