Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån i bank til f.eks. huskøb

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :
  Nu har jeg igennem mange år, både fungeret som virksomhedsejer, men samtidigt også som normal "lønslave"

Når der har været tale om at skulle låne penge privat, så har det aldrig været et problem. Banken har altid kun spurgt efter mine seneste lønsedler fra min arbejdsgiver - på trods af at jeg har en ikke-uvæsentlig B-indkomst.

Nu kommer mit store spørgsmål så: Hvis jeg nu gerne ville ud og låne nogle penge til et hus eller en ny bil, men kun levede af min B-indkomst og derved ikke havde nogle lønsedler at vise frem, hvordan ville banken så forholde sig til dette? 

Ikke fordi det er relevant i min nuværende situation, men det har en gang imellem slået mig, hvad banken ville skabe af problemer ud af at vurdere min økonomi, hvis de ikke længere har nogen lønsedler at forholde sig til.

/Jesper
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:18

Så er det godt at kunne fremvise et par gode regnskaber eller tre og en fornuftig forretningsplan.

Det er i hvert fald det, jeg har oplevet.

mvh Hans
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 03:01
Min erfaring siger mig at budgetter og forretningsplaner ikke tæller i kreditforeningernes vurdering. De kigger alene på de seneste årsopgørelser og bankopgørelser. Jeg står netop selv i situationen lige nu.

Det kan til tider godt være temmelig svært at bevise hvad man egentligt tjener som selvstændig. årsopgørelsen viser den skattepligtige indtægt - men det er jo efter afskrivninger og andre regnskabsdetaljer. Det er ikke nødvendigvis det samme som hvad man har i lommen. Men det kan kreditforeningerne ikke finde ud af at forholde sig til.

Som alternativ til de manglende lønsedler har kreditforeningerne indtil nu sagt til mig at de i stedet vil se bankudskrifter, så de kan se at der faktisk er gang i butikken.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)