Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Telefonsælgere generelt.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 15. May 05
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Poul,

Det kan godt være. at du syntes, at det er noget svineri at hænge firmaer ud på den måde, men jeg syntes også at der er svineri, når man bevidst narre penge for godtroende folk, som ikke har den faglige viden til at indse, at de bliver hustlet.

Vi kan kun blive enig om at SHG levere prima service, og chippen kan have været et dyrt bekendt skab.

Men den viden vi har om chippen er det ikke alle der har, og lige præcis chippen har jeg da tænkt mig at lægge links ind til med baggrunds information. WebTillid.dk kører stadigvæk beta test, og det er ikke alt der er lagt ind, noget af det er med vilje, som med chippen. For at se, hvordan folk reager, hvis der ikke ligger noget diskriminerende baggrunds information om hjemmesiden. SHG burde ligge højere, men det er faktisk ikke alle mennesker der kender butikken, og derfor kan den have en lavere karakter.

 

Og nu nævner du automatisk den dyreste pris, faktisk koster privat profiler kun 50,- normalt, og 35,- når introduktions perioden kommer. Priseren står også til ændring, det er bare bedre at skrive en hø pris nu, og en lavere senere, end det omvendte.


 

Siden er bestemt ikke en trussel imod iværksættere, tværtimod.

Dansk Iværksætter Forening syntes det er et yderst spændende produkt, og vil gerne skrive et par ord om det i deres nyhedsbrev. Og jeg kan fremvise en del takke breve fra folk, som var lige ved at blive overrendt af telesælgere. Eneste negative, bortset fra nu, er fra folk, som har dårlig ratede sider.

 

Hej Hans, 


E-mærket er ikke en garanti, for at du får et produkt, som har reel værdi.

Ihvertfald en annnoncehaj, der solgte værdiløse registeringer og andet, har haft E-mærket.

Medmindre de har straffet op på regler for nylig, så giver jeg desværre ikke så meget for mærket,

man skal selvfølgelig opfylde visse krav, men ellers er det bare at betale, og så har man mærket.

 

Desværre er det ikke alle, der er lige så standhaftig som du er. Eller så er de bare nystartede og naive, og har svært ved at sige nej, til det der ligner en lovning på store ordre, men i virkeligheden er varm luft.

 

Vi har tænkt os at lave en positiv liste, eller snarer en slags stjerne. Men det er ikke implementeret.

Og det med at lave BHOer, det overlader vi til dem der laver spyware.

 

Hej Mikkel,

Selvfølgelig skal sider som Google.dk og andre med, hvad skal man ellers sammenligne med?

Om det er en ungsvend i Skagen  eller en ældre dame i Rønne, der er blevet snydt af et firma, er da ikke interessant. Jeg regner ikke med at de firmaer, som gør dette har en demografisk og aldersmæssig profil på deres ofre. Jeg er ret sikker på, at de tager hvad de kan få fat på.

 

Jeg tror ikke, at der er nogen som bliver hængt ud, ihvertfald ikke uden grund.

Og jeg tager det ret roligt, hvad angår advokat skrivelser. Da jeg har snakket med advokater og DataTilsynet om WebTillid.dk, og der er intet ulovligt i at gøre det på denne måde.

Jeg har da også modtaget skræmme breve, hvor dårlig ratede firmaer truer med advokater.

Men indtil videre, så har ingen af dem gjort alvor af det, og det er der nok en grund til.

Nogle af de hjemmesider som har en dårlig rating, har måske gjort noget, som du er lykkelig uvidende om!

Jeg er ihvertfald selv blevet overrasket nogle gange.

 

Hej Christian,

Hvis du kigger under "Spørgsmål og Svar", tror jeg du finder det du leder efter.

ScanNet har nok sin rating på 3 da de ejer andre hjemmesider, som folk måske ikke stoler så meget på.<
Tilmeldt 15. May 05
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 01:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Den blev godt nok fyldt med ekstra linjer, den sidste POST.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 02:38
Hvor mange stjerner giver du? :
> Selvfølgelig skal sider som Google.dk og andre med, hvad skal man ellers sammenligne med?

Google har da ingen telefonsælgere og hvad er det almindelige forbrugere køber hos dem? Jeg er altså ikke helt med ...

I subjektive ratings som disse, hvor brugernes vurdering ikke følger en bestemt systematik men blot deres egen oplevelse, er demografi særdeles vigtig. Oplevelserne i en gruppe kan være meget anderledes end i en anden. De klare sort/hvide eksempler hvor der direkte snydes og bedrages vil nok ikke skabe den store uenighed på tværs af grupperne, men i de mange "grå" situationer vil det.

Martin kunne fornyligt berette om hvordan der er kunder af SpamFighter som får pengene tilbage, nogle gange flere måneder efter, fordi de pludselig ikke er tilfredse. Det kan de kræve via deres bank hvis de har betalt med kredit kort. Disse kunder af SpamFighter vil sikkert give dem en lav rating. Andre, bare lidt mere tknisk kyndige, vil sansynligvis være utrolig lavt repræsenteret i den gruppe - hvilket f.eks. dækker mig.

Jeg kan personligt godt lide den gennemsigtighed der er i et rating system som det Amazon har udviklet til deres produkter. Man kan få et hurtigt overblik med stjernerne eller dykke ned i de enkeltes begrundelser. Der er gennemsigtighed.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey guys

Der kommer en høflig iværksætter med sit koncept og vil gerne have lidt gode råd. Der er ingen grund til at overfalde manden. Skal vi ikke lige tage en dyb indånding og holde en god og venlig tone. Ideen med sitet er mere end fin, vi har alle prøvet at bliver snydt om så det er den rigtige måde at gøre det på er en anden sag.
Alex, du er mere end velkommen her og jeg håber du lærer en masse og få tunet dit site og din forretning.

Dbh Martin

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit hovedbudkskab til web tillid er, at I skal gøre noget mere for selv at skabe tillid hos jeres brugere.


Jeg forholder mig temmelig kritisk til information, som jeg finder på nettet - og med god grund.

I må allerede på forsiden gøre ét eller andet, så jeg (og andre kritiske læsere) sænker paraderne og tager jeres indhold til mig.

 

Og så har jeg lidt svært ved at se, hvornår jeg skulle bruge siden. Er det tanken, at jeg før købssituationen lige skal gå ind og tjekke hos jer, om jeg er ved at handle et dårligt sted? Eller er det tanken, at jeg skal holde mig generelt orienteret via jeres side?

 

Som iværksætterprojekt, får jeg lyst til at stille ét af de centrale spørgsmål, som alle iværksættere bør stille sig selv:

Hvor kommer kunderne fra?

 

Jeg ser intet usympatisk i projektet, men selv efter 10 min. ny tur på siden, ved jeg ikke helt, hvad den handler om. Jeg deler f.eks. andres undren over, hvorfor søgemaskiner skal med. Jeg tror aldrig, jeg er blevet snydt af en søgemaskine.

 

Jeg ønsker jer al mulig held og lykke med jeres projekt, men jeg tillader mig altså at sige, at I skal forklare jer bedre, hvis I vil have mig som kunde. Dette kunne også gælde andre kunder - og skal ikke tages som hån, men som konstruktiv kritik.

 

mvh Hans
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 74
Fra  christianhvid.dk Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Webtillid: Ok. Jeg har kigget på jeres spørgsmål og svar og efter den så betyder en rating på 3: Kender ikke. Hvis ratingen havde været 1 så betød det: Anbefales ikke. Og hvis ratingen havde været 9, så betød det: Kun positiv erfaring.

Såvidt jeg kan se så er der flere dimensioner i den skala (kender / kender-ikke og anbefaler / anbefaler-ikke), alligevel så lægger I dem sammen og regner gennemsnit ud?
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :
En idé var at lave et ratingsystem som på edbpriser, hvor man afgiver stjerner fra 1-5, men samtidig skal skrive en kommentar.
For at folk ikke bare skriver "fordi..." kunne i lave et min. på 300 tegn, som mymusic.dk gør det.
Er man seriøs, kan man sagtens fylde min. 300 tegn ud.

Ved ikke hvordan jeres system er rent administrativt, men ville være en god idé hvis i først skulle validere kommentare/ratings,
for at undgå useriøse brugere.

Var systemet lavet som overstående, ville det skabe lidt mere tillid fra min side.

En anden ting er jeres farvevalg, som efter min mening er alt for mørkt (dystert).
Kan i ik prøve med nogle lysere farver?

For at siden skal fremstå troværdig og af høj kvalitet, skal der altså gøres lidt ved designet.
No offece..


Held og lykke :-)
Fra KBH
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 241
Fra  CityCallCenter ApS Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.


Tjae. www.unfairpris.dk har eksisteret i adskillige år og gør det stadig, gratis. Selvom jeg skal være den første til at tilslutte mig skaren af irriterede "telesalgs-ofre" (det er et naturligt onde, der kommer med besvarelsen af flere hundrede opkald hver dag), så tror jeg ikke ret mange vil være interesserede i konceptet.

 

Jeg tvivler på, at ret mange vil bruge tid på at gå ind og checke virksomhederne FØR de har problemer med dem... og hvis de først gør det bagefter, ryger pointen vel lidt?

 

Men pøj pøj med det. Om ikke andet kan det måske gøre  livet lidt surere for de mindre ærlige virksomhedsejere i DK.

 

:-)

Pouline Andersen
Side 2 ud af 2 (18 indlæg)