Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flash webshop med database - Er det muligt?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Anders...

Som folk allerede har været inde på, så er der mange faktorer der spiller ind.
  1. Skal du have dit site søgemaskineoptimeret? Så er det næsten afgjort at du ikke skal have flash...
  2. Er dit mål at fremvise et site, som er dynamisk og vildt fedt? Så skal du vurdere dynamisk og vildt fedt hvert for sig. Dynamisk kan minimeres og begrænses, så du kun har flash i toppen og et andet sted på sitet måske. Vildt fedt... Hmmm.... Er sikker på du godt kan finde en god webdesigner, som kan lave et fedt design til din webshop, UDEN at overdrive brugen af flash
  3. Skal det være muligt for dig selv at skrive nyheder, tilbud, nye produkter, nye priser, nye tiltag, mm. Så skal du nok heller ikke vælge flash.

Diesel er uden tvivl et fedt brand. Rent faktisk ER det så fedt, at folk kender det. Hvis jeg skal finde diesel ved jeg hvor jeg skal lede. hvis jeg skal finde Nike, ved jeg hvor jeg skal lede. D&G, osv... Det er kendte mærker, og derfor kan de tillade sig det. De skal, som Nikolaj også siger, bare have deres site som et udstillingsvindue. En reklame...

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 12:23
Ja.. Meget af det jeg siger nu er sagt, men jeg er helt klart også mest til at holde flash ude af en webshop. Eller webshoppen ude af flash..[:0] Dog er det stadig muligt at skabe en dynamisk og spændende webshop med brug af flash som elementer på siden. Gør evt. som jeg har gjort i dette tilfælde hvor jeg har delt siden op i en firma præsentation og en del med butik. http://www.miniaturehuset.dk/ Har dog holdt siden helt fri for flash indtil videre, men regner med at der snart skal skabes noget mere interaktivitet her.. Bla. videopræsentation osv.

Men jeg syntes selv at jeg har skabt en spændende og inspirerende side uden brug af flash og det vil også være muligt i dit tilfælde. Måske mangler webshoppen lidt i forhold til resten, men det kommer.

Mange hilsner:
Thomas

Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 14:52
Dato: 2/26/2006 11:49:37 AM
Forfatter: Marcel Fuursted

• Skal det være muligt for dig selv at skrive nyheder, tilbud, nye produkter, nye priser, nye tiltag, mm. Så skal du nok heller ikke vælge flash.

• Moderne flash har ingen problemer med dynamisk indhold, og hvis man benytter sig af de nye teknikker, så "hardcoder" man ikke noget tekst ind i flash filen, men henter sit indhold fra f.eks. en xml fil.

Mikkel> Man kan stadig benytte sig af de standard funktioner der nu engang er afprøvet og fungerer. Det er bare et spørgsmål om at gøre det til en prioritet.

Men jeg må nok sige at jeg kommer til kort overfor hvorvidt det kan betale sig at investere i en avanceret flash udvikling i forhold til i hvor stor grad det vil påvirke salget.

I bund og grund handler det vel om at fastsætte hvad ambitionen er i forhold til funktionalitet og features, og så derefter vurdere hvilken/hvilke platform(e) der bedst kan løse opgaven. Men rent teknisk er der intet der er umuligt. :-)
    Fra Lyngby
    Tilmeldt 26. Mar 05
    Indlæg ialt: 9731
    Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:57

> Men rent teknisk er der intet der er umuligt. :-)

Ja, det er meget muligt, men min pointe er: ved brugerne det? Vil brugerne være fortrolig (indenfor de få sekunder de normalt afsætter til "evaluering") med en shop der er opbygget helt anderledes end alle andre? Nej, det er jeg ret sikker på de ikke vil.

Efter min mening hører avanceret teknik til på serveren - det vi smider i hovedet på brugerne bør være ufattelig enkelt - altså, hvis målet er at sælge så meget som muligt :)
    Fra Århus C
    Tilmeldt 25. Nov 05
    Skrevet kl. 15:22
    Jeg er helt med på at man ikke skal genopfinde den dybe tallerken, men der er vel ikke noget i vejen for at gøre det en lille smule mere "lækkert" end det kan blive i html.

F.eks. har Fantasy Interactive integreret google i den flash portal de har lavet for warner brothers. Funktionaliteten er præcis den samme, men det er bare lavet lidt mere lækkert.

Roadrunner portalen

Min pointe: Man kan godt give et afprøvet koncept en ansigtsløftning uden at give afkast på brugervenligheden. Og det er vel den slags lækkerier der netop kan underbygge modetøj fra de store brands?
    Fra Århus
    Tilmeldt 21. Feb 06
    Indlæg ialt: 22
    Skrevet kl. 20:53

Hej alle

Tak for jeres kanon input. Det har sat rigtig mange gode tanker igang. Nu her regner jeg med at sammenfatte alle jeres gode ideer og mødes med liquiture for at høre deres version af sagen. Det bliver et rigtig godt møde, hvor jeg regner med at spørge ind til mange af de ting, som I er inde på omkring brugervenlighed/genkendelighed, søgemaskineoptimering mm.

Tak for hjælpen.

Venlig hilsen Anders
    Fra Århus C
    Tilmeldt 25. Nov 05
    Skrevet kl. 11:58
    Lyder spændende. Hold os opdateret med hvad der sker :-)
    Side 2 ud af 2 (17 indlæg)