Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Telefonsælgere generelt.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 15. May 05
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,


Jeg er ved at lave en Portal, hvor man kan tjekke op på de firmaer, som benytter sig af telesalg, samt alle de hjemmesider, der dukker som tilbyder services af den ene eller den anden art. Men fælles for dem alle, er at produkterne, har ringe eller ingen værdi.

 

Formålet med Portalen er at, give den almindelige internet bruger en mulighed for at se, hvad andre evt. mener om en hjemmeside, og hvilke artikler, der er skrevet om hjemmesiden. Og hvilke andre hjemmesider, der har den samme ejer.

 

På denne måde, behøver man ikke selv at blive offer for dyrtkøbte erfaringer, men kan trække på andres erfaringer, med et specifikt produkt. Det være sig printer toner, udviklingskurser eller optagelers i tilfældige erhvervs vejvisere eller ligende.

 

Selvom vi har over 1.500 hjemmesider i databasen, så findes der sikkert nogen, som endnu ikke er kommet med. Så det er ikke totalt beskyttelse mod fup og svindel, vi kan tilbyde. Men vi optager løbende hjemmesider, når vi bliver gjort opmærksomme på deres eksistens, af vores brugere eller tilfældige besøgende, som er blevet henvist fra søgemaskiner.

 

Jeg vil gerne have jeres kommentar til Portalen, både siden og ideen bag det hele.

 


 

På forhånd tak.

 

Venlig hilsen

Alex Jensen
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Idéen er både god og skidt.
Synes det er noget svineri at hænge virksomheder ud på den måde.
Der er altid 2 sider af en sag, hvilket kun kommer forbrugeren (køberen) til gode på jeres side.

Ikke en side jeg personligt ville benytte mig af og støtte op om.

Mener heller ikke helt kan regne med brugernes vurderinger.
Eks. SHG.dk - score: 6,4

Jeg har nok handler der en del flere gange en den normale forbruger,
og må sige jeg aldrig har haft nogen dårlige oplevelser.
De er super hurtige - både med at sende og med support.
Er en vare defekt, bytter de og sender samme dag.

Chippen.dk derimod burde have 0, med alle de svinestreger de har lavet.
(Har været en del i medierne)
De skylder mig stadig penge efter 3år...

Mht. designet, kunne det godt trænge til en kærlig hånd.

En anden ting er jeres priser; hvad er det helt konkret man betaler kr. 2000,- for,
når man kan se oversigt over virksomheder, uden at logge på siden?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Sorry - Jeg har ikke brug for den.


Jeg kigger efter e-mærket, når jeg handler.

Jeg opsøger selv de medier, jeg vil annoncere i - derfor kan jeg altid sige klart nej til, folk som tilbyder mig annoncering.

 

Hvis I lavede en tjeneste, som var lidt "spamfighteragtig", hvor I tog et ansvar og positivlistede en række virksomheder, lagde et filter ind i browseren, så man ikke kunne handle på sider, der ikke var positivlistede, så kunne jeg forestille mig, at min mor ville være mere tryg ved at handle på nettet - men hvem skulle betale? Jeg tror ikke, min mor vil betale for den sikkerhed - hun kan jo forstat handle i virkelige butikker.......

 

Alt i alt --- og jeg er ellers generelt positiv overfor nye ideer ---- så tror jeg ikke på den her.

 

Jeg har ikke været hele raden rundt på jeres side, men brugt nogle få minutter på et første indtryk. Hvis jeres side skal fungere - altså hvis I skal tjene penge på den - er det helt nødvendigt, at jeg lynhurtigt etablerer et tillidsforhold til jer. Det har I ikke formået at give mig grund til på min første tur på siden. I har heller ikke skabt mistillid, men hvis jeg skal købe jeres ydelser, skal I først vinde min tillid. Måske kunne det gøres ved at trække på nogle samarbejdspartneres navne.

 

mvh Hans
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :
> hvor man kan tjekke op på de firmaer, som benytter sig af telesalg

Jeg forstår ikke helt pointen med websitet. Jeg troede, jvf. ovenstående, at det var et website der listede alle de irreterende telefonsælgende virksomheder der findes, men så ser jeg Google.dk, Piratgruppen dr.dk og mange flere som såvidt jeg ved ikke driver telefonsalg - overhovedet. Så blev jeg forvirret ...

Når jeg så læser den indledende tekst på websitet færdig lyder det somom, at det er et forsøg på at lave en forbruger guide. Hvis det er formålet kræver det at der er RIGTIG mange forbrugere der har afgivet deres stemme, og at disse forbrugere demografisk set ligner mig. Hvis det f.eks. kun er gamle damer der har stemt passer resultaterne nok meget dprligt til mine oplevelser.

Jeg ville iøvrigt være forsigtig med at stemple websites som dårlige uden en mere solid begrundelse end den jeg har fundet under flere af de lavest ratede. En notat som nedenstående synes jeg er problematisk og hvis det var min virksomhed der således, uden beggrundsinformation, blev hængt ud ville jeg nok ringe til min advokat:

 

Beskrivelse
Bruges med omtanke… 
 
Baggrunds Information
Der er endnu ikke oprettet baggrunds information for denne side!

 
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 74
Fra  christianhvid.dk Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes principielt at det er en god ide, og der er potentiale. Men I er på en eller anden måde nødt til at begrunde systemets vurdering og indføre nogle checks and balances, hvis I skal have troværdighed og jeg, som kunde, for alvor kan bruge jer til noget.


Tag f.eks. ScanNet som er nede i det røde område med en rating på 3. Hvorfor? Jeg ved det ikke, ikke andet end der er en eller anden der har givet ScanNet et 3-tal.


Prøv at se på Amazon eller Epinions, og se hvor meget der er gjort udaf at filtrere i brugernes anmeldelser og vurderinger.


Mht. til e-mærket. Så er kravene for at få e-mærket fuldstændigt dækket af PBS'' dankort-krav og den almindelige lovgivning, såfremt der ikke laves forudbetalninger pr. netbank. Så, Hans, der er virkelig ikke nogen grund til at have særlig tillid til en virksomhed pga. det.

Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Har i defineret en målgruppe i gerne vil have fat i?

Mvh.

Michael
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :
hvis det var min virksomhed der således, uden beggrundsinformation, blev hængt ud ville jeg nok ringe til min advokat

Helt enig!

I øvrigt kan jeg ikke se hvad et sådan indlæg laver på Amino, da siden reelt er en "trussel" for virksomheder.
Tror næppe mange iværksætere synes siden er en fed idé.
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 74
Fra  christianhvid.dk Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Advokater og advokater. Det er vel ikke så meget anderledes end edbprisers barometer og ratings på IMDB og Amazon.
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/15/2005 5:21:45 PM Forfatter: Christian Hvid

Mht. til e-mærket. Så er kravene for at få e-mærket fuldstændigt dækket af PBS'' dankort-krav og den almindelige lovgivning, såfremt der ikke laves forudbetalninger pr. netbank. Så, Hans, der er virkelig ikke nogen grund til at have særlig tillid til en virksomhed pga. det.



Firmaer, som har e-mærket, har taget stilling til, at de vil leve op til de givne krav. Desuden har de mulighed for at få juridisk bistand fra e-handelsfonden i forbindelse med at lave deres salgsbetingelser. Nogle internethandlende har ikke taget aktivt stilling til dette og kommer derfor let til at bryde de givne regler. Derfor er e-mærket en god indikation af, at her er et mere troværdigt firma.

 

Hans
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 74
Fra  christianhvid.dk Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu er det ikke sådan at man som (nystartet) virksomhed vælger om man vil leve op til lovgivningen eller ej. Det er mere noget i retningen af: Man lever op til lovgivningen og PBS'' krav eller man kommer i den sorte gryde, hvor man enten ikke for lov til at lave dankort-transaktioner eller kunderne får deres penge tilbage og man for lov til at betale nogle flere gebyrer.

E-mærket er kejserens nye klæder og man (butikken) betaler gode penge for ingenting. Kunder er ikke mere sikret hvor det mærke findes, end når det ikke findes.
Side 1 ud af 2 (18 indlæg)