Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af egen butik?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 21. Nov 14
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg er i stor tvivl. Jeg vil rigtig gerne sælge brugte bøger, film og spil, men er usikker hvordan.

Jeg tænkte på en webshop, men jeg er kommet fra det igen. 

Nu tænker jeg på at åben en butik i Skive, men jeg aner ikke hvordan og hvad men skal gøre. Jeg har læst lidt på det, men jeg ville hører hvad i synes og om i har nogle gode råd. Der er en butik der ligner den jeg vil starte op i Skive. Hvad jeg har set.

Hvad skal jeg tænke på når man vil åben sin egen butik? 

Jeg vil også lige sige at åben en butik har altid været det første jeg ville. En stor drøm jeg har haft i flere år, men jeg ved bare ikke hvordan.

Kan i hjælpe?

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du ved at starte ny butik eller webshop? Har du tænkt på hvordan dine kunder skal kunne betale?

Med Nets får du en sikker og pålidelig betalingsløsning.

Kontakt Nets og få et skræddersyet tilbud der passe til netop din forretning.

Fra Fredericia
Tilmeldt 28. Oct 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristina!

Fedt at du har valgt at starte op. Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvorfor du kom fra at åbne en webshop?
Der er mange økonomiske fordele i at have webshop frem for butik. 

Vh Leonard

Tilmeldt 21. Nov 14
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Leonard:

Hej Kristina!

Fedt at du har valgt at starte op. Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvorfor du kom fra at åbne en webshop?
Der er mange økonomiske fordele i at have webshop frem for butik. 

Vh Leonard

Jo, fra starten af ville jeg jo åben min egen butik.

Da jeg tænkte på webshop, hvad der fordi jeg tænkte det nok ville være nemmere. Men der er mange ting jeg er usikker på.

Hvor skal jeg have de varer henne?

Hvordan skal jeg sende tingene til kunderne?

Hvordan kan jeg holde styr på de varer?

Hvordan skal jeg sætte varerne ind på webshoppen. Jeg kan jo gøre det manuelt, men hvis jeg får en masse ting hjem, bliver det så ikke svært?

Jeg har faktisk lidt bøger og en webshop nu, den mangler bare at komme online og få flere varer hjem. Jeg manglede også at få styr på et par ting.

Men jeg er usikker på at starte webshoppen op og jeg er bange for at kludre i det.

Og som sagt, min drøm er en butik :)

Tilmeldt 21. Nov 14
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke flere med råd? :)

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror det er svært at give dig nogle gode og konkrete råd uden større viden om området.

Her er dog nogle umiddelbare spørgsmål du kan overveje lidt:

Har du overvejet en kombination med både butik og webshop?

Personligt ville jeg helst stå med sådan et brugt produkt i hånden, før jeg køber det. Det kan godt være lidt svært, at se om en brugt bog/DVD er prisen værd.

Du skriver butikken skal være i Skive. Skive er bestemt en dejlig by, men har du overvejet muligheden for at vælge Viborg? Der vil umiddelbart være en del flere kunder i Viborg end Skive.

Har du undersøgt muligheden for at sælge de brugte bøger gennem Saxo.com? Det er selvfølgelig ikke gratis, men det kunne være en måske at teste det hele på.

Tilmeldt 21. Nov 14
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

deltro:

Jeg tror det er svært at give dig nogle gode og konkrete råd uden større viden om området.

Her er dog nogle umiddelbare spørgsmål du kan overveje lidt:

Har du overvejet en kombination med både butik og webshop?

Personligt ville jeg helst stå med sådan et brugt produkt i hånden, før jeg køber det. Det kan godt være lidt svært, at se om en brugt bog/DVD er prisen værd.

Du skriver butikken skal være i Skive. Skive er bestemt en dejlig by, men har du overvejet muligheden for at vælge Viborg? Der vil umiddelbart være en del flere kunder i Viborg end Skive.

Har du undersøgt muligheden for at sælge de brugte bøger gennem Saxo.com? Det er selvfølgelig ikke gratis, men det kunne være en måske at teste det hele på.

Jeg har faktisk overvejret at have både butik og webshop.

Jeg vil også selv helst have varen i hånden før jeg køber, især med brugte varer.

Nej, har faktisk ikke overvejet Viborg, nok fordi det er noget længere væk fra hvor jeg bor men, jeg skulle måske overveje at kigge på det.

Har aldrig hørt at man kunne sælge bøger via. Saxo.com, så der lærte jeg noget nyt. Det kunne godt være jeg skulle prøve det og se hvad der sker. Så har jeg også prøvet det og som du sagde, det kunne være en måde at teste det hele på.

Tak for hjælpen!

Fra Skive
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 262
Fra  Dynamic-it web & hjemmesider Granitbutikken salg af granit og granitskærver Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristina
Fedt at du overvejer at starte.en.butik og webshop i Skive. Der er rigtig mange af butikkerne i Skive der har en webshop kombineret med deres butik. Fordelen er at der er en forholdvis billig husleje.
Har du overvejet hvor butikken skal ligge i nyen?
Du kan evt. Prøve at tage fat i erhvervskontoret www.skiveet.dk som hjælper en del med at komme igang.
Ang. Opstart af butik i Skive kan det være du skal høre handelschef Henrik Lindberg www.skivehandel.dk han ved vist en del om lokalerne i midtbyen.
Du kan på www.skive-her.dk søge efter hvilke butikker der er I skive hvis du er i tvivl, og når du er startet bringer vi gerne den gode historie.
Hvis du vil have lidt sparring giver jeg gerne en kop kaffe og en time rådgivning. Har hjulpet mange virksomheder igang ;)
Håbder det kan bruges.

Tilmeldt 21. Nov 14
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Hesselbjerg Sørensen:

Hej Kristina
Fedt at du overvejer at starte.en.butik og webshop i Skive. Der er rigtig mange af butikkerne i Skive der har en webshop kombineret med deres butik. Fordelen er at der er en forholdvis billig husleje.
Har du overvejet hvor butikken skal ligge i nyen?
Du kan evt. Prøve at tage fat i erhvervskontoret www.skiveet.dk som hjælper en del med at komme igang.
Ang. Opstart af butik i Skive kan det være du skal høre handelschef Henrik Lindberg www.skivehandel.dk han ved vist en del om lokalerne i midtbyen.
Du kan på www.skive-her.dk søge efter hvilke butikker der er I skive hvis du er i tvivl, og når du er startet bringer vi gerne den gode historie.
Hvis du vil have lidt sparring giver jeg gerne en kop kaffe og en time rådgivning. Har hjulpet mange virksomheder igang ;)
Håbder det kan bruges.

Tusind tak for de links, dem vil jeg se på :)

Jeg har ikke overvejet hvor butikken skal være endnu. Har kigget lidt på hvad for nogle tomme butikker der er omkring men, jeg har ikke rigtig besluttet mig endnu.

Tusind tak, hvis jeg har brug for en time rådgivning, så kontakter jeg dig :)

Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se, at der er flere der anbefaler at komme i gang med webshoppen, eventuelt i kombination med den fysiske butik. Men netop men den type varer du vil sælge, så vil jeg absolut foreslå at satse på den fysiske butik først og fremmest. Mest på grund af arbejdet. Med brugte varer får du jo normalt ikke flere af samme vare hjem. Dvs. at for hver eneste bog, film eller spil du får ind, skal du oprette en ny vare på nettet. Det vil være enormt tidskrævende, og vil kræve en ret høj avance på hver vare, for at det kan svare sig. 

I den fysiske butik kan du nøjes med at prismærke. Desuden har den fysiske butik den fordel, at kunderne kan se og føle på varen inden de køber den. På webshoppen er du underlagt reglerne om returret, hvilket hurtigt kan blive dyrt, hvis du ikke har ret meget avance på de enkelte varer. Det problem har du ikke i en fysisk butik. 

Minus på den fysiske butik er selvfølgelig at du skal betale husleje m.m. på butikken. Derudover er du bundet af at være der i åbningstiden, hvor en webshop kan styres når du har tid. 

Det er vigtigt at tænke på kundegrundlaget. Hvis der allerede er en butik i Skive, så skal du måske vælge, som en anden skriver, Viborg eller et andet sted. Med mindre du selvfølgelig tror, at du kan gøre det bedre end den anden butik. 

Med hensyn til hvordan du starter en butik, så behøver det slet ikke at være svært. 

Basalt set, så skal du bruge et lokale, noget inventar (reoler, disk, kurve m.m.), et kasseapparat (lovpligtigt), nogle varer selvfølgelig, prismærkepistol, noget skiltning. Så er du sådan set i gang. Betalingsmåder, det er de færreste der har kontanter nu om dage, så kortbetaling og Mobile Pay er næsten nødvendigt.

Så er det bare med at få markedsført butikken, hvilket er et helt kapitel for sig. 

Og så skal du selvfølgelig registrere din virksomhed, så det hele er officielt, og føre regnskab

Faktisk er det hele meget nemt at komme i gang med, hvis bare man har energien, lysten og modet. 

Vær opmærksom på, at salget af bøger og film er kraftigt faldende. Det gælder ikke mindst i brugte udgaver. 

Og sidste men ikke mindst husk, at brugte varer går ind under brugtmoms reglerne. 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)